Postal 2 Mobile

Rozmowy o P2: Share the Pain i podstawowym Postalu 2.
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

02 sty 2013, 09:11

Tutaj mniej więcej zaczęła się rozmowa, z której wydzieliłem ten i poniższe posty. I mamy nowy temat. Wyjdzie zamiar czy nie wyjdzie - jawi się to bardzo obiecująco. 8-)
ZigHor pisze:Ja miałem takie projekty, jak Postal III Multiplayer, Postal 2: UDK, Postal 2 Mobile, Postal III Blender i Postal III UDK... Niestety nie ma nikogo, kto byłby tym zainteresowany.
No, śmiałości to Ci nie brakuje. Dla mnie tyle naraz to sfera marzeń, o których nawet publicznie bym nie wspomniał. Choć jedno z tego bardzo bym chciał. P2 na urządzenia mobilne. Mieć P2 we własnej komórce i nie rozstawać się z nim... :roll:

Z tego wszystkiego chyba UDK byłby najłatwiej osiągalny. Zaś związek z Blenderem to mógłbyś mi wyjaśnić...
Ostatnio zmieniony 03 sty 2013, 21:44 przez Tiquill, łącznie zmieniany 2 razy.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

02 sty 2013, 15:08

Po kupieniu licencji na UnrealEngine 3.0 dostajemy wsparcie dla Androidów. Nie ma problemu, tworzymy tak samo jak na UDK tylko, że będziemy grać na telefonach :) Ciekawe, ale wpierw muszę sam wymienić telefon na taki z andem, wybrałem bade... I teraz cierpię. Postala na Blender Engine nie opłaca się robić. Zbyt ciężka produkcja na to, do tego wszystkie elementy trzeba na bieżąco modelować/bawić się z importowanie i kopiowaniem. To nie ma sensu.


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

02 sty 2013, 21:26

MaKiPL pisze:Po kupieniu licencji na UnrealEngine 3.0 dostajemy wsparcie dla Androidów. Nie ma problemu, tworzymy tak samo jak na UDK tylko, że będziemy grać na telefonach :)
Tiquill pisze:Choć jedno z tego bardzo bym chciał. P2 na urządzenia mobilne. Mieć P2 we własnej komórce i nie rozstawać się z nim... :roll:
Rzeczywiście - najlepszym wyjściem było by UDK. Pracowałem na Android SDK, lecz pracy było by 2 razy więcej.
Lepiej było by wiedzieć Postal 2 na UE2 (mniej pracy), ale do tego potrzebna jest optymalizacja silnika co nie jest możliwe.
Gdybym chciał zrobić P2M, musiał bym wykupić tę licencję (a cena na pewno jest kosmiczna - i nie tylko za UE3).
Tiquill pisze:Z tego wszystkiego chyba UDK byłby najłatwiej osiągalny. Zaś związek z Blenderem to mógłbyś mi wyjaśnić...
MaKiPL pisze:Postala na Blender Engine nie opłaca się robić. Zbyt ciężka produkcja na to, do tego wszystkie elementy trzeba na bieżąco modelować/bawić się z importowanie i kopiowaniem. To nie ma sensu.
Ale można się trochę pobawić. Stworzenie Postala na BGE rzeczywiście nie ma sensu, ale daje więcej frajdy niż sama 3. Jestem ciekawy, co się stało z tą mapą: https://postalsite.info/photogallery.php?photo_id=875


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

03 sty 2013, 08:52

MaKiPL pisze:Po kupieniu licencji na UnrealEngine 3.0 dostajemy wsparcie dla Androidów. Nie ma problemu, tworzymy tak samo jak na UDK tylko, że będziemy grać na telefonach :)
Więc technicznie jest to łatwiejsze niż sądziłem. :) Poza kosztami.
ZigHor pisze:Stworzenie Postala na BGE rzeczywiście nie ma sensu
W takim przypadku zupełnie nie ma sensu.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

03 sty 2013, 17:48

Znaczy... Dla UE3 są z góry ustalone ceny i licencje. W przypadku UE2 nie ma zbytnio rozpisanej licencji. Silnik nie jest już głównie wspierany przez Epic więc co do ceny licencjonowania silnika będzie trzeba już prowadzić rozmowy w tym celu. Nie jestem w stanie określić wartości licencji na UE2. Poza tym, nie ma wsparcia dla Androidów na UE2 ani żadnych innych platformach. Najwyżej PS2 lub Xbox ale nie jestem naprawdę pewien.

Osobiście, dla mnie UE2 nie jest wygodny. Jednak praca przy UDK jest znacznie łatwiejsza niż na UE2. Między innymi dzięki temu XYZ, czego zabrakło w UE2. Szkoda, bo tutaj trzeba mieć CTRL i bawić się poruszaniem na osiach, w UDK masz wizualne strzały i dowolnie nimi manipulujesz nawet dwoma na raz gdy chcesz prosto na przykładowo północny-wschód. Tylko problem myślę, że najbardziej zostanie w przypadku tego skyptowania/ przepisywania pod nowy build. Kompletnie zmienią się systemy scen. Teraz nie będzie to ustawiane w boxach, ale przez edytor scen Matinee. Wszystkie triggery nie będą pod tagi podłączane ale przez (cudowną, boską, inteligentną i super dobrą) algorytmikę wizualną Kismet. Tym także postacie. Już nie będzie ustawiania bystanderów tak jak to miało miejsce tutaj (chodzi mi o skiny i meshe) tylko już drzewka animacji, archetypy, random pod mesh/skin... Ale jest ciekawie. Ale to już znacznie inna bajka (P2:UDK). Ale... Postal 2 w 3D na smartfony to zaiste ciekawy pomysł. :)


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

03 sty 2013, 18:08

Jeżeli chodzi o ogólną rzecz - wszystko można poddać animacji :D
Ruszające się krzaki, liście (chyba jest coś takiego, jak wind) a to za sprawą ragdolli :D

Jeżeli chcieli byśmy robić P2M, musielibyśmy go zaplanować (i dać mniej elementów). Trzeba by napisać wirtualną klawiaturę (i wspomaganie dla XPeria Play, ale to nic trudnego - już to robiłem :D).
Co do całego Postala 2 - samo demo ma 123mb. Trzeba będzie się postarać i skrócić tę grę co najmniej do 3 dni oraz zmniejszyć liczbę lokacji (trochę je pozmieniać, wywalić nie potrzebne lub połączyć :D).
Ale teraz zobaczyłem, że Postal 2 STP ma 660mb więc problemu nie będzie :D
Można zrobić jeszcze multi przez bluetooth/wifi (lan itp.), ale to jest mniej ważne :P


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

03 sty 2013, 21:52

Posty o P2M wydzieliłem.

Całe mapy z P2 importować do P2M? Czy to nie za dużo? Wypadałoby, odwrotnie niż przy omawianym P2R, zmniejszyć detale, bo na ekraniku telefonu i tak wiele nie widać. Mniej misji zaś, mniej dni? O, nie, na pewno tu chcę to samo. A nawet więcej. 8-)

Znalazło się paru do rozmowy, w tym dwóch obeznanych. OK, fajnie. Lecz koszty licencji, przynajmniej na oko, musimy poznać. Bo jeśli znajdą się chętni wyłożyć swoje pieniądze, to będą, te pieniądze, dostateczną motywacją, by projekt skończyć. "Zrobię, bo idzie o moją kasę." Zaś gdybanie dla samego gdybania - no pogadać można. I czas tracić też. A więc - ile by to kosztowało?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ