Kłująca woda do postala

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Sadysta
Miłośnik broni
Posty: 123
Rejestracja: 01 maja 2012, 14:30

31 maja 2012, 15:15

To jest sobie mapa do P2 z wodą https://forum.postalsite.info/n ... .html#72341 wszystko cacy i ładnie tylko dlaczego nie gina w niej ludzie :cry: ? Wie ktoś może jak zrobić żeby gineli :mgun2: ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Sadysta, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

31 maja 2012, 15:51

Przyznam, że nie wiem, czy jest w ogóle możliwe, by do FluidSurface przypisać jakieś DamageType. Jeśli już stykałem się z płynem dającym obrażenia, to nie sam płyn ranił, ale towarzyszący temu PhysicVolume. Tak jest na przykład na mapie Napalm. Tam gdzie płynie żrący płyn, tam - też i Ty dodaj do swojej mapy wokół wody sześcian bryły Cube, a potem zrób z niego PsychicVolume i wybierz mu DamageType spośród mnóstwa tychże. Jak na obrazku:

Obrazek


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Sadysta
Miłośnik broni
Posty: 123
Rejestracja: 01 maja 2012, 14:30

01 cze 2012, 15:23

a jak taki sześcian zrobic bo kompletnie nie umiem się posługiwać ED'em?


Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

01 cze 2012, 16:52

Budujesz czerwoną siatkę (cube)
Czyli PPM na strzałce 1. (jasnoniebieski sześcian)
Wstawiasz parametry i klikasz bulid
Kiedy siatka zbudowana klikasz 2 ( sześcian ciemnoniebieski)
Wyświetla się panel jak u Tiquilla, no i wybierasz physics volume
Klikasz na siatkę czerwoną i usuwasz (Shift + Przycisk myszy, przytrzymać + ruch). W miejscu zostaje biała siatka. To jest właśnie physics Volume.
Obrazek
Dodam, że aby Physics Volume w ogóle ranił trzeba ustawić bPainCausing z false na true.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2012, 16:56 przez Piroziom, łącznie zmieniany 1 raz.


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
Sadysta
Miłośnik broni
Posty: 123
Rejestracja: 01 maja 2012, 14:30

01 cze 2012, 17:15

a jak dopasowac rozmiar Cube do mapki z wodą ?


Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

01 cze 2012, 17:21

Najlepiej widok z góry (top) jak chcesz widzieć rozmiary typu długość i szerokość twojej mapki z wodą, kilka razy modyfikujesz parametry aż będzie dobrze, czyli jak za duże to wpisujesz mniejszą wartość. Jeżeli głębokość to front albo side.


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
Sadysta
Miłośnik broni
Posty: 123
Rejestracja: 01 maja 2012, 14:30

01 cze 2012, 17:25

dobra nie trzeba robić Cube wystarczy zamienić bPain na true i dodać obrażenia :diabeł:


Awatar użytkownika
Sadysta
Miłośnik broni
Posty: 123
Rejestracja: 01 maja 2012, 14:30

01 cze 2012, 17:40

a da się może ustawić żeby obrażenia były zadawane dopiero po jakimś czasie np 10 sec?


Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

01 cze 2012, 17:51

Też bym chciał taką opcję, ale niczego takiego nie znalazłem, przypuszczalnie sie nie da.


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
Sadysta
Miłośnik broni
Posty: 123
Rejestracja: 01 maja 2012, 14:30

01 cze 2012, 17:56

ehh przydało by się topienie w postalu albo chociaż jakaś animacja jak wpadają do wody i umierają :(


Awatar użytkownika
Sadysta
Miłośnik broni
Posty: 123
Rejestracja: 01 maja 2012, 14:30

01 cze 2012, 18:41

a jeszcze jedno jak wpisuje Massacre to ludki mi się kończą po jakimś czasie chodzi pewnie o spawner jak go zrobić na tej mapce?


Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

01 cze 2012, 19:04

Jeżeli chcesz aby ludki wychodziły z jakiegoś miejsca to już lepiej Pawn Spawner.
U góry Edytora klikasz View -> show Actor Class Browser
Dalej klikasz w plusiki Actor ->Spawner -> Pawn Spawner (zaznaczasz)
Klikasz na mapce PPM Add Pawn Spawner here.
Klikasz na dodany PS PPM i wybierasz pawn Spawner properties
W zakładce spawner w Pawn spawner Properties wybierasz :
Max spawned : ilość wychodzących ludzików
Spawn class: rodzaj spawnu (przedmiot/ lud / broń itd.)
Spawn rate: jak często wychodzą
Set active after trigger : czy inicjowane przez jakiś włącznik na który włazisz, do którego strzelasz itd.
SpawnWhenNotSeen- kiedy tam patrzysz spawn nie reaguje, tylko kiedy patrzysz w innym kierunku.
Jeżeli chcesz aby ludziki były ruchome i nie kolidowały z terenem umieszczasz spawner na pewnej wysokości nad ziemią.
W zakładce Pawn Spawner wybierasz:
InitInventory class- uzbrojenie
pawninitialState- co robi (SEthink- chodzi zamyślany/SEattackPlayer- atakuje Cię itd. )
BUsePawnSilder- Spawn kiedy brakuje ludu na mapce, zależy od ilości ludu na mapie. Wpisujesz 1 (= tak ) albo -1 (=nie)
Ostatnio zmieniony 01 cze 2012, 19:08 przez Piroziom, łącznie zmieniany 1 raz.


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

01 cze 2012, 22:35

Sadysta, łączenie postów zostało wyłączone tylko po to, by każdy kto po dłuższym czasie chce coś dopisać, mógł z tego korzystać. Pisanie nowego posta co 15 minut nie do tego służy. Zapęd twórczy zapędem, ale takie działanie to nadużycie, niezgodne z regulaminem i zasadami na tym forum. Never again. 8-) To słowne ostrzeżenie.
Sadysta pisze:dobra nie trzeba robić Cube wystarczy zamienić bPain na true i dodać obrażenia :diabeł:
Najpierw trzeba utworzyć Cube, by z niego zrobić PhysicVolume, bez tego nie nada. I zwykły Brush nie posiada bPainCausing, mają to tylko elementy z grupy Volume.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ