[POMOC] Problem z Allegro

Dyskusje o programach i sprzęcie komputerowym oraz mobilnym, a także internet i ogólne problemy.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
ciuciu
Modder
Modder
Posty: 2007
Rejestracja: 06 mar 2007, 16:34
Lokalizacja: Azyl
Kontakt:

27 lis 2011, 21:04

Hej wszystkim.
Niedawno udało mi się sprzedać moją starą kartę graficzną na allegro.
Kupujący wywiązał się z umowy wpłacił pieniądze , ja wysłałem kartę.
Jakoś tydzień było cicho , myślałem ,że wszystko ok i po transakcji.
Ale dzisiaj zauważyłem na poczcie, że mam wiadomość od gościa, że
karta działa ,ale pokazuję błędy w programie do testowania grafiki ( :O).
W związku z czym chce ją zwrócić. Ja nawet o tym nie myślę, wysyłałem mu sprawną
karte, a jeżeli takie błędy występują to najwidoczniej sam musiał coś uszkodzić.
Dokładnie napisał coś takiego :

Kod: Zaznacz cały

Witam
Niestety karta w testach wykazuje błędy, dlatego chciałbym ją zwrócić. W grach niby wszystko jest OK, jednak po odpaleniu testu obciążającego kartę grafiki czasami sypią się błędy, a czasami jest wszystko OK.
Napisałem ,żeby zwiększył wentylacje bo karta lubi się grzać. Odpowiedź taka :

Kod: Zaznacz cały

Obudowa komputera jest cały czas otwarta, więc karta ma raczej dobrą wentylacje. Błędy pojawiają się nawet po ustawieniu wentylatory na 100% i testując w amd overdrive, chociaż nie zawsze. Po prostu chcę zwrócić kartę mam takie prawo nawet gdyby nie było powodu.
Więc WTF?! Ani mi się śni zwracać mu pieniądze i odzyskać uszkodzoną kartę ( według niego ) po za tym i tak nie mam już tych pieniędzy bo przeznaczyłem je na nową kartę.
I co mam teraz z tym fantem zrobić? Wydaję mi sie ,że po prostu koleś leci sobie w ch**a.
Jakieś rady co do tego?


Awatar użytkownika
The Iceman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1485
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:06
Lokalizacja: بيروت

27 lis 2011, 21:19

Błędy podczas testów mogą występować przy sprawnej karcie graficznej i wtedy wskazuje to na przegrzanie układu graficznego. Zapytaj jeszcze jaki ma zasilacz. Jeśli to jakiś chłam, to niech sprawdzi na innym. I niech poda ci temperaturę karty graficznej po kilku minutach testów, najlepiej na screenie.


Posiadam zasilacz z białej listy.
Awatar użytkownika
ciuciu
Modder
Modder
Posty: 2007
Rejestracja: 06 mar 2007, 16:34
Lokalizacja: Azyl
Kontakt:

27 lis 2011, 21:25

Ok zapytam ,ale mam nowe pytanie.

Powiedzmy,że karta którą mu wysłałem działa w 100%.
Czy może on ją tak po prostu zwrócić i prosić o zwrot pieniędzy bo mu się "odwidziało"?


Awatar użytkownika
The Iceman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1485
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:06
Lokalizacja: بيروت

27 lis 2011, 21:29

Jeśli nie zawarliście pisemnej umowy kupna sprzedaży, to nie ma takiego prawa, przynajmniej tak podpowiada mi moja wiedza na ten temat. Choć niektóre źródła podają, że nie jest wymagana pisemna umowa.

A najbardziej rozśmieszył mnie ten fragment:
Po prostu chcę zwrócić kartę mam takie prawo nawet gdyby nie było powodu
To może oznaczać, choć wcale nie musi, że klient historię o uszkodzonym sprzęcie wyssał sobie z palca. Powodów może być mnóstwo. Niezbyt zadowalająca wydajność, słabe chłodzenie...
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 21:33 przez The Iceman, łącznie zmieniany 2 razy.


Posiadam zasilacz z białej listy.
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

27 lis 2011, 21:49

O ile mi wiadomo ,to gościo ma tydzień na zwrot .Jeśli nie odesłał w ciągu tygodnia, to niech cię teraz w dupe pocałuje.


8=======D
Awatar użytkownika
The Iceman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1485
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:06
Lokalizacja: بيروت

27 lis 2011, 21:52

Poczytaj jeszcze o tym:

https://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia
może odstąpić od umowy, ale tylko w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem
Następnym razem udzielaj gwarancji rozruchowej i pisz w aukcji tłustym drukiem, że nie przyjmujesz zwrotów po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Nie jest to co prawda żadne usprawiedliwienie, ale być może odstraszy takich klientów.
Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.
https://www.federacja-konsumentow.org.pl ... hp?page=19
Ostatnio zmieniony 27 lis 2011, 22:05 przez The Iceman, łącznie zmieniany 4 razy.


Posiadam zasilacz z białej listy.
Awatar użytkownika
ciuciu
Modder
Modder
Posty: 2007
Rejestracja: 06 mar 2007, 16:34
Lokalizacja: Azyl
Kontakt:

27 lis 2011, 22:53

Rycho3D pisze:O ile mi wiadomo ,to gościo ma tydzień na zwrot .Jeśli nie odesłał w ciągu tygodnia, to niech cię teraz w dupe pocałuje.
Z tego co wyczytałem w internecie to prawo do zwrotu przysługują kupującym kupującym w FIRMIE. Firma ta ma wtedy 10 dni na zwrot kasy itd. Ja jestem osobą prywatną więc to inna sytuacja.


Jeszcze mam mu odsetki płacić za to ? huh?
To ,że gówniarz jak mniemam nie wie co zamawia i co potrzeba do sprawnego działania karty , zobowiązuje mnie do tego abym zwracał mu kasę za zły wybór ,albo jeszcze udzielał wskazówek dotyczących hardware? KPINA.
Prawo jest dziwne ,ale mam nadzieję ,że chociaż w tym wypadku będzie po mojej stronie ...


Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

27 lis 2011, 23:39

Rycho3D pisze:O ile mi wiadomo ,to gościo ma tydzień na zwrot .Jeśli nie odesłał w ciągu tygodnia, to niech cię teraz w dupe pocałuje.
2 tygodnie i tylko w przypadku kupienia od firmy/sklepu. Zakup od osoby prywatnej nie podlega możliwości zwrotu (prawnej), ale można się jakoś zawsze umówić - jednak tutaj można jedynie liczyć na łaskę sprzedawcy. 8-)


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
ciuciu
Modder
Modder
Posty: 2007
Rejestracja: 06 mar 2007, 16:34
Lokalizacja: Azyl
Kontakt:

28 lis 2011, 00:02

Lothar, dobrze mówi , kupujący ma prawo do poddania przedmiotu reklamacji na którą wcale nie muszę odpowiadać twierdząco. W związku ,że to on chce mnie robić w konia niech nie liczy na moją łaskę :) dzięki , jutro zadzwonię , spróbuję napisać finał sprawy :)


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

28 lis 2011, 00:10

Jutro idę zwrócić czerstwy chleb, niech mi kasę oddają. :lol:
A tak na poważnie ,to kupując używany samochód też mam 10 dni na ewentualny zwrot, a sprzedawca to nie sklep ani firma.Więc myślę że z grafiką będzie tak samo .


8=======D
Awatar użytkownika
ciuciu
Modder
Modder
Posty: 2007
Rejestracja: 06 mar 2007, 16:34
Lokalizacja: Azyl
Kontakt:

28 lis 2011, 00:31

Rycho3D, dzięki, ale problem już rozwiązany, dzięki dla Lothara i The Icemana , pozatym poradziłem się na forum prawnym i tak dostałem odpowiedź , niestety nie zgodną z treścią twojego postu :) ale dzięki anyway


Awatar użytkownika
The Iceman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1485
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:06
Lokalizacja: بيروت

28 lis 2011, 07:21

Następnym razem pytaj na forum Allegro. Tam jest więcej specjalistów.


Posiadam zasilacz z białej listy.
ODPOWIEDZ