Jak na razie, po kilku pomysłach wymyśliłem coś takiego.
Każda mapa jest archiwum zip, zawierającym:
info.xml
xyz.xml
Folder Textures
Folder Models
Folder Scripts
I tak: w Info.xml będą informacje typu kto zrobił mape, data, kontakt i inne pierdoły.
foldery wiadomo, ostatni folder opowiada za wszelkie własne pliki dodane do mapy, mam na myśli skrypty w Lua. Z lua akurat pomoże mi znajomy, ale niestety ten na razie nie ma jak mi pomóc, dopiero jak wróci [Ferie/Wakacje] ale do tej pory chce wszystko ogarnąć.
w xyz.xml będą koordynaty każdego z dodanych obiektów na mapę.
Na początku myślałem o wspólnym pliku info.xml z tego typu zawartością:
Kod: Zaznacz cały
<map>
<details>
<name>nazwamapy</name>
<author>Ryuq</name>
</details>
<main>
<model>"path_to_3ds_model_in_zip"</model>
<textures>"Path_to_texture_folder"</textures>
<objects xyz>
<object>Trash</object>
<x>000.000.000.</X>
<Y>000.000.000.</Y>
<Z>000.000.000.</Z>
...
</main>
Czyli osobno info o mapie + model mapy w 3d, i osobno koordynaty wszystkich Actorów.
Tak więc zostanie tak:
Info.xml:
Kod: Zaznacz cały
<meta>
<info author="Ryuq" name="Mapencja" version="1" type="Map" description="Bóbr bóbr bóóóbr"/>
<script src="main.lua" type="server"/>
</meta>
Kod: Zaznacz cały
<map_objects>
<object>Trash</object>
<xyz>000.000.000.</Xyz>
<object>Pudło</object>
<xyz>000.000.000.</Xyz>
</map_objects>
Na razie chce sobie tak rozplanować wszystko, pisać powoli żebym nie doszedł do momentu kiedy żeby dodać mapę będę musiał od nowa kompilować całą grę, dodawać XXX linijek w kodzie, a i uniemożliwić moddowanie.
Myślę że taki Zip ułatwi robotę Moddersom, prawda? I przy okazji i mnie na wstępie.
Tylko nie wiem co zrobić z BSP, czyli z całą geometrią itp.
Zrobić po prostu na wstępie w "info.xml" coś w stylu <model>ścieżka_do_modelu.3ds</model> i tyle?
Czy jakieś inne propozycje?
EDIT:
Ale nawaliłem głupot, to prawie nawet XML nie jest. Ale mniej wiecej wiecie o co chodzi. Sproboje to poprawic zeby bylo jasniej.