Dziwna siatka w posted

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

22 cze 2013, 22:53

siemka.
w postedzie na zwyklej mapie np. surburbs-1 jak jest np. drzewo, to jest w tym samym miejscu taka siatka z colision, ze jak sie ta siatke usunie to bedzie mozna przechodzic przez drzewo.
Co to za siatka i jak sie ją robi??


Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

23 cze 2013, 01:47

BlockVolume czy coś takiego. Bierzesz np kwadratowego brusha, przesuwasz na drzewo, i na pasku po lewej szukasz block volume. Klilasz, i jest


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

23 cze 2013, 02:00

Jest to blocking volume - ustawia się go po to, aby np. gracz nie zacinał się przy kolizji z danym przedmiotem (gracz może się zaciąć w danej krawędzi/danym przedmiocie ponieważ np. jest bardziej "szczegółowa" i gracz może przez przypadek wpaść). Kolizją tego drzewa jest ono samo (całe drzewo to jego kolizja) - dlatego gdy będzie miało ustawioną swoją kolizję, gracz nie będzie mógł przechodzić przez jego np. gałęzie (a gdy ma ustawioną kolizję na sam pień - siatka czyli blockong volume "jest postawiona" na ten pień a kolizja przedmiotu jest wyłączona, swobodnie możemy przechodzić przez gałęzie/liście a kolidujemy tylko z pniem (i kolidujemy tylko z pniem a nie z liśćmi)). Najpewniej zajmuje to również mniej pamięci oraz zwiększa wydajność gry (ponieważ kolizja samych przedmiotów więcej zajmuje itp.) czyli jest to siatka kolizyjna zastępująca kolizje przedmiotów aby było lepiej :D
Aby stworzyć blocking volume,wpierw ustawiasz brush'a czyli siatkę (tworzysz tę "czerwoną obudówkę" :D - zależnie jaką chcesz mieć kolizje, takiego ustawiasz (kwardrata, trójkąta itp.)).
0. Gdy nie masz przycisku do tworzenia volume'ów (Obrazek), naciśnij przycisk zwijający zakładkę (aby odkrył ten przycisk):
Obrazek
1. W celu stworzenia blocking volume (przed tym mamy stworzonego normalnego brusha) naciskamy PPM (prawy przycisk myszy) na przycisk Obrazek
2. Po naciśnięciu przycisku wybieramy "blocking volume":
Obrazek
Jeszcze możesz zobaczyć tutaj: https://wiki.beyondunreal.com/Legacy:BlockingVolume

Poprawiał już tego nie będę (szkoda zachodu), trochę [jak zawsze] "niedowaleń" ma ale bedzie
Specyficznie napisane ale mam nadzieje że przynajmniej coś z tego zrozumiesz :D


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

23 cze 2013, 20:15

dzieki


ODPOWIEDZ