Postal 4: No Regerts. No i co wy na to?

Najniżej oceniana gra z serii.
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

31 paź 2020, 22:08

Jest dostępny we wczesnej fazie. Choć na bardzo wydajne maszyny. Fabuła przedstawiona. I widać co widać. Jak wam się to wszystko podoba?

Przyznam, że na początku czytałem to jako No Regrets. Jak chyba każdy tak. Bez żalu - to takie postalowe, dla Kolesia. A po pierwszym spojrzeniu na obrazy wziąłem to jako... "Wizytę" Kolesia w Afganistanie. Który, gdy załatwił w nim swoje sprawy, zostawił go. Właśnie bez żalu. :D I jawiło mi się to składne i kompletne. Może być.

Ale panowie z RWS są weselsi niż kiedykolwiek. Kradzież całego dobytku podczas puszczania złotej strugi. E, to raczej mało oryginalne. No ale pretekst jest pretekst.


No i mamy Kolesia popylającego przez całą grę we fioletowym szlafroku i ciepłych papuciach... LOL! Coście z nim zrobili!!!? :):

Czy nie jest to wszystko zbyt wesołkowate, czy nawet zbyt głupawe? Czasy się zmieniają, młodzi gracze zmienili się jeszcze bardziej. Czy RWS trafił w target? Dobrze czuje rynek? Jak uważacie? Gra oceny zbiera satysfakcjonujące... 8-)

No i nazwa miasta: Edensin. Przezajebiście przesoczysta. ]:-> Tego nie można zmarnować.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

01 lis 2020, 11:02

Pograłem najpierw rok temu jak wydali pierwszą wersję alfy, trochę połaziłem i odstawiłem w cholerę. Optymalizacja leżała i kwiczała, a mam sprzęt może nie wybitny, ale na pewno optymalny jak na rok 2018 gdy go kupowałem. Kilka dużych tytułów z lat 2015-2018 chodzi na nim bez pierdnięcia, a nie oszukujmy się, poziom grafiki i fizyki w P4 nie powinien być AŻ tak zasobożerny...
Wróciłem do gry jakiś miesiąc temu, po tym jak dodali kilka dużych patchy, w tym ten najważniejszy - znacząco usprawniający optymalizację, czyli po prostu odmulili grę. Do tego są już dwa dni wypełnione zadaniami. Oto moje spostrzeżenia na tę chwilę:

Pierwsze co mnie uderzyło to mordy bystanderów. Ja wiem, że na południu USA jest mnóstwo Latynosów, miejscami jest ich nawet większość, ale w grze odnosi się poczucie, że jesteśmy w jakimś kolumbijskim kongobale, a nie w Arizonie/Nowym Meksyku/czy gdzie tam te miasteczko teraz jest. W zasadzie nie ma normalnych białych ludzi, jedni są większymi Latynosami inni mniejszymi, jest też trochę Murzynów (słowo zabronione, ale mam gdzieś poprawność polityczną). Strasznie są oni brzydcy do tego. Serio, wolę już kanciaste bystki ze starego P2. Na dodatek te nowe bystki w tej chwili są niemożebnie głupie i tępe. Totalne bezmózgi których po pewnym czasie odechciewa się mordować. Brakuje rozmów między nimi o dupie Maryny czy jakichkolwiek sensownych interakcji. Wierzę, że zostanie to jeszcze MOCNO dopracowane, bo jest gorzej niż w P2 pod tym względem. W tej chwili duży minus.

Druga sprawa - sam Koleś. Ten szlafrok i kapcie też mi się nie podobają. W P2 był dość mrocznym gościem w czarnym płaszczu, rzucającym czarnym humorem oczywiście, ale jednak groźnym. Teraz jest menelem klaunem, którego każdy traktuje jak ścierwo. Nie podoba mi się kierunek ewolucji głównego bohatera w jakim poszedł RWS. Wątpię, że coś w tej kwestii zmienią, choć wg mnie sytuacja jest jeszcze do odratowania, ale raczej taki wizerunek Kolesia będa konsekwentnie rozwijać. Pozostaje chyba się z tym pogodzić, niestety. Duży minus.

Trzecia sprawa - bronie i pick-upy. Sporo nowych, jak też i kilka zmienionych sposobów użycia tych starych (maczeta). Gołębie nawet fajna sprawa. Podejrzewam, że jeszcze kilka ciekawych rzeczy wymyślą, ale wygląda to nieźle. Pick-upy, zarówno te nam znane jak i nowe dodane ciekawe, mam nadzieję, że dodadzą ich jeszcze więcej. Na razie daję plus, najbardziej brakuje mi jeszcze większej możliwości destrukcji bystków, ale liczę, że będzie lepiej.

Czwarta sprawa - mapy. Po kilku patchach doszli chyba do wniosku, że lepiej dla optymalizacji będzie jednak, jak podzielą mapę na sektory/dzielnice jak w P2. Słusznie, zwłaszcza że te dzielnice są o wiele większe niż dawniej, choć na razie puste. Jest bardzo duży potencjał tych map, na razie są one jeszcze mniej lub bardziej puste. Kapitalny jest Meksyk, tzn. będzie jak go porządnie doszlifują. Na razie plus.

Piąta sprawa - misje. Jest nieźle. Są interakcje i "zagadki" logiczne, których nie było dawniej. Urozmaicone, zabawne, interesujące. Jak na grę tego typu i te studio to się postarali, jak dotąd. Zobaczymy jak będzie w kolejnych dniach tygodnia, oby lepiej. Dobry pomysł z misjami dodatkowymi, nieobowiązkowymi dla fabuły. Ten punkt oczywiście na plus.

Szósta i chyba ostatnia sprawa - klimat. No nie bardzo. Znaczy tragedii nie ma, ale to nie jet to czego oczekuję od serii Postal. Jest kolorowo, pastelowo, taki styl graficzny. Zbyt mało mroku. Gdzie te ambient sounds, które momentami dawały gęsią skórkę w P2 (kościół, wariatkowo, Sewers)? Wszystko zbyt wesołkowate. Komiksowe przerywniki może i dla niektórych są fajne, dla mnie niezbyt, nigdy nie byłem fanem komiksów, choć wiem, że w Stanach ludzie są na nich wychowywani, więc im może się bardziej to spodoba. Może podratują to jakimiś miejscówkami nocnymi jeszcze, zawsze byłoby to coś. Na razie niestety minus, i to spory.

Podsumowując - jest fifty-fifty. Jest dobrze, ale nie tragicznie, jest kiepsko, ale nie rewelacyjnie. W tej chwili wersję Alfa oceniam na 5/10, liczę na rozwinięcie potencjału, bo grę można jeszcze mocno podratować, by dało się ją ocenić na 7/10. Jestem jednak optymistą, RWS przeważnie robi lepsze końcówki tygodnia, jak choćby w Paradise Lost, zresztą w P2 w sumie też. Pozostaje się modlić, że dokończenie gry nie potrwa wieki. Osobiście byłby usatysfakcjonowany gdyby pełna wersja gry została wydana w następne Halloween za rok, myślę, że to możliwe, bo większość brudnej roboty chyba już odwalili. Teraz pewnie testują już nowe rozwiązania których my jeszcze nie znamy. Trzeba myśleć pozytywnie i zachować cierpliwość. ;)


I regret nothing
Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

17 lis 2020, 16:38

Kiedy te lenie machną nowy update?


I regret nothing
Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

22 lis 2020, 14:01

No i jest ten update. Niestety, tak jak wcześniej poprawili optymalizację, tak teraz po dodaniu kilku rzeczy gra znowu tnie się jak skurwysyn. Z plusów nowa broń, normalne jeżdżenie wózkiem (teraz jest sens go używać) i chyba trochę niektóre budynki ulepszyli. Jednak to, że ten update zajmuje blisko 6 GB to jest kpina cyrk. Do tego znowu pełno bugów, czasem słychać jakieś miażdżenie przy zacinkach, niedopracowane to po chuju, ech...


I regret nothing
Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

22 lis 2020, 21:50

W jakim sensie się tnie? Masz dłuższe spadki FPS czy pojedyncze przycięcia? U mnie te drugie już praktycznie nie występują. Fajna jest ta nowa broń choć i tak nadal czekam na snajperkę. Nie podoba mi się kierunek w jakim podąża Postal 4, próbuje być "memiczny" na siłę i tym samym traci Postalowego ducha.
Człowiek wraca z roboty, chce się zrelaksować a tutaj gra mu przypomina o tym, że w Edensin też zaczyna się pandemia ale "Gołębiowirusa"
Mieszkańcy chodzą w maseczkach, kichają w nich xD a z głośników dobiega głos Jaret'a który mówi aby... oszczędzać papier toaletowy? Nie pamiętam dokładnie.


Niepoważny admin
Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

23 lis 2020, 11:56

Pojedyncze przycięcia, ale takie nieraz kilkusekundowe. Tak to w miarę da się grać, ale to irytuje bardzo. Może jak więcej pogram to gra się bardziej ustabilizuje, bo łaziłem w sumie tylko po części miasta żeby ukończyć wtorek.


I regret nothing
Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

23 lis 2020, 12:01

Ja po każdym update'cie zaczynam od nowa tak na wszelki wypadek, dlatego że obecnie nie mam nic do stracenia a dodatkowo unikam sporej części problemów.


Niepoważny admin
Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

23 lis 2020, 20:07

No w sumie można i tak, ale tych zmian jest tak mało, że nie chce mi sie od nowa tego zaczynać. Poczekam aż chociaż środę zrobią.


I regret nothing
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

24 lis 2020, 04:35

szkoda że gra jest liniowa i nie można zrobić misji na kilka sposobów.


8=======D
Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

06 gru 2020, 23:40

No cóż. Nie grałem w ten twór i raczej nie zagram póki nie będzie kompletu dni.. Skoro misje są jeszcze nie dopracowane nie ma sensu się degustować
Poza tym wymagania 21 gb wolnej przestrzeni jak na taką jakość to zdecydowanie za dużo

Oprawa graficzna na razie jest gorsza niż w P2. Patrząc na gameplaye, póki co jest zbyt heheszkowato i komiksowo. Tęczowe kolorki koszmarnie dają po oczach. Otoczenie jest kwadratowe i nienaturalne, a jak patrzę na to w jaki sposób zrobione są drogi/ulice to mam wrażenie, że oglądam konsolową gierkę dla dzieci z początku 21 wieku. O bystkach się najlepiej nie wypowiem, bo słów brak żeby to opisać

Rozgrywka wygląda praktycznie tak samo jak w P2, różnice są na moje oko niewielkie. Dodano jakieś tam interakcje, łamigłówki i to jest fajne urozmaicenie (Trochę to znajomo wygląda tak BTW).

Co do g(ł)ównego bohatera. Z konkretnego gościa z jajami i naprawdę soczystym humorem, zrobiono dildo ciotę w króliczkach na nogach. Mam nadzieję, że będzie to jedynie jeden ze strojów który będzie można wykorzystać. Czas pokaże
Co do zmiany Ricka Huntera na ... hmm... tego gościa od Duke Nukema?. Z jednej strony brzmi nawet nieźle, z drugiej czegoś mi jednak brakuje, ale idzie się przyzwyczaić.

Podsumowując
Ten mix P2 i P3 jest warty obserwacji, ale na instalację i ogrywanie jest jeszcze za wcześnie


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

18 gru 2020, 19:49

Podyskutujmy. Co można zrobić by dało się jeszcze uratować tę grę?


I regret nothing
Yossarian
Grabarz
Grabarz
Posty: 6423
Rejestracja: 06 sie 2008, 14:54
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

18 gru 2020, 20:08

1. Wypierdolić całkowicie lub przynajmniej mocno ograniczyć wstawki z Mike J. Jak na razie to ta gra powinna nazywać się Mike J's Self-Insert: The Game.
2. Wypierdolić tych od fabuły i zatrudnić kogoś, kto naprawdę rozumie ducha Postala (nie chodzi mi o zrobienie klona P2). W przeciwnym razie będziemy mieli grę dla dzieci Fortnite'a, które chwilę się pośmieją i potem znajdą sobie inną grę, a fani pozostaną rozgoryczeni i zawiedzeni.
3. Zrobić coś z grafiką, żeby nie była taka cukierkowa i nie przypominała jebanych Simsów.
4. Przede wszystkim poprawić optymalizację. Naprawdę nie wiem, co takiego sprawia że P4 ma z tym takie problemy. No i umówmy się, że graficznie też szału nie ma jak na 2020.

Na razie tyle z mojej strony, może potem coś mi się jeszcze przypomni.


Awatar użytkownika
Marcino
Początkujący morderca
Posty: 53
Rejestracja: 04 sty 2007, 19:56

31 sty 2021, 22:40

Mnie Postal 4 zawiódł całkowicie. Jeszcze nie grałem, szkoda mi na to po prostu pieniędzy, poczekam na przecenę -90%.

Gra wygląda jak posklejana z darmowych assetów, całkowicie niespójna graficznie. Brak jej stylu oraz klimatu P2. Modele broni czy przechodniów - kompletnie do wymiany. Bardziej spójny stylistycznie był już nawet nieszczęsny P3.

Same misje - ok.
Niektóre lokacje dają radę.
Jest nawet jedna ciekawa broń - czyli klatka z gołębiami.

Ale czy z tej gry cokolwiek będzie? W tej chwili ciężko mi powiedzieć.


Yossarian
Grabarz
Grabarz
Posty: 6423
Rejestracja: 06 sie 2008, 14:54
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

01 lut 2021, 10:04

Marcino pisze:
31 sty 2021, 22:40
Gra wygląda jak posklejana z darmowych assetów, całkowicie niespójna graficznie.
Okazało się, że lokacja z kanałami została zakupiona w asset storze. Prawdopodobnie nie tylko ta lokacja została kupiona. Ironiczne jest to, że jest ona chyba najlepiej zoptymalizowana w całej grze xD


Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

09 lut 2021, 18:13

Jakieś komentarze co do środy?


I regret nothing
ODPOWIEDZ