2 drobniutkie pytanka PostED

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

06 lip 2013, 21:37

witam.
używałem szukajki ale ona chyba nie działa :/
mam 2 takie malutkie problemiki z postedem:

-Jak zrobić otwierające się drzwi?

-jak robie nową mapę(bez skyboxa) i testuje w edytorze to niebo się tak "rozmywa" podczas chodzenia czy rozglądania się.
Zaznaczałam unlit i fake backdrop i nic, odznaczałem i nic, co moze byc powodem tego "rozmywania" nieba? Cos zapomnialem zaznaczyc czy co?

Z gory dziekuje.


Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

06 lip 2013, 22:41

2. Te rozmazywanie się jest przez brak nieba. Aby tego uniknąć to unikaj sytuacji, kiedy postać może patrzeć na bezgranicznie ciągnącą się pustą mapę.

1. Drzwi robisz poprzez postawienie Movera/DoorMover (?) który będzie operował drzwiami aktywowanego przez Trigger. Niech któryś z zapaleńców opisze dokładnie jak to jest. Ewentualnie sprawdź na mapie oryginalnej jak operowane są drzwi.


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

07 lip 2013, 01:52

jeżeli chodzi o drzwi, stworzyłem kiedyś tutorial pokazujący jak je tworzyć (zawarty jest w tutorialu o nazwie "mega brush tutorial") - https://forum.postalsite.info/z ... vt3459.html

2. opcja "fake backdrop" (pokazywanie obrazu wychwyconego przez kamerę nieba na teksturach z tą zaznaczoną opcją) działa wtedy, kiedy dodasz "narzędzie" skyzoneinfo (kamera nieba)
sfojoł drogoł - opcja unlit jest zupełnie nieistotna - służy ona tym, aby tekstura z tą właśnie opcją zaznaczoną posiadała tzw. stały kolor czyli aby np. nie działało na nią światło, cień ani nic - tylko żeby była widoczna
moze takie wyjasnienie :D


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

07 lip 2013, 11:42

Z drzwiami to właśnie nie wiedziałem co po DoorMover, jak to talej robic.

A to z rozmyciem to dałem chmury normalne dzienne i podziałało. :D
W sumie...to fajny efekt, moze go dodam do jakies mapy :p

Dzieki wam. ;)

A zeby nie zakladac kolejnego tematu to spytam sie tu...
Dalem na mape sunlight'a, jasne chmury a nadal jest ciemnawo...
Jak miec tak jasno jak np. na mapie surbups-3?


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

07 lip 2013, 15:25

W ZoneInfo ustaw LightBrightness = 100
Ostatnio zmieniony 07 lip 2013, 15:26 przez Rycho3D, łącznie zmieniany 1 raz.


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

07 lip 2013, 15:39

ustawiłem i jest tylko troche jasniej, a jak zrobic by bylo tak pięknie i słonecznie jak na tym surbups-3?

PS.patrzylem na zoneinfo na surbups-3 i tam jest 0 i są niskie liczby a jakos jest jaśniutko...


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

07 lip 2013, 16:10

PS.patrzylem na zoneinfo na surbups-3 i tam jest 0 i są niskie liczby a jakos jest jaśniutko...
Bo tam jest kilka słońc ;)
I możesz wpisać więcej niż 100 , ja tylko dałem przykład .


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

07 lip 2013, 16:53

chcialbym zrobic wschod slonca tak gdzies o godzinie 6-7 rano ze juz w miare jasno jest wiec kilka slonc odpada :/
Ostatnio zmieniony 07 lip 2013, 16:54 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

07 lip 2013, 19:33

Zrób jedno słońce , świecące prawie w poziomie , ustaw jasność kolor i nasycenie .
W ZoneInfo ustaw świało w cieniu i będzie dobrze.


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

08 lip 2013, 16:23

No i jest dobrze ;)
Thx Rycho :D

@edit: mozna temacik zamknac ;)
Ostatnio zmieniony 12 lip 2013, 17:46 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.


ODPOWIEDZ