Catharsis alias Misery

Część, z której RWS się śmieje, a sami wypuścili Postala 4
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

26 kwie 2012, 00:47

Nie było mnie wśród "żywych", gdy wyszła trzecia część Postala. Po paru filmach na YT i recenzjach przeczytanych - odeszła chęć pośpiesznego przywitania się z tą odsłoną. Czekam. Moja awersja do steam'opodobnych serwisów jest wręcz słownikowa, zabezpieczenia będące anty dla legalnych użytkowników burzą krew, niechęć do wyglądu Kolesia w Trójce sięgnąć może słów niecenzuralnych itd, itp. Ale to jest moja gra, moja seria. Serce wciąż bije dla tej gry i jest w moim życiu miejsce też dla Trójki. W końcu zagram. To tyle osobistych wywodów, by, nie dla swej prezentacji, lecz by sprowokować Was do podobnych refleksji.

Nie dalej jak wczoraj dopiero przeczytałem zaległe posty o Postal III: Catharsis na naszym forum. Alem się naczytał! Wszystkich postów, łącznie z modami, to raptem... 85 sztuk! :zdziw: I co, czy tylko na tyle zasłużyła ta gra na forum poświęconym serii Postal? Aż taka niechęć? Za co i do kogo żal? Bo takie mody na przykład, fajnie, że ktoś coś zaprezentował, ale to tylko wpisy w konfigu... I tyle?

Lie is lame? No chance?


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

26 kwie 2012, 04:24

Z modami jest ciężko, bo nie ma żadnego oficjalnego SDK, ani nawet głupiego edytora map. Teoretycznie można w Hammer coś zmontować, jednak P3 wywala się przy próbie wczytania takiej mapy + nie ma jak wygenerować navmesh-y. Może Rosjanie coś w tej kwestii wykombinują. Pozostaje kwestia pisania skryptów w LUA i dodawania za ich pomocą broni, jednak P3 i na to w pewien sposób się uodparnia. Innymi słowy - tak jak w przypadku P2 spieprzone zostało wszystko co można względem silnika, tak P3 powtarza tę historię, z tym, że do P2 przynajmniej był UnrealED - a w P3 nie ma absolutnie nic.

Dodatkowo ludziom trochę szkoda kasy na Postal III - gra może i jest przyjemna, w sumie nawet fajnie się w to gra, ale na każde 2 minuty frajdy przypada 20 minut walki z bugami, niedziałającym celownikiem, popsutą walką wręcz, czy nawet zapadaniem się głupiej benzyny pod ziemię.

Niestety, nie wydając SDK Akella posłała sobie kulkę w stopę, a Postalowi III kulkę w ryj - bo ta gra naprawdę mogła ożyć i cieszyć się lepszym uznaniem, gdyby tylko pozwolić uzdolnionym modderom zrobić swoje. 8-)


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

26 kwie 2012, 11:08

RWS mógł kontynuować wszystko na silniku Unreala, w końcu już robił Postala 2 a i gra nieźle wygląda no i dać jakiś konkurs na fabułę i oczywiście samą grę, to w końcu od gustu użytkowników zależy to, czy gra będzie się podobała, czy nie. A dlaczego postal 2 tak bardzo jest lubiany? Bo ma dodatek UnrealEd, który sprawia, że powstają coraz to nowsze bronie, mapy, mody, gra staje się coraz ciekawsza i to praktycznie w nieskończoność, ograniczona jedynie przez zasięg wyobraźni modderów. W Postal 3 będzie znacznie trudniej zrobić jakieś mapy, nie mówiąc już o broniach. To trochę jak z innymi grami nieedytowalnymi, tak jak Alien Shooter 2 - niby super gra, 2, 3 razy pograsz- jest super, za 7 razem masz dość i o niej zapominasz. Pewnie tak samo będzie z postalową trójką...


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

26 kwie 2012, 16:28

Co składa się na porażkę P3

Podstawowe mankamenty gry:
>> Fabuła i rozgrywka: Jak na tak długo tworzony tytuł twórcy powinni się zdecydowanie bardziej wysilić. Fabuła może i jakoś trzyma się kupy, niestety rozgrywka jest dość drętwa. Nie dość liniowości, braku otwartej przestrzeni jako takiej, to jeszcze mizerne, powtarzające się zadania, które działają na zasadzie zabij tyle i tyle by ukończyć poziom. Jeżeli dodać do tego jeszcze kompletny brak fizyki, dziwne animacje postaci oraz beznadziejnie beznadziejne AI, nie wspominając już nawet o systemie walki wręcz, który jest już kompletnie poroniony, powoduje całkowitą odrazę do tytułu.
>> Stabilność: Denna optymalizacja i masssa błędów
>> Humor: Jest na poziomie niewyżytego seksualnie gimnazjalisty. Widać idealnie przerost wartości (nie)śmiesznej nad rzeczywistą treścią
>> Brak edytora: Brak możliwości ingerencji w rozgrywkę ze strony graczy i doświadczonych modderów nie wróży nic dobrego. Z czasem tytuł zostanie szybko zapomniany, jeśli już nie został, patrząc na liczbę tematów w dziale o P3. Gra umarła, zanim się ukazała.
>> Podwójny DRM: To jest już definitywne przegięcie pały. Nie dość Steama, dzięki któremu niemożliwa jest gra bez neta, odzywa się dodatkowo jeszcze kolejny syf w postaci DRM'a ograniczającego ilość instalacji, utrudniający życie jedynie legalnemu nabywcy. Kupując jednak grę/klucz Steam ze strony RWS'u, można to drugie podobno ominąć.

Mankamenty dla mnie nieistotne, wpływające jednak znacząco na żywotność gry
>> Grafika: Jeżeli efekt graficzny produkcji nie kłuje w oczy, a tak jest w tym przypadku, to jest do przełknięcia. Niestety dla wielu graczy P3 ma mizerną i przestarzałą grafikę, nieprzyciągającą w ogóle wzroku. Wkurzają ponadto drobne elementy graficzne: Jakieś słoneczka, buźki, serduszka, kółeczka etc. To takie niepostalowe, a wręcz dziecinne.
>> Brak multiplayera: Ja jestem graczem singlowym więc mi to w sumie wisi, ale wiem że dla wielu graczy, tak samo jak brak edytora, to podstawowy mankament produkcji. Niestety są mizerne szanse na to, że MP i ED zostaną uruchomione (No, ale jak jest choć jeden procent szansy, to szansa jest)

Czy są jakieś plusy?: - No proszę. Jednak jakieś są ;)
>> Na zdecydowane uznanie wg mnie zasługuje muzyka. Na prawdę przyjemnie się słucha utworów, zawartych w grze. Szkoda, że nie idzie to w parze z rozgrywką.
>> Borsuczek: Ta 'broń' jest tak absurdalnie nierealna, że aż zaj*bista. Przydałaby mi się w P2

Podsumowanie
Dawno nie widziałem podobnego gniota. Akella wypięła się zarówno na współtwórców (RWS), jak i na graczy/fanów Postala, a co najgorsze nie widzi w ogóle problemu. To zasługuje jedynie na pogardę i jest niegodne jakiejkolwiek uwagi. RWS wyjątkowo nie ma szczęścia do współpracowników. Szczerze współczuję

Rzekłem
:draco:
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2012, 16:41 przez Silver Dragon, łącznie zmieniany 4 razy.


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

26 kwie 2012, 18:44

Silver Dragon pisze:Kupując jednak grę/klucz Steam ze strony RWS'u, można to drugie podobno ominąć.
Nie można, dalej trzeba aktywować swoją kopię przez Internet/telefon (poza aktywacją na STEAM). Limit - 2 aktywacje. Teoretycznie można sobie "zdezaktywować" swój klucz, jednak ze względu na jakość działania strony do tego przeznaczonej (jakieś 99% time offline?) jest z tym nieco problemów. 8-)


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

27 kwie 2012, 01:53

Kiedy sobie czytam te Wasze pisane ze znajomością rzeczy słowa, to sama chęć bierze, żeby tą grę nabyć i również móc wyrobić sobie o niej własne ogranego gracza zdanie. Kasa jest, chęć jest, sposób nabycia jest, więc o co chodzi? Kupuj, graj. Ale nie, to by było za łatwe. 8-)
Lothar pisze:
Silver Dragon pisze:Kupując jednak grę/klucz Steam ze strony RWS'u, można to drugie podobno ominąć.
Nie można, dalej trzeba aktywować swoją kopię przez Internet/telefon (poza aktywacją na STEAM). Limit - 2 aktywacje. Teoretycznie można sobie "zdezaktywować" swój klucz, jednak ze względu na jakość działania strony do tego przeznaczonej (jakieś 99% time offline?) jest z tym nieco problemów. 8-)
No i już mam chęć zrobić to, o czym nie możemy tu rozmawiać. Z kim jest ta walka? Z piractwem, z fanem serii - czy z rozumem i jakąś podstawową godną relacją producent-odbiorca?

Wydaje mi się, że poruszyłem trupa. I poniewczasie. "To się obudził!" I trudno mi w to uwierzyć. :|


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ