Postala 2 bez cut-scenek - wasze wyobrażenia

Rozmowy o P2: Share the Pain i podstawowym Postalu 2.
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

05 lut 2018, 20:38

Stosunkowo nie dawno temu, grając w Postala 2 zacząłem się zastanawiać jak gra prezentowała by się bez cut-scenek?
Pierwsza myśl jest taka, że gra straciłaby na atrakcyjności, w końcu przerywniki te stanowią ważny element fabuły.
Ale jak by to mogło wyglądać wtedy, gdyby ich nie było? ewentualnie gdyby było tak, że tracimy kontrolę nad Kolesiem,
ale nadal widzimy rozwój akcji z jego oczu.
Nie wiemy dokładnie tego co wydarzyło się na zewnątrz, czyli tak jak przykładowo, w sytuacji gdy do biura RWS-u,
postanawiają wparować Protestujący.
Bierzemy czek, chcemy udać się do wyjścia, i nagle oni zaczynają nas atakować.
Jedna rzecz się nie zmienia, czyli brak logicznego wytłumaczenia tego dlaczego akurat nas atakują.
Element oryginału zostaje w ten sposób zachowany, lecz jest on zupełnie inaczej przedstawiany.
Wydaje mi się, że takiego tematu nie było, a przynajmniej nie kojarzę, więc może się przyjmie.
Zachęcam was do wypowiedzi na temat tego, jak wyobrazilibyście sobie Psotala w taki sposób :)


Niepoważny admin
Yossarian
Grabarz
Grabarz
Posty: 6423
Rejestracja: 06 sie 2008, 14:54
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

05 lut 2018, 20:42

Na pewno gra wiele by straciła, tym bardziej, że cutscenki to jedno z głównych źródeł zabawnych cytatów. No i ich brak fatalnie odbiłby się na przedstawieniu fabuły.


Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

05 lut 2018, 21:27

Fabuła, która i tak miejscami jest absurdalna kompletnie straciłaby sens. Wydarzenia wokół Kolesia byłyby jeszcze bardziej randomowe, przez co gra stałaby się niewiarygodna.
Przypominałoby to wtedy zlepek bezsensownych scen w których Koleś walczyłby o przetrwanie.
No i stracilibyśmy masę świetnych dialogów i humoru.
Byłby to więc bardzo kiepski pomysł.


I regret nothing
Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

05 lut 2018, 23:00

Dzienis pisze:Fabuła, która i tak miejscami jest absurdalna kompletnie straciłaby sens. Wydarzenia wokół Kolesia byłyby jeszcze bardziej randomowe, przez co gra stałaby się niewiarygodna.
Fabuła i tak jest niewiarygodna. Rozumiem to, że można mieć niefart ale jaka jest logika sytuacji, w której to jesteśmy atakowani w bibliotece, do której przyszliśmy oddać książkę, które i tak nigdy nie czytaliśmy xD
Wiadomo, że ta gra oparta na absurdach, i nie można wymagać od niej tego by cokolwiek było wytłumaczone w logiczny sposób.
Yossarian pisze:Na pewno gra wiele by straciła, tym bardziej, że cutscenki to jedno z głównych źródeł zabawnych cytatów. No i ich brak fatalnie odbiłby się na przedstawieniu fabuły.
Dzienis pisze:No i stracilibyśmy masę świetnych dialogów i humoru.
Myślę, że gdyby zmienić strukturę map aby rozgrywające się sceny mogły być usłyszane przez Kolesia, a najlepiej zobaczone, to mogłoby nie być tak źle.
Całkowita rezygnacja byłaby kompletną porażką, ale widząc wszystko z oczu bohatera nie byłoby tak źle.
Żałuję, że nie mam odpowiednich umiejętności, bo wtedy chętnie przerobiłbym jedną ze znanych nam sytuacji w Grze, by zobrazować wam, że to wcale nie musiałoby źle wyglądać.


Niepoważny admin
Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

05 lut 2018, 23:26

Radzik pisze:Żałuję, że nie mam odpowiednich umiejętności, bo wtedy chętnie przerobiłbym jedną ze znanych nam sytuacji w Grze, by zobrazować wam, że to wcale nie musiałoby źle wyglądać.
Niech zgadnę, atak talibów na kościół? xD


I regret nothing
Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

05 lut 2018, 23:39

Dzienis pisze:Niech zgadnę, atak talibów na kościół? xD
Przykładowo, ale... to jedna z trudniejszych scen o ile nie najtrudniejszych do przerobienia xD


Niepoważny admin
Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

05 lut 2018, 23:45

Mogłoby być dość ciekawie, wszystkie wydarzenia obserwować tylko i wyłącznie z punktu widzenia głównego bohatera. Bez cut scenek jednakże gracz nie wiedziałby całkiem o co chodzi, a to miałoby katastrofalny wpływ na rozgrywkę. No nie wiem, czy taki 'czeski film' byłby korzystny przy pierwszym przejściu gry

Co innego, jeśli możnaby było ustawić to rozwiązanie jako opcję po zakończeniu rozgrywki, coś jak aktywacja cheatów na zakończenie. Chętnie bym się pobawił takim trybem


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

06 lut 2018, 00:16

Silver Dragon pisze:Co innego, jeśli możnaby było ustawić to rozwiązanie jako opcję po zakończeniu rozgrywki, coś jak aktywacja cheatów na zakończenie. Chętnie bym się pobawił takim trybem
Tu się zgodzę.


I regret nothing
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

06 lut 2018, 08:41

Moim zdaniem Psotal 2 bez cut-scenek nie może być. Ewentualnie przerobić cut-scenki na inne, albo też, jeśli miałby być widok z oczu bohatera, to musielibyśmy się mniej-więcej orientować co się dzieje.

Przykładowo w budynku RWS, podczas rozmowy z Vince'm:
-Hej Vince, krowy zarzynacie na zapleczu, czy co to za hałasy?
-A wiesz Koleś, mandarynki się wściekły na nasze gry. Twierdzą, że są zbyt..."brutalne", heheh.
-Zaraz tu wpadną, wiesz co masz robić. :mgun:
(w tle podczas rozmowy słychać część dialogów z normalnej cut-scenki i może jeszcze jakiś wybuch auta i trzęsienie kamery podczas tego)

Takie coś mogłoby być fajne jako mod (czyli to my możemy decydować czy to chcemy), ale totalne usunięcie cut-scenek? Jak dla mnie, odpada.


Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

06 lut 2018, 12:22

Rozkminiłem w sumie takie alternatywne rozwiązanie zabrania czeku od Vince'a.
1. Wchodzimy do jego pokoju, tracimy kontrolę nad Kolesiem.
2. Patrzymy się najpierw na telewizor na, którym widać i słychać protestujących.
3. Podchodzimy do Vince'a, a ten mówi że nas zwalnia, i mówi że czek leży na biurku.
4. Podchodzimy po czek, a zanim go bierzmy słyszymy jeszcze tekst o Siostrze.
5. Podnosimy czek widząc ekran telewizora, na którym zaczyna rozgrywać cut-scenka.
6. Po zakończeniu obserwowania jej odzyskujemy kontrolę nad postacią.
7. Kierujemy się do wyjścia i trafiamy po drodze na protestujących.
Wydaje mi się, że w przypadku tej sceny to dość prosty trick z monitoringiem, dzięki któremu wiedzielibyśmy co się dzieje :)

Niestety taki trick nie zawsze można zastosować, bo byłby on dziwny w przypadku kościoła chociażby.


Niepoważny admin
ODPOWIEDZ