Problem z Kolizją własnych Static Meshy.

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

30 mar 2012, 20:29

Siema, mam pewien problem z edytorem.
Mianowice gra nie widzi kolizji z moim modelem.
W zakładce Static Mesh piszę Colision Enabled=True, więć nie rozumiem co może być powodem.
Proszę pomóżcie mi, chciałbym wydać coś nowego a jeżeli nie bedzię kolizji to nie będzie zabawy :563: .
Skriny zamieszczam z gry i z edytora:
Załączniki
Zakładka w edytorze
Zakładka w edytorze
problem.JPG (87.69 KiB) Przejrzano 2087 razy
Wygląda normalnie
Wygląda normalnie
problem2.JPG (83.08 KiB) Przejrzano 2087 razy
A tu kicha
A tu kicha
Problem3.JPG (35.29 KiB) Przejrzano 2087 razy


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

30 mar 2012, 21:04

Rzecz pierwsza ,obiekty robione w unrealED czy 3DSmax ?
Kolizję możesz zrobić dodając "block volume " lub "karma colision" w 3DSMax
edit :
Jeśli to kolumna to daj "Use cylinderColision=true" i wpisz wartości
Ostatnio zmieniony 30 mar 2012, 21:06 przez Rycho3D, łącznie zmieniany 1 raz.


8=======D
Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

30 mar 2012, 21:32

Niestety robiłem w Blenderze.
A gdzie wpisać to use cylinderColision=true


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

30 mar 2012, 21:44

W obiectProportion "colision"
Ostatnio zmieniony 30 mar 2012, 21:45 przez Rycho3D, łącznie zmieniany 1 raz.


8=======D
Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

31 mar 2012, 12:55

Podobny problem mam z StaticMesh'STV_Suburbs.Misc.fancy-housebasee'
Jak nie koliduje to klikam sobie obiekt, przycickam convert -> to brush no i mam siatkę. Potem add, dodaję teksturkę i jest. Z tym że ten SM jest za duży i zbyt skomplikowany to wyskakuje błąd. Ale z większością innych się udaje.


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

31 mar 2012, 12:58

próbowałem to się edytor crashuję.


Awatar użytkownika
Piroziom
ServerAdmin
ServerAdmin
Posty: 1680
Rejestracja: 23 mar 2012, 02:16
Lokalizacja: Pomorskie

31 mar 2012, 13:10

Hmmm, a spróbuj dodać siatkę kolizyjną, tzn zbudować cylinder, prawie idealnie pasujący do Twojego przedmiotu (bez klikania Add) a następnie kliknąć Blocking Volume (chodzi mi o to, że drzewa w postalu nie są ustawione na kolizję, ale mają dodane Blocking Volume- blokuje tylko pień a nie gałęzie i liście)
Chodzi mi o coś takiego
Obrazek
Po zbudowaniu samej siatki (tej czerwonej) klikasz w niebieski sześcian i wybierasz Blocking Volume.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2012, 13:19 przez Piroziom, łącznie zmieniany 2 razy.


Piro is back ;>
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

01 kwie 2012, 15:33

Siatka obiektu nie wygląda na zbyt skomplikowaną, a jednak PostEd się na tym wywala. Czy warto taką kolumnę tworzyć szczegółową? W grze i tak tego nikt nie spostrzeże, a obciąży grę.

Nie lepiej proste rzeczy tworzyć w samym PostEd? Może potrwa dłużej, ale nie ma problemów z importem etc.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

01 kwie 2012, 16:14

Jeśli obiekt będzie zamknięty i pivot wewnątrz ,to kolizja powinna być poprawna.


8=======D
ODPOWIEDZ