siemka.
w postedzie na zwyklej mapie np. surburbs-1 jak jest np. drzewo, to jest w tym samym miejscu taka siatka z colision, ze jak sie ta siatke usunie to bedzie mozna przechodzic przez drzewo.
Co to za siatka i jak sie ją robi??
Dziwna siatka w posted
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
Jest to blocking volume - ustawia się go po to, aby np. gracz nie zacinał się przy kolizji z danym przedmiotem (gracz może się zaciąć w danej krawędzi/danym przedmiocie ponieważ np. jest bardziej "szczegółowa" i gracz może przez przypadek wpaść). Kolizją tego drzewa jest ono samo (całe drzewo to jego kolizja) - dlatego gdy będzie miało ustawioną swoją kolizję, gracz nie będzie mógł przechodzić przez jego np. gałęzie (a gdy ma ustawioną kolizję na sam pień - siatka czyli blockong volume "jest postawiona" na ten pień a kolizja przedmiotu jest wyłączona, swobodnie możemy przechodzić przez gałęzie/liście a kolidujemy tylko z pniem (i kolidujemy tylko z pniem a nie z liśćmi)). Najpewniej zajmuje to również mniej pamięci oraz zwiększa wydajność gry (ponieważ kolizja samych przedmiotów więcej zajmuje itp.) czyli jest to siatka kolizyjna zastępująca kolizje przedmiotów aby było lepiej
Aby stworzyć blocking volume,wpierw ustawiasz brush'a czyli siatkę (tworzysz tę "czerwoną obudówkę" - zależnie jaką chcesz mieć kolizje, takiego ustawiasz (kwardrata, trójkąta itp.)).
0. Gdy nie masz przycisku do tworzenia volume'ów (), naciśnij przycisk zwijający zakładkę (aby odkrył ten przycisk):
1. W celu stworzenia blocking volume (przed tym mamy stworzonego normalnego brusha) naciskamy PPM (prawy przycisk myszy) na przycisk
2. Po naciśnięciu przycisku wybieramy "blocking volume":
Jeszcze możesz zobaczyć tutaj: https://wiki.beyondunreal.com/Legacy:BlockingVolume
Poprawiał już tego nie będę (szkoda zachodu), trochę [jak zawsze] "niedowaleń" ma ale bedzie
Specyficznie napisane ale mam nadzieje że przynajmniej coś z tego zrozumiesz
Aby stworzyć blocking volume,wpierw ustawiasz brush'a czyli siatkę (tworzysz tę "czerwoną obudówkę" - zależnie jaką chcesz mieć kolizje, takiego ustawiasz (kwardrata, trójkąta itp.)).
0. Gdy nie masz przycisku do tworzenia volume'ów (), naciśnij przycisk zwijający zakładkę (aby odkrył ten przycisk):
1. W celu stworzenia blocking volume (przed tym mamy stworzonego normalnego brusha) naciskamy PPM (prawy przycisk myszy) na przycisk
2. Po naciśnięciu przycisku wybieramy "blocking volume":
Jeszcze możesz zobaczyć tutaj: https://wiki.beyondunreal.com/Legacy:BlockingVolume
Poprawiał już tego nie będę (szkoda zachodu), trochę [jak zawsze] "niedowaleń" ma ale bedzie
Specyficznie napisane ale mam nadzieje że przynajmniej coś z tego zrozumiesz