Instalowanie modów i map

Tylko o P2: AW, AW7/AWP oraz AWPMod - i o żadnych innych modach.
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
EmmetSid
Początkujący morderca
Posty: 84
Rejestracja: 11 maja 2010, 15:46

30 wrz 2013, 17:42

WItam po długiej przerwie.Wstyd się przyznać,ale jestem dość wiekowym graczem,a fanem Postala jestem w sumie...od jego stworzenia,jednak kompletnie nie dane mi było nacieszyć się modyfikacjami oraz fanowskimi mapami nie licząc AWP i oczywiście ED. Nie mam pojęcia gdzie wypakować np.mody EDInventory czy MAD MOD,gdyż potrzebne sa one do AWP (wersję mam z Postala X) by uruchomić mapę SELEGNA (noc w grzę).Bardzo prosiłbym o pomoc,pościągałem wszystkie potrzebne mody,ale nie mam pojęcia gdzie je rozpakowywać itd.. Z góry dziękuje


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

30 wrz 2013, 20:18

Witaj z powrotem na forum :D
Po wypakowaniu z paczek najczęściej pliki masz uporządkowane w folderach (zależy jak kto ustawia). Gdy masz w paczce odpowiednie foldery, możesz od razu wypakować do folderu z grą, lecz aby uniknąć niepotrzebnych/zbędnych błędów, najlepiej wrzucić z innego folderu do którego wypakowaliśmy
Jeżeli chcesz wgrać modyfikacje do AWP jak EDWeapons itp., wypakowane pliki z folderami wrzuć do folderu z AWP (tylko jeżeli masz je uporządkowane w folderach)
Jeśli nie masz ich uporządkowanych a masz same pliki, dam ci rozpiskę rozszerzeń do jakiego folderu je wrzucać:
Animacje - ukx
Mapy - fuk
Filmy - roq
Muzyka - ogg
Sejwy - usa
Dźwięki - uax
Static Meshe - usx
System - wszystkie pliki konfiguracyjne np. u, ini
Tekstury - utx

Gdy masz moda do AWP, wypakowujesz do AWP, gdy masz moda do STP to do STP itd.
:D


Awatar użytkownika
EmmetSid
Początkujący morderca
Posty: 84
Rejestracja: 11 maja 2010, 15:46

01 paź 2013, 09:04

dziękuje bardzo za radę.i rozumiem że w wypadku gdy dany mod ma plik rozpakowujący jakiś al'a instalator to tak samo gdy pytają gdzie rozpakowac / zainstalować,mam wybrać dany folder np AWP jeśli jest do AWP,zgadza sie?


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

01 paź 2013, 18:43

ala instalator to inna bajka, nie dawali by go, gdyby trzeba było przekładać pliki do gry :p


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

01 paź 2013, 23:04

Warto szczegółowo czytać informacje zawarte na stronie przy samych plikach, które pobierasz. Na PostalSite.info są przy plikach informacje co, jak i gdzie instalować. W samych paczkach też warto przejrzeć readme, by sprawdzić, czy nie ma czegoś ważnego i przydatnego. Trochę czasu i uwagi, a wiesz dużo.

Generalną zasadą jest to, żeby instalować dany mod tam, gdzie jest on przeznaczony przez jego autora. Niemal wszystko jest tworzone dla StP, czy to w trybie single czy dla wersji multiplayer - i dlatego na StP to instaluj. AWP znajdzie te mody bez problemu. Tylko AWPMod instalujemy bezwzględnie do AWP (to nie to samo, zajrzyj do FAQ). Dodatkowo EA Inventory instalujemy albo do AWP, albo do Eternal Damnation (bo dla ED był zrobiony). Część inwentarza EA jest już w AWPMod, więc instalację EA możesz sobie darować na start przygody z modami. Mod EDWeapons to starsza wersja AWPModa, też go sobie daruj, jeśli nic go nie potrzebuje. Co jeszcze? Trzeba będzie czasem edytować pliki INI.

Są też alternatywne sposoby instalacji modów. Jeśli boisz się popsuć swoją grę nierozważną instalacją, zainstaluj wszystkie mody odseparowane od gry. A jeśli, przeciwnie, lubisz się potrudzić, a za to mieć wszystko zmiskowane w jedną całość, to też możesz, ale to jest operacja bez odwrotu. Znajdziesz też u nas linki do mnóstwa pomocnych tematów, garść ciekawostek - no i zajrzyj też obowiązkowo do FAQ, tam masz podstawy. Przyda się też temat z konfiguracją AWPMod'a. Miłej zabawy! Na dłużej. ;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
EmmetSid
Początkujący morderca
Posty: 84
Rejestracja: 11 maja 2010, 15:46

02 paź 2013, 07:03

dziękuje za pomoc. Tylko jeszcze pytanie,gdy zdecyduje się na odseparowywane instalowanie modów, tworzę te foldery (system,sounds itp) i potem do każdego z nich wrzuam odpowiednie pliki zawarte w ściągniętych modach,tak?


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

02 paź 2013, 16:14

Dokładnie tak.

Dopisałem jeszcze kilka słów tutaj, mogą się przydać.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
EmmetSid
Początkujący morderca
Posty: 84
Rejestracja: 11 maja 2010, 15:46

03 paź 2013, 06:43

czyli gra będzie rozpoznawała np. które z plików np. w folderz wspolne/Textures będa należały do tego moda,a które do innego?


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

03 paź 2013, 09:44

Oczywiście. Jest mapa, mapa wymaga static meshy w paczce A i gra szuka tej paczki we wszystkich folderach; te static meshe mają nowe tekstury, które też są zawarte w paczce B, to gra szuka paczki B - i tak dalej.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
EmmetSid
Początkujący morderca
Posty: 84
Rejestracja: 11 maja 2010, 15:46

03 paź 2013, 15:40

postąpiłem według wskazówek,tylko zastanawiam się teraz czy jeśli mam dorzucać w pliku ini np.engine do superweapons to czy mam to robić w miejscu game engine czy core engine? do tego,czy mam jedynie wklejać z pliku readme gotowe wiersze,czy dopisywać wspólne itd? Ciężko mi te modyfikacje przychodzą.. Wrzuciłem zgodnie z instrukcja ED Weapons,superweapons oraz KW2. kazdy pliczek np.system do folderu system który utworzyłem wczesniej w WSPOLNE w folderze Postal 10 Anniversary. I nie widze zmian w grze. A instaluje te mody na broń tylko po to,by wgrać mapę "selegna"
Ostatnio zmieniony 03 paź 2013, 16:20 przez EmmetSid, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

03 paź 2013, 18:00

Czytasz nieuważnie opisy modów. Gdyby mody było tak trudno instalować, nie byłyby takie popularne.
Download pisze:Mody wystarczy wypakować w odpowiednie foldery aby z nich korzystać. Jeśli zaś ktoś chce je używać na swoim serwerze, to aby inni gracze mogli ich używać, musi dodać takie wpisy w pliku Postal2.ini
To znaczy, że dla odpalenia mapki u siebie w trybie single czy trybie multi (obojętne, ważne, że u siebie i dla siebie) nie trzeba niczego robić w żadnym pliku INI. Jedynym modem, który wymaga od zwykłego gracza edycji jakiegokolwiek INI jest KW2. Wszystkie inne, nawet te które własne INI posiadają, po prostu wypakowujesz i grasz. Dopiero potem sobie możesz modyfikować, dla własnej przyjemności. Ale nie po to, by moda odpalić.

Zrobiłeś edycję INI tak jak w temacie o WSPÓLNE pisze? To wystarczy. Następne mody (poza KW2) po prostu wrzucasz i odpalasz grę. I działa.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
EmmetSid
Początkujący morderca
Posty: 84
Rejestracja: 11 maja 2010, 15:46

03 paź 2013, 20:22

no własnnie zrobiłem wszystko zgodnie z insturkcja.Utworzyłem folder WSPOLNE w folderze Postal 10 Anniversary,w nim umieściłem puiste foldery Animations,Sounds itd jak w instrukcji.Poczym powrzucałem dane pliki z modów do własciwych folderów czyli wszystkie "sounds" z każdego moda do SOUNDS itd. Potem w pliku Postal2AW7 usunełem i wkleiłem to,co trzeba. Bronie w AWP są dalej standardowe,choć przyznam ze w sumie nie zależy miu na tych broniach tylko własnie by spełnic wymagania tamtej nocnej mapy która tych modów potrzebuje do odpalenia.KW2 niestety też potrzebuję


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

04 paź 2013, 00:25

Nie pamiętam, jak się nazywa plik INI w AWP zawartym w Postal 10 Anniversary, ale chyba nie Postal2AW7.ini Uruchom AWP, wyłącz i sprawdź, który INI ma bieżącą datę modyfikacji, z teraz, z czasu gdy wyłączyłeś AWP. To jest INI właściwe, je edytuj.

A jak to nie pomoże, to:
Raz. Podaj mi dokładnie ścieżki, w jakich zainstalowałeś StP i AWP.
Dwa. Podaj treść pliku, jaką wyedytowałeś.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ