Jaki Engine Wybrać?

Gry, programy i inne dobra stworzone przez użytkowników, także pomoc w ich kreacji. Bo nie tylko Postalem człowiek żyje.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

07 maja 2013, 00:27

Siemanko, otóż od jakiegoś czasu chcę zacząć prace [a przynajmniej sie pobawić] nad Remake'iem jednej gry, takiego tam FPS'a do którego mam mały sentyment [prawie taki jak do Command & Conquer: Renegade]
Ale mam jeden problem, wybór silnika.

Zastanawiam się nad kilkoma możliwościami:
1. UDK
2. Unity
3. DarkPlaces [Nexuiz, Xonotic]
4. ID Tech 4 [Doom 3, Quake 4]

A teraz zalety i wady, które ja widze [blednie, nieblednie, ale widze]

1. UDK [jak to napisał jeden koleś na (bodajże) moddb.com - "Let's use UDK and be like real Indie Motherfucker!"] no Unreal Script itp, wygląd edytora, wszystko jest podobne do tego Postalowskiego, więc jako tako to ogarniam. Może nie jakoś bardzo dobrze, ale w całym tym "bajzlu" potrafię się jakoś odnaleźć, Grafika jest idealna ale... Musiałbym czekać do Czerwca na porządniejszy komputer, lapek 1.8ghz odpala, ale z kosmicznym lagiem.

2. Unity - Mam to na kompie, nie ogarniam tego kompletnie. Grafika niby ładna, odpalać odpala bez lagów, ale wszystko jest tak cholernie nieintuicyjne, że komuś chyba zapłacili żeby takie było. Nie ogarniam KOMPLETNIE.

3. DarkPlaces - Przeróbka z Quake 1, większość modów go używających wygląda brzydko, ale jakby sie postarać to można uzyskać ciekawe efekty [jak np Xonotic czy Nexuiz], grafika nie jest idealna ale może być. Najgorzej że nie rozumiem jak używać w nim Animacji Szkieletowej, bez której sie nie obejdzie raczej, w szybkiej grze typu Xonotic może to i nie aż tak wazne, ale w wolniejszym odrobine, szczegółowym FPS'ie jednak może być.
Jako tako sobie daje z nim rade, chociaż jest ograniczony.

4. ID Tech 4 - Myślę tu o kilku przeróbkach silniku Doom'a 3. Składnia jest podobna nawet do tego "Kłejkowskiego" w DarkPlaces, no ale, nie mogę znaleźć Doom'a 3, pomimo że miałem gdzieś oryginał a bez tego ciężko być może. Eh.
Grafika przeciętna, Megatexturing, wycięty Carmac Reverse [tylko w iodoom3, inne przeróbki już go mają]

Opisałem to tak na luźno, i teraz mam pytanie do was, uważacie że którego silnika powinienem użyć? Być "True Indie" i zabrać sie za UDK, czy postawić na Open Source, Wolne Oprogramowanie, i iść w stronę ID Software, albo olać wszystkich ciepłym moczem i zacząć ogarniać toporne, ale popularne Unity? Dopiszcie ewentualnie jeszcze swoje "doznania" z proponowanym silnikiem, zalety, wady itp, A może polecacie jeszcze coś innego? Tylko nie Cry Engine, bo to nie na mój sprzęt, nawet w Czerwcu. xd


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

07 maja 2013, 06:12

Do FPS-a unity3D Nie jest aż tak trudny, obalisz go w dwa dni.
Jeśli zarejestrujesz się u producenta ,będziesz dostawać najnowsze materiały , narzędzia itp.


8=======D
Awatar użytkownika
Ryuq
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

07 maja 2013, 18:08

Jestem zarejestrowany i w ogóle, mam najnowszą wersje, ale to dzikie jest strasznie. A co z resztą?


ODPOWIEDZ