Witam. Czy jest możliwe wycięcie odpowiedniej części mapy, czy zapisuje się na amen. Chciałem wyciąć mapę (próbować) takim sposobem:
1) Zaznaczyłem wybrany kawałek mapy (który chcę, żeby został) Cube' m.
2) Naciskam przycisk Deintersect (zaznacza mi obszar, który był stworzony ogólnie np. ściany:
Nie mam pojęcia co teraz. Gdy zaznaczam jeden pasek Brush' a, zaznacza się cała mapa (bo to jeden cube, wiem), ale jak wyciąć to na jego zewnątrz. Czy zaznaczyć nie ten obszar, co chcę zostawić, tylko zewnętrzny.
Dziękuję.
[ POMOC] Wycinka mapy
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
W bocznym panelu pod takim symbolem (T z 4 strzałkami na 4 kierunki ) masz inny symbol, (sześcian ze skośną linią i strzałką prowadzącą od niej). Nakierujesz to wyświetla się Brush Clipping. Oczywiście klikasz Trzymasz Ctrl + Alt + LPM i przesuwasz. Rozwijasz czworobok który zaznacza Ci wszystko tak jak daleko najechałeś myszą. Ciekawa kwestia przesuwania zaznaczonego obszaru- co ciekawe brush zostaje, wszystko inne się przesuwa. Przynajmniej u mnie.
Piro is back
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Odradzam kiedykolwiek używania Deintersect i Intersect. Zamiast pomóc wypełnić luki w przestrzeni brushy, bo od tego są, zrobią to, ale nie pomogą w utrzymaniu porządku. Mnóstwo niepotrzebnych wierzchołków, zagięć, wycinków itp w budowie tak dodanego brusha. Róbcie wszystko ręcznie, dokładnie samemu dopasowując i dodając poprzez Add i Substract.
Aby wyciąć jakiś kawałek nie potrzeba wielkich zabiegów. Ustawiamy widok z góry. Wciskamy jednocześnie Ctrl+Alt oraz zaznaczamy myszą interesujący nas obszar. Dajemy z menu Copy. Przechodzimy na inną mapę, i z menu prawoklika dajemy Paste. A gdy na tej samej mapie, to po zaznaczeniu iteresujących obiektów po prostu je przesuwamy. Można dla bezpieczeństwa wcisnąć blokadę zaznaczenia (mały przycisk na dole okna, po środku) i swobodnie przesuwamy co chcemy. Możemy też dodać obiekty do nowej grupy - wtedy zawsze będą łatwo dostępne. Jak się niejasno wyrażam - jutro tutek z obrazkami.
A przez Brush Clipping radzę ciąć pojedyńcze brushe, a nie mapę. Unikniecie błędów podczas renderingu mapy związanych z budową geometrii. Ja przynajmniej zawsze wolę zbudować nowego brusha, niż ciać czy kopiować istniejące.
Aby wyciąć jakiś kawałek nie potrzeba wielkich zabiegów. Ustawiamy widok z góry. Wciskamy jednocześnie Ctrl+Alt oraz zaznaczamy myszą interesujący nas obszar. Dajemy z menu Copy. Przechodzimy na inną mapę, i z menu prawoklika dajemy Paste. A gdy na tej samej mapie, to po zaznaczeniu iteresujących obiektów po prostu je przesuwamy. Można dla bezpieczeństwa wcisnąć blokadę zaznaczenia (mały przycisk na dole okna, po środku) i swobodnie przesuwamy co chcemy. Możemy też dodać obiekty do nowej grupy - wtedy zawsze będą łatwo dostępne. Jak się niejasno wyrażam - jutro tutek z obrazkami.
A przez Brush Clipping radzę ciąć pojedyńcze brushe, a nie mapę. Unikniecie błędów podczas renderingu mapy związanych z budową geometrii. Ja przynajmniej zawsze wolę zbudować nowego brusha, niż ciać czy kopiować istniejące.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Dzięki wam ludu! Miałem robić dodatek do Saints Row: The Third, ale postanowiłem najpierw zrobić Postala 2 (jak by ktoś pytał, Saints Row działa na CTG Engine). Programuję już od kilku lat, ale moja wiedza jest taka:
Blender - bardzo dobra (mój pierwszy silnik, wersja 2.49)
Source - średnia (skrypty, poziomy itp. tworzenie nowych SWEP'ów)
Unreal Engine 2.0 - bardzo słaba (muszę się poduczyć kodowania w UE, mappingu i innych)
Czekajcie na moda. Planowany pokaz: ?
Blender - bardzo dobra (mój pierwszy silnik, wersja 2.49)
Source - średnia (skrypty, poziomy itp. tworzenie nowych SWEP'ów)
Unreal Engine 2.0 - bardzo słaba (muszę się poduczyć kodowania w UE, mappingu i innych)
Czekajcie na moda. Planowany pokaz: ?