[ POMOC] Bumpmapping w P2?
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
- Ryuq
- Administrator
- Posty: 1338
- Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
- Lokalizacja: Galicja
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Witam, ostatnio zastanawiałem sie na zrobieniu moda który by poprawiał grafike w p2, i tak sobie pomyślałem o BumpMappingu...czy to w ogóle możliwe ? Czytałem troche o tym, ale wszędzie pisze że to nie możliwe. Próbował ktoś w ogóle to zrobić? Tu jest Pseudo-Bumpmapping, ale mi chodzi o taki pełny jak np. w Swat 4 .
- postalowiec1
- Miłośnik broni
- Posty: 150
- Rejestracja: 29 sie 2010, 14:28
- Lokalizacja: Babice
- Kontakt:
A notatnikiem to co?Będziesz miał setki(jeśli nie tysiące)różnych znaczków, numerków itp. Ja się na programowaniu/modowaniu nie znam, ale może się przydadzą, jako np. kod dla jakiś profesjonalistów, którzy się na nich znają, może się tym bump-mappingiem zajmą i bedzie.Problem z tym, że to nie ich engine, a Unreal Engine jest opatrzony prawami autorskimi, i może będzie problem z prawem...Rycho3D pisze:(niczym nie mogłem otworzyć)
Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 11:29 przez postalowiec1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rycho3D
- Modder
- Posty: 11978
- Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
- Lokalizacja: SinCity
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Nie jestem pewien, ale chyba nieodnowione prawa autorskie wygasają po 10 latach.postalowiec1 pisze:Unreal Engine jest opatrzony prawami autorskimi, i może będzie problem z prawem...
To tylko rok został.
A tak poza tym : Wolność Tomku w swoim domku.
Możesz robić z silnikiem co chcesz na swoim kompie.
Są gry które działają na UnrealEngine2.5 i obsługują bumpmapping.
Więc jest to do zrobienia.
8=======D
- Ryuq
- Administrator
- Posty: 1338
- Rejestracja: 03 paź 2010, 18:20
- Lokalizacja: Galicja
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Czyli, jeżeli dowiemy sie jak otworzyć ten cholerny Engine.dll, to być może jakiś zdolny moder z naszego forum zrobi ten bumpmapping, ktoś dorobi paczke z BumpMappami [bo bez tego będzie dupsko a nie bumpmapping] i by napisał tutaj co zrobić, i każdy sam by sobie zrobił...i by było all legalnie? No cóz...ale jak otworzyć to gówno? -.-
Skompilowane biblioteki .dll możesz edytować np.: w trybie heksadecymalnym. Otrzymasz tablicę z masą cyfr i liter. Porównując to z zawartością pamięci komputera w trakcie działania gry, możesz wykorzystać techniki reverse-engineeringu i stworzyć nową, ulepszoną wersję biblioteki. To tyle teorii. Są oczywiście różne dekompilatory, ale dają opłakane efekty (nawet z prostym nethackiem sobie nie radzą)
Nobody Expects The Spanish Inquisition!
Postal 2 jest na bardzo wczesnej wersji Unreal Engine 2.0, nie da się zrobić kompletnie nic w tej sprawie. Pisanie do EpicGames w tej sprawie nic nie da. Na UE2.0 nie było implementacji bump map, te doszły dopiero w kolejnych edycjach silnika. Upgrade na UE2.5 wymaga licencjonowania (tak tylko EpicGames prowadzi dystrybucję SDK). Jeśli Postal II ma pełny kod źródłowy, to jestem pewien że będzie on wymagał przepisania oraz edycji niektórych odwołań i deklarowania klas. Sama edycja biblioteki Engine.dll jest niemożliwa. Jedynym sposobem jest inżynieria wsteczna stanowiąca jedną z najtrudniejszych sztuk crackingu/moddingu. Sposób edycji wartości heksadecymalnych z offsetów nic nie zdziała. Lothar, opisał wszystko co potrzebne w swoim poście, ale odtworzenie kodu źródłowego silnika graficznego oraz dopisanie do niego własnych funkcji algorytmów wyświetlania grafiki jest robotą na poziomie profesjonalnego kodera zatrudnianego w największych firmach. Niestety, nie ma sposobu na wykorzystanie map normal w Postal 2. Niekiedy można wykorzystać jakieś iluzje. Być może render cienia w formie decala rzucanego na np. BSP gdy viewAngle Pawn'a jest taki i taki...
Dużo kombinowania a efekt będzie taki sobie...
Dużo kombinowania a efekt będzie taki sobie...