Lista Linków (Textury, Generatory drzew, Poradniki)

Gry, programy i inne dobra stworzone przez użytkowników, także pomoc w ich kreacji. Bo nie tylko Postalem człowiek żyje.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

20 wrz 2013, 23:49

Lista Linków (Textury, Generatory drzew, terenu itp)

Kolejna lista.
Czyli generowanie elementów Scenerii jakies tam teksturki itp.
- Większosć programów sprawdzam samodzielnie.
Prosze nie kopiować tego postu, nie umieszczać na innych forach niż Forum.PostalSite.Info
Bla bla bla...
Biore je albo ze swojego dysku, albo z jakiś plików tekstowych na moim kompie w których pisałem "co, jak, do czego" zaczynając zabawę z Game Dev'em. :D
Tworzenie Drzew
1. SpeedTree
URL: https://www.speedtree.com/
Najpopularniejszy program do szybkiego tworzenia drzew. Płatny, dostępny w wersji Trial.
Posiada multum opcji pozwalających tworzyć nieskończone modele drzew.
Bodajże używany razem z UDK ale nie wiem, tylko słyszałem.

2. Tree[D]
URL: https://www.frecle.net/?show=treed.about
Najprostszy z zestawienie, nie oznacza że zły ;)
Eksportuje nawet do formatu .b3d (Blitz3D. SCP:Contaimned Breach, Stranded 1/2 i tym podobne]


3. NGPlant
URL: https://ngplant.sourceforge.net/
Szczerze nie korzystałem z tego programu, ale wygląda on na zaawansowany w równym stopniu co SpeedTree.
Oczywiscie można w nim robić różne inne haszcze, krzaki, krzewy nie koniecznie tylko Drzewa.
Ale tylko tak mówię - nie korzystałem.


4. TreeGenerator [$$$]
URL: https://www.treegenerator.com/download.html
Jak sama nazwa wskazuje, generator drzew. Lol. Dostępna wersja Trial - 30 dniowa.
Tworzenie Terenu
1. World Machine
URL: https://world-machine.com
Całkiem przyjemny, zaawansowany edytor terenu. Pozwala na tworzenie wszelkich Heightmap, Detail map i tym podobnych rzeczy.
Lubi się z UDK oraz Unity ;)

2. L3DT
URL: https://www.bundysoft.com/L3DT/downloads/
Tak jak powyżej. Wersja pro pozwala tworzyć nawet mapy posiadające ponad 1000000x1000000 km2. Ale GameDeveloperom wystarczy wersja standard.
Plus ma wsparcie dla gier fps [nieco mniej Poly, ale różnicy szczerze mówiąc nie widać]
Sam z tego korzystam, genialne.

3. Terrainer
URL: https://terraineer.sourceforge.net/
Open Source'owy edytor terenu. Przydatne paskudztwo, chociaż jest bardzo małe i szybkie - co nie oznacza że złe.
Oczywiście teren uzyskany w nim nie będzie jakoś mega realistycznie wyglądał...Ale czasem się przydaje.


4. EarthSculptor
URL: https://www.earthsculptor.com/
Jeden z lepszych, ładniejszych. Tworzy bardzo ładne tereny, exportuje je do .obj
Pozwala na edycję "wysiwyg" czyli taką w Locie, z podglądem.
Można dodać powyżej 8 detail texturek.
A efekty mogą być na prawdę ciekawe. Z resztą, zobaczcie ten kanion: https://www.earthsculptor.com/Gallery/canyonOverview.png
Dostępna wersja darmowa z następującymi ograniczeniami:
https://www.earthsculptor.com/buy.html
Najgorsze są ograniczenia wielkości mapy 257x257 i brak komercyjnej licencji...

== Tworzenie Tekstur
Tutaj linki do przydatnych programów tworzących tile'owane tekstury, normal mapy i tym podobne.

1. Texture Maker
URL: https://www.texturemaker.com/screenshots.php
Nie bawiłem się nim, ale patrząc na screeny [URL] wygląda ciekawie. Szczególnie opcja "wyciągania" danej tekstury, z obrazka lub zdjęcia.
Na przykład graffiti z pochylonej ściany. Oferuje również export Normal Map i BumpMap.
+ WODA:
1. Caustics
URL: https://www.dualheights.se/caustics/
Dobry program służący do generowania tile'owanych tekstur Wody. Oczywiscie tile'ują sie w każdą stronę.
Może nie jest jakiś mega realistyczny, ale przy odrobinie shaderów można zrobić z tego naprawdę niezłą wodę.
A i bez pierdół, taka woda w grach o komiksowej/rysunkowej grafice się idealnie nada.


INNE PRZYDATNE LINKI:
35 Realistycznych tekstur Dymu, free to use.
https://designbeep.com/2012/05/24/35-fre ... designers/

Zbiorowisko wielu różnych tekstur. Dosyć znane.
https://cgtextures.com/
WYMAGANE ZAŁOŻENIE KONTA. ALE WARTO!

Kolejny zbiór Tekstur. Oczywiście również Free.
https://www.texturemate.com/

I jeszcze (nie uwierzycie!) zbiór tekstur!
https://lostandtaken.com/

Postal'owa Szkoła Mistrzów!
Ten dział pomoże w kilku przypadkach, kiedy potrzeba pomocy przy Postalu, bądź innej grze na bazie Unreal'a.
W tym na przykład link do programu Noesis, pozwalającego na zmianę formatu prawie dowolnego modelu 3d na inny.
Ale pamiętajcie, każde pytanie o INNE gry niż Postal 2, kierujemy w DevZone !
https://forum.postalsite.info/szkola-mistrzow-vf35.html
SPRITE'Y 2D Z GIER
https://www.spriters-resource.com/ - Sprite'y z różnych gier na komputer, konsole itp.
https://sandbox.yoyogames.com/make/resources - Paczki sprite'ów, używanych często w Game Makerze jako placeholdery, ale przydać i do gry sie może

Edyory Tekstowe:
Polecam jedynie jeden - Notepad++
URL: https://notepad-plus-plus.org/
Jest najlepszy, wystarczy pobrać i zobaczyć. Idealna alternatywa dla Notepada'a z windowsa, podświetla składnię danego języka programowania itp.
Od HTML [wiem ze nie jest językiem programowania] po C++. Nawet Assembly.
GAME MAKER: jeżeli ktoś ma zewnętrzne skrypty GML i chce je edytować tym programem, oto biblioteka z "hajlajtami" dla GML'a :
https://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=431484

Tworzenie Samochodu w Cinema 4D XL
Natknąłem się przypadkowo na ten poradnik.
Wszystko od podstawowego zarysu po "traktor" na kołach.
Wszystko w programie Cinema 4D XL.
www.7thchamber.com/tutorials/Chev/


Ta lista też będzie rozwijane jak tylko znajdę jakiś ciekawy program nadający się tutaj.
Miłego korzystania.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2014, 15:36 przez Ryuq, łącznie zmieniany 1 raz.


ODPOWIEDZ