Postal 2 Patch 5023

Steamowe wcielenie Postala 2
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

19 lip 2018, 03:35

RWS oficjalnie wydał nowego Patcha do P2C :) Dodali m.in napisy do Paradise lost jak i nowe języki do wyboru w podstawce. Pojawiła się nowa opcja w menu wideo, umożliwiająca przełączanie między bibliotekami Directx lub OpenGL. Naprawili bug z zapalaniem benzyny (w końcu xD), naprawili nieznikający kursor myszki po wykonaniu misji z głosowaniem. Kody Rockincats i Bopincats również zostały naprawione.

Pełną listę zmian znajdziecie w poniższym linku.

https://steamcommunity.com/gid/10358279 ... 1334731712
Ostatnio zmieniony 19 lip 2018, 03:36 przez Dev4ever, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

19 lip 2018, 08:10

Zasadniczo w oddzielnym wpisie chwalili się, że zrównali wersji GOG z wersją na Steam. Całkiem możliwe, że jest to prawda a moje żarty związane z tą wersją były nie do końca prawdziwe. Nie mniej jednak ciężko się nie czepiać leniwe przeniesionej wersji, w której nie ukryto workshopa, który w takim wydaniu jest bezużyteczny, no chyba że... liczą na to, że Steamowi gracze będą przekazywać mody non-steamowym xD


Niepoważny admin
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

19 lip 2018, 15:52

A jednak jeszcze coś robią przy tym Postalu. Bardzo dobrze. :)

Zastanawia mnie kompatybilność z modami. Chyba nie robili takich wielkich zmian, by mody z workshopa wymagały jakiegokolwiek uaktualnienia i "dostosowania" do nowej wersji?

@Edit: News na głównej już jest. :ok: Dodałby ktoś też na fb?
Ostatnio zmieniony 19 lip 2018, 16:23 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

20 lip 2018, 22:21

seebeek17 pisze:A jednak jeszcze coś robią przy tym Postalu. Bardzo dobrze.
Jak ich jeszcze bardziej zmobilizuję do naprawy P2C :619:

https://steamcommunity.com/app/223470/d ... 700955964/

Teraz tylko czekać na odzew od ich strony i będę mógł kontynuować zabawę w znajdowanie błędów :8-):


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

20 lip 2018, 22:59

Ty to dobry odkrywca jesteś. :lol:

Ja się nawet nigdy w takie rejony nie zapuszczałem, więc nawet nie śmiałbym myśleć, o takich niedociągnięciach ze strony RWS, heh. Swoją drogą ciekawi mnie, czy w STP też są takie glicze, czy tylko w P2C się pojawiły. ;)
Ostatnio zmieniony 20 lip 2018, 23:01 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

20 lip 2018, 23:07

seebeek17 pisze:Ja się nawet nigdy w takie rejony nie zapuszczałem, więc nawet nie śmiałbym myśleć, o takich niedociągnięciach ze strony RWS, heh. Swoją drogą ciekawi mnie, czy w STP też są takie glicze, czy tylko w P2C się pojawiły.
Też są. W P2C naprawili już sporo takich "kwiatków" ale nadal pozostało ich trochę ;)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lip 2018, 23:25

Dev4ever pisze:RWS oficjalnie wydał nowego Patcha do P2C :) Dodali m.in napisy do Paradise lost jak i nowe języki do wyboru w podstawce. Pojawiła się nowa opcja w menu wideo, umożliwiająca przełączanie między bibliotekami Directx lub OpenGL. Naprawili bug z zapalaniem benzyny (w końcu xD ), naprawili nieznikający kursor myszki po wykonaniu misji z głosowaniem. Kody Rockincats i Bopincats również zostały naprawione.
Może sobie kpimy, może się niecierpliwimy, może sami sobie dobrze nawet radzimy. Ale jednak to jest od nich, z ich ręki zrobione. To ma inną wartość. Satysfakcjonuje inaczej niż to, co my zrobimy. Odezwał się głos Jego. Bardzo miło czytać listę tych poprawek. :spoko:



seebeek17 pisze:Zastanawia mnie kompatybilność z modami. Chyba nie robili takich wielkich zmian, by mody z workshopa wymagały jakiegokolwiek uaktualnienia i "dostosowania" do nowej wersji?
To jest zawsze ryzyko każdego moddera, że orka czeka. Przy każdej aktualizacji gry. Zapoznaj się z listą zmian. Zaktualizuj grę i odpal wszystkie swoje mody. Jeśli nie pojawią się komenty przy modach o błędzie - jesteś pan wolny! :D

seebeek17 pisze:News na głównej już jest. :ok:
:spoko:

Dev4ever pisze:Jak ich jeszcze bardziej zmobilizuję do naprawy P2C :619:
Ale się zapuszczasz! Zupełnie jak ja, też kiedyś w każdy kąt. Tylko nikomu się te moje łażenie nie przydało, takim nieproduktywny był. xD

Drzewo z kolizją kaktusa - no, na to się chyba nie natknąłem, nieźle. Ale wiesz, pierwszy i trzeci filmik za długi, wiadomo co takie błędy robią, wystarczy je wskazać. A przy trzecim starczyłby nawet skrin. :)
Dev4ever pisze:Teraz tylko czekać na odzew od ich strony i będę mógł kontynuować zabawę w znajdowanie błędów :8-):
Przyjemna robota, gratki! Albo i zazdro. Wolnego czasu. :ok:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

23 lip 2018, 00:45

Tiquill pisze:Może sobie kpimy, może się niecierpliwimy, może sami sobie dobrze nawet radzimy. Ale jednak to jest od nich, z ich ręki zrobione. To ma inną wartość. Satysfakcjonuje inaczej niż to, co my zrobimy. Odezwał się głos Jego. Bardzo miło czytać listę tych poprawek.
Dokładnie, takie coś aż zachęca do gry, bo wiesz, że jest ciągle rozwijana/naprawiana :)
Tiquill pisze:To jest zawsze ryzyko każdego moddera, że orka czeka. Przy każdej aktualizacji gry. Zapoznaj się z listą zmian. Zaktualizuj grę i odpal wszystkie swoje mody. Jeśli nie pojawią się komenty przy modach o błędzie - jesteś pan wolny!
Ja już właśnie czekam na PostED na wersję 5023, a zwłaszcza na zaktualizowane skrypty uc, żeby móc dopisać nowe linijki w skryptach dostosowanych do AWPF :)
Tiquill pisze:Drzewo z kolizją kaktusa - no, na to się chyba nie natknąłem, nieźle. Ale wiesz, pierwszy i trzeci filmik za długi, wiadomo co takie błędy robią, wystarczy je wskazać. A przy trzecim starczyłby nawet skrin.
Niby racja, ale wiesz jak to jest, póki nie wskażesz dogłębnie o co biega drugiej osobie, to nie dostaniesz odzewu, bo by pomyśleli, że kłamie, gada głupoty ;) Z resztą nigdy gadanie mi nie wychodziło, ale wskazywanie palcem jak najbardziej :diabeł:

Tak przy okazji, kolejny bug odnaleziony, zapostowany, a filmik nagrany, link: https://steamcommunity.com/app/223470/d ... 060025786/

Niby to nic wielkiego, ale warte odnotowania, bo skoro bystków można rozwalać z ciężkiej strzelby, to zombiaków tym bardziej :P


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

23 lip 2018, 01:13

Dev4ever pisze:póki nie wskażesz dogłębnie o co biega drugiej osobie
Konsekwencje tych dwóch (1 i 3) błędów akurat są oczywiste, także dla nich. ;)
Dev4ever pisze:warte odnotowania, bo skoro bystków można rozwalać z ciężkiej strzelby, to zombiaków tym bardziej :P
Właściwie tak, oczywiste nawet. To jest niekonsekwencja, zombie nie są twardsi od ludzi, by Sawn Off ich nie rozwalał. Fix z typu niezbędnych.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

03 sie 2018, 02:26

Nie wiem czy to wina tego patcha, ale miałem 2 dziwne sytuacje na mapie Suburbs-4, od czasu aktualizacji.

1. Ikona HUD zapałek zmieniła mi się na podgląd kamery NPC'ta jak w Bigbraderze. :bolek:
Na żywo w ikonie było pokazane co bystander robi. Zmiana broni nie pomogła i dalej tak było.

2. Schody się glitch'owały i chyba teren przez nie przebijał.

@Edit: Ten glicz ze schodami może być spowodowany przez moda na dynamiczne cienie NPC, bo generalnie coś po tym ten Postal odwala. xD
Załączniki
P2glicz03.jpg
P2glicz03.jpg (312.99 KiB) Przejrzano 1918 razy
P2glicz02.jpg
P2glicz02.jpg (289.6 KiB) Przejrzano 1921 razy
P2glicz01.jpg
P2glicz01.jpg (334.09 KiB) Przejrzano 1921 razy
Ostatnio zmieniony 03 sie 2018, 02:34 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

03 sie 2018, 03:09

Lol, pierwszy raz widzę takie coś :zdziw: Może to rzeczywiście wina moda czy cuś. Aż sam to sprawdzę u siebie potem :drapanie:


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

03 sie 2018, 03:43

Te glicze terenu jeszcze ujdą, znaczy nie zaskoczyły mnie tak bardzo jak sytuacja z ikonką HUD zapałek, na której wyświetlił się obraz z kamery skierowanej na NPC. W kodzie gry nigdy nie zauważyłem linijek, które by powodowały takie anomalie.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

03 sie 2018, 10:35

Co do schodów, to pewno im się Terrain przesunął/"pomalował" ktoś go za dużo/zapomniał rebuildu.

Co do ikonki. Jakby znikło wyświetlanie ikonki a w puste miejsce renderuje... "spodnią warstwę rzeczywistości". xD Czyli jakby ten prostokącik po ikonce powiększyć, to cały ekran byłby szarym tłem z konturami pawnów. Jakby to był błąd z przeźroczystością tekstur HUD - a że pokazało się dla zapałek, to czysty przypadek. Równie dobrze każda inna broń. Bo to w kodzie HUDa... nie, w samym zmodyfikowanym Canvas (silnik gry raczej niż skrypt) jest błąd. Który może objawiać się przy różnych okolicznościach. A może i to też ma związek z modem na cienie. W końcu Canvas renderuje wszystko.


seebeek17, zapodaj im temat z tymi skrinami. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

03 sie 2018, 15:57

Tiquill pisze:seebeek17, zapodaj im temat z tymi skrinami.
Komu? xD
Tiquill pisze:Co do ikonki. Jakby znikło wyświetlanie ikonki a w puste miejsce renderuje... "spodnią warstwę rzeczywistości".
To wyglądało tak, jakby nad bystkiem zespawnowała się kamera skierowana w jego stronę. Widok z punktu "żadnego".

Prawdopodobne, że to może wina tego shadow moda, ale się tego raczej nie dowiemy. :P


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

12 sie 2018, 22:47

Na mapie underhub (te tunele z talibami za przyczepą Kolesia, co mapa miała w STP chyba inną nazwę), nie można nic zaznaczyć ani zmodyfikować mapy. Jak kliknie się gdziekolwiek to zaznacza jakąś apteczkę z du*y, a potem nie chce się zaznaczyć nic. :bolek: Nie wiem czy edytor już dostał aktualizację, ale mam nadzieję, że jeśli nie, to wersja 5023 naprawia tą mapę.


ODPOWIEDZ