Temat o pomocy w PostED

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

12 lip 2013, 18:22

siemka.
Założyłem nowy temat, bo w tamtym się powoli syf robił i żeby nie zaśmiecać założyłem ten. :)
Mam nadzieję, że to już ostatni mój taki temat, gdyż wiem już wszystko oprócz poniższego co jest mi potrzebne. :)

1.Gdzie ustawić wczytywanie mapy w menu i w nowej grze?
Dokładnie, to jak zmienić, by po włączeniu Postala włączała się mapa inna(z moim menu) niż ta Startup.fuk, a po włączeniu nowej gry inna(moja) niż Surbups-3.fuk?

2.Gdzie ustawić, by coś działo się tylko raz a coś wiele razy na mapie?
Np. Ogień przed biblioteką aktywuje się tylko jeśli odda się książkę, a tak to można przechodzić z biblioteki na ulice i z powrotem i nie ma ognia, a po oddaniu książki pali się do końca gry(po dokonaniu czegoś, skutki zostają do końca gry i się nie odnawiają),
i jak zrobić drugie np. zabija się wszystkich w mieście ale po ponownym wczytaniu mapy wszystko jest w dziewiczym(mogę użyć to słowo?) stanie-odnawia się.

3.Gdzie ustawia się odłamki po strzale, np. jak strzeli się w ścianę to widać iskry, a bym chciał to zmienić.

4.Czy da się, i jak to zrobić by po wybudowaniu cube(add) na mapie, i po strzeleniu w tego cube'a z broni, opadał na ziemię, i opadał tylko wtedy gdy się w niego strzeli?
Za pomoc dziekuje, i daje plusy. ;)
Pozdrawiam.


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

12 lip 2013, 20:11

seebeek17 pisze:1.Gdzie ustawić wczytywanie mapy w menu i w nowej grze?
Dokładnie, to jak zmienić, by po włączeniu Postala włączała się mapa inna(z moim menu) niż ta Startup.fuk, a po włączeniu nowej gry inna(moja) niż Surbups-3.fuk?
-po włączeniu postala - edytujesz plik Postal2.ini (Ustawienia konfiguracyjne) -> LocalMap=startup.fuk lub po prostu zmienić mapę (wygląd itp.) jak to robią zawszę:D
-po włączeniu nowej gry - nie pamiętam jak to się dokładnie robi, ale później będę miał czas to sobie przypomnę (dokładnie)
seebeek17 pisze:2.Gdzie ustawić, by coś działo się tylko raz a coś wiele razy na mapie?
Np. Ogień przed biblioteką aktywuje się tylko jeśli odda się książkę, a tak to można przechodzić z biblioteki na ulice i z powrotem i nie ma ognia, a po oddaniu książki pali się do końca gry(po dokonaniu czegoś, skutki zostają do końca gry i się nie odnawiają),
i jak zrobić drugie np. zabija się wszystkich w mieście ale po ponownym wczytaniu mapy wszystko jest w dziewiczym(mogę użyć to słowo?) stanie-odnawia się.
Może tak - przykład z biblioteką nie tak działa. Masz dwie mapy - paląca się już bibliotekę i bibliotekę przed spłonięciem oraz "odsyłacze" ustawione względem zakończenia misji :P
Co do ustawień ogólnych mapy gra tak robi, aby je resetowało :DD
seebeek17 pisze:3.Gdzie ustawia się odłamki po strzale, np. jak strzeli się w ścianę to widać iskry, a bym chciał to zmienić.
Możesz ustawić w skrypcie broni lub po zmienić [skrypt - dla ścisłości] BulletHitPack w BaseFX
seebeek17 pisze:4.Czy da się, i jak to zrobić by po wybudowaniu cube(add) na mapie, i po strzeleniu w tego cube'a z broni, opadał na ziemię, i opadał tylko wtedy gdy się w niego strzeli?
Za pomoc dziekuje, i daje plusy. ;)
Nie da się
lecz gdy chciałbyś tak zrobić, jest od tego KActor na przykład

EDIT: cytaty gówniane :D
Ostatnio zmieniony 12 lip 2013, 20:12 przez Zaver, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

12 lip 2013, 22:53

#4:
BSP jest elementem stałym. Nie ma ŻADNEJ możliwości, aby bezpośrednio w grze nimi manipulować. BSP to fragmenty, które wymagają przebudowania geometrii mapy do poprawek w pędzlu (jeśli takie masz). Aby zrobić to, czego potrzebujesz zrób tak:
Utwórz zarys szcześcianu. Kliknij prawym na brush i "Convert to StaticMesh".
Teraz postaw SM na mapie w powietrzu i skonwertuj na KActor. W opcjach odznacz "Wake on level start" w zakładce Karma w object properties. Nazwy mogą się różnić nieznacząco.

#2:
Spójrz między innymi na blokady (te drzwi/zasłony) na wejściu do biblioteki. Oni w tagu mają "Day2" przykładowo. Po wykonaniu zadań i przejściu na następny dzień na całej mapie globalnej zachodzi zmienna, że jesteś teraz w dniu takim i takim. Drzwi gdy spawnujesz się na mapie sprawdzają zmienną, i jeżeli jest =TRUE, to znikają lub pojawiają się zależnie od wytycznych. Tak samo działają blokady dniowe na jezdniach. Za wszystko odpowiada globalna zmienna, która przechodzi przez kolejne mapy, dlatego nie powinno się używać "Open [nazwamapy]" tylko "goto". W UDK zmienną globalną przechodzącą przez mapy określa się w Kismet na poziomie Persisent (czyli rdzeniowym), a odwołuje jako external. W przypadku UnrealEngine II (tu: Postal 2) sprawa niestety idzie prosto do UnrealScript.

#1
Przy nowej grze nie włącza się mapa Suburbs-3 tylko mapa z cut-scenką na prolog. Nie pamiętam także nazwy... "HomeAtNight" lub "Intro". Nie wiem.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2013, 22:58 przez MaKiPL, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

13 lip 2013, 06:31

MaKiPL pisze:#4:
BSP jest elementem stałym. Nie ma ŻADNEJ możliwości, aby bezpośrednio w grze nimi manipulować. BSP to fragmenty, które wymagają przebudowania geometrii mapy do poprawek w pędzlu (jeśli takie masz).
Chyba że przeniesiesz skrypt z gry RedFaction ;)


8=======D
Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

13 lip 2013, 14:02

Red Faction to gra stworzona na silniku Geo-Mod a nie UE2 :D


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

13 lip 2013, 14:50

-po włączeniu nowej gry - nie pamiętam jak to się dokładnie robi, ale później będę miał czas to sobie przypomnę
ok, czekam na odp. ;)
2.Gdzie ustawić, by coś działo się tylko raz a coś wiele razy na mapie?
emm...Jak mógłbym zrobić(było już to mówione po części, ale nie zrozumiałem) takie coś...:
Jest sobie sklep i jest w nim trigger przy kasie. Teraz DOPUKI się na tego triggera nie wdepnie to sklep będzie normalnie funkcjonował, a jak już się wejdzie na triggera to np. w sklepie pozamykają się wszystkie wejścia i sklep będzie zamknięty DO KOŃCA GRY...jak to zrobić..?

A to, że mapa się odnawia po ponownym wczytaniu(przejście z mapy na mape) to trzeba gdzieś ustawiać czy to bez ustawiania samo się będzie odnawiać?
3."..."
thz, zobacze.
4."..."
MaKiPL nie znalazłem w UE2 żadnego Convert to StaticMesh :/
wie ktos jak by to zrobić?


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

13 lip 2013, 16:15

MaKiPL nie znalazłem w UE2 żadnego Convert to StaticMesh :/
wie ktos jak by to zrobić?
" Add Static Mesh " nad "Add Antiportal" (Zamienia brush-a w Static Mesh)


8=======D
Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

13 lip 2013, 17:23

Jeszcze ten drugi sposób - wybierasz brushe które chcesz skonwertować, naciskasz na jednego z nich PPM -> convert -> to static mesh
i uwaga - nie konwertuj ze strefą wydrążoną (bez substracta konwertuj) ponieważ przy konwencie na mesha zmienia ci na add czyli dodaje strefę (add'uje) zamiast ją wydrążać :D
gdy chcesz [zrobić] mesha z wydrążonym środkiem, musisz robić go po ścianach


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

13 lip 2013, 18:24

ZigHor pisze:i uwaga - nie konwertuj ze strefą wydrążoną (bez substracta konwertuj) ponieważ przy konwencie na mesha zmienia ci na add czyli dodaje strefę (add'uje) zamiast ją wydrążać :D
gdy chcesz [zrobić] mesha z wydrążonym środkiem, musisz robić go po ścianach
Do tego masz funkje Intersect i Deintersect . Komu by się chciało po ściance składać ?

Robisz duży brush by zmieścić w nim np. budynek, klikasz Intersect , konwertujesz brush na StaticMesh i nawalasz domkami ile wlezie :D


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

16 lip 2013, 18:21

thz wam. :)
oprócz tych wcześniejszych, których jeszcze nie wiem...
1.Jak konwertuję brusha do SM to nie da się dodać karmy, żeby spadało :/
2.Jak zrobić z tym sklepem:
Jest sobie sklep i jest w nim trigger przy kasie. Teraz DOPUKI się na tego triggera nie wdepnie to sklep będzie normalnie funkcjonował, a jak już się wejdzie na triggera to np. w sklepie pozamykają się wszystkie wejścia i sklep będzie zamknięty DO KOŃCA GRY.
3.Gdzie ustawić by, po włączeniu nowej gry zamiast mapy Suburbs-3.fuk ładowała się moja?
...mam kilka nowych: ;)
4.Jak zrobić, by mapa się nie odnawiała np. zabiję jakiegoś ludzia, przejdę na inna mapę i jak wrócę to on będzie nie żywy?
5.Gdzie ustawić masę np. pudełka? bo jak ustawiam w psyhic w opcjach pudełka to nie działa.
6.Jak zrobić mapę do multi? w sensie robię mapę i normalnie tylko dodaję playerstarty czy trzeba je jakoś ustawić czy co?
7.Jak zrobić okno i drabinę najprostszym sposobem?
8.Jak zrobić własną paczkę StaticMesh'ów? bo nie ma w File przycisku New...
9.Jak zrobić, że po wdepnięciu w triggera, spawnuje się wróg i cie chce zabic?
10.Jak zrobić use triggera z wajchą tak jak w ED?
11.Chciałbym zrobić coś takiego, że jest żółte miejsce na ścianie, żeby po kliknięciu np. V na tym żółtym polu pojawiała się bomba, która po kilku sekundach wybucha, ale jak zrobić: jak ustawić tu use triggera, jak potem pojawić tu tą bombę i jak ustawić czas?
12.Jak zrobić dźwięk, że jak się podchodzi co raz bliżej jakiegoś miejsca to coraz szybciej "pipczy"?
13.Mam model jeża, i jak zrobić by po zaatakowaniu go, strzelał falą kolców we wszystkie strony co chwilę i jak ustawić mu demage type żeby nie można go było dotknąć bo by bolało?
No cóż...trochę pytań się nazbierało ale będę niezmiernie wdzięczny jeśli dostanę odpowiedź na wszystkie :D ;)
Pozdrawiam i dziekuję z góry za odpowiedzi i poświęcony na mnie czas :)


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

16 lip 2013, 21:15

1 Nie w tej wersji edytora
4 Przypisz go do grupy
5 Movement>mass
6 Nazwa mapy musi się odpowiednio zaczynać, oraz w Level Proporcje wypełnij info.
7 drabina ladder volume
8 Dodając obiekt, wpisujesz nazwę paczki, zapisujesz paczkę.
9 wstawiasz pawn spawner
reszta to skrypty


8=======D
Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

16 lip 2013, 21:28

seebeek17 pisze:1.Jak konwertuję brusha do SM to nie da się dodać karmy, żeby spadało :/
czytaj cholera jasna :D
ZigHor pisze:jest od tego KActor na przykład
2.Jak zrobić z tym sklepem:
Jest sobie sklep i jest w nim trigger przy kasie. Teraz DOPUKI się na tego triggera nie wdepnie to sklep będzie normalnie funkcjonował, a jak już się wejdzie na triggera to np. w sklepie pozamykają się wszystkie wejścia i sklep będzie zamknięty DO KOŃCA GRY.
tak, jak z biblioteką - zrób dwie mapy oraz zmienne przejścia do nich :D
3.Gdzie ustawić by, po włączeniu nowej gry zamiast mapy Suburbs-3.fuk ładowała się moja?
to również odkryje i napiszę :D
4.Jak zrobić, by mapa się nie odnawiała np. zabiję jakiegoś ludzia, przejdę na inna mapę i jak wrócę to on będzie nie żywy?
i tak tego nie zrobisz, to wszystko polega na skryptach
wraz z przejściem na mapę odnawiane zostają wszystkie akcje spowodowane wcześniej przez gracza - [[dodane :DD]] nie mam pojęcia gdzie się to ustawia
5.Gdzie ustawić masę np. pudełka? bo jak ustawiam w psyhic w opcjach pudełka to nie działa.
dla normalnego objektu - jakiśobjekt Properties -> Movement -> Mass
dla karma actora - KActor Properties -> Karma -> KParams -> rozwijasz KarmaParams -> jeszcze raz rozwijasz KarmaParams -> KMass :D
6.Jak zrobić mapę do multi? w sensie robię mapę i normalnie tylko dodaję playerstarty czy trzeba je jakoś ustawić czy co?
map multiplayerowe zbudowane są jak normalne (względem budowy, rzeczy w nich zawartych)
dodatkowo zawierają różne rzeczy takie jak "level game play" oraz opcje znajdujące się w np. Level Info ("opcje proporcji" :D)
buduj na bazie podstawowych map multiplayerowych - mpDGT-Monsoon.fuk, mpDGT-Trainyard.fuk
7.Jak zrobić okno i drabinę najprostszym sposobem?
drabina - ustawiasz brusha w miejscu, gdzie chcesz aby gracz wychodził jak po drabinie
naciskasz przycisk "add volume" (niebieski sześcian po lewej stronie) prawym przyciskiem myszy i wybierasz "ladder volume"
okno - actor classes -> prop -> prop breakable -> window; dodajesz window na mape, w proporcjach "display" zmieniasz 'draw type' na DT_Static Mesh, wybierasz static mesh z static mesh browsera i w "display" -> static mesh naciskasz przycisk 'use'
jeżeli chcesz zmienić ustawienia okna (dźwięki, efekty) to znajdują się one w prop breakable (zakładce)
8.Jak zrobić własną paczkę StaticMesh'ów? bo nie ma w File przycisku New...
3 sposoby:
1. przenieś static mesh z innej paczki do nowej i zapisz ją
2. naciśnij przycisk "add static mesh" i stwórz paczkę
3. importuj do nowej paczki static mesha
9.Jak zrobić, że po wdepnięciu w triggera, spawnuje się wróg i cie chce zabic?
dodajemy na mapę trigger oraz pawn spawner (wybieramy pawna, którego 'pawn spawner' zespawnuje itp. :D - przykładowe pawn spawnery masz na mapie slaughterhouse.fuk)
10.Jak zrobić use triggera z wajchą tak jak w ED?
Mover, trigger, scripted trigger i objekt powodowany
tak tłumaczę żebyś doszedł do tego sam (ponieważ powinieneś już sam zacząć załapywać - zobacz jak tworzone jest w ed lub avpc skoro mówisz "tak jak w ED")
11.Chciałbym zrobić coś takiego, że jest żółte miejsce na ścianie, żeby po kliknięciu np. V na tym żółtym polu pojawiała się bomba, która po kilku sekundach wybucha, ale jak zrobić: jak ustawić tu use triggera, jak potem pojawić tu tą bombę i jak ustawić czas?
ale jak zrobić uruchamianie przyciskiem - spróbuje i napiszę (pomyślę coś w ustawieniach usera [jako daną akcję uruchamiającą rzeczy])
sposób na pojawienie bomby - scripted triggerze dodajemy akcję "trigger event" i wpisujemy nazwę swojego 'eventa', tuż za tym dodajemy akcję "SpawnActor", wybieramy aktora który ma się pojawić i wpisujemy lokacje w której aktor ma się pojawić
i proszę - rzecz pojawia się bez żadnych niepotrzebnych spawnerów
w skrócie - bomba to skrypt
12.Jak zrobić dźwięk, że jak się podchodzi co raz bliżej jakiegoś miejsca to coraz szybciej "pipczy"?
nie mam pojęcia jak to się robi (ale możliwe już mam kilka sposobów)
jak odkryje jak - napiszę
13.Mam model jeża, i jak zrobić by po zaatakowaniu go, strzelał falą kolców we wszystkie strony co chwilę i jak ustawić mu demage type żeby nie można go było dotknąć bo by bolało?
najłatwiejszy sposób to napisanie skryptu jeża [jako "pawna"]


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

18 lip 2013, 01:20

seebeek17 pisze:11.Chciałbym zrobić coś takiego, że jest żółte miejsce na ścianie, żeby po kliknięciu np. V na tym żółtym polu pojawiała się bomba, która po kilku sekundach wybucha, ale jak zrobić: jak ustawić tu use triggera, jak potem pojawić tu tą bombę i jak ustawić czas?
Pobaw się z modem Props z Escape From Paradise: https://forum.postalsite.info/m ... vt1283.html (d/l w 1ym poście).
seebeek17 pisze:2.Jak zrobić z tym sklepem:
Jest sobie sklep i jest w nim trigger przy kasie. Teraz DOPUKI się na tego triggera nie wdepnie to sklep będzie normalnie funkcjonował, a jak już się wejdzie na triggera to np. w sklepie pozamykają się wszystkie wejścia i sklep będzie zamknięty DO KOŃCA GRY.
Movery tylko raz użyte. Zobacz wejście do magazynu paczek, poczty znaczy. W takim szpitalu w AW movery fajnie imitują zachlapane krwią ściany, gdy z tego szpitala uciekasz. Ta sama mapa, a gdy ją opuszczasz, ściany ma inne. Nie wiem tylko, czy ta krew pozostaje, gdy na mapę wejdziesz przez goto.
seebeek17 pisze:4.Jak zrobić, by mapa się nie odnawiała np. zabiję jakiegoś ludzia, przejdę na inna mapę i jak wrócę to on będzie nie żywy?
Możesz też tak zbudować, że po jednej akcji, gdy gracz zabija określonego pawna, następnym razem spawnował się bystek taki sam, ale z initial state jako dead body. Nie podam dokładnie, zadaję tylko pomysł. Może kto inny opisze bliżej. Problemem będzie tylko to, że trupek nie będzie się spawnował tam, gdzie zabijesz swojego. Chyba że tego żywego wcześniej unieruchomisz, by nigdzie nie polazł.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ