Postal Realne Życie

Dział w pełni poświęcony grze w necie. Miejsce na ustawki, propozycje i pomoc.
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, ServerAdmin

Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

17 lis 2010, 17:40

Powstał ostatnio temat o projekcie, który miałby za zadanie zrzeszyć graczy Postala z tego Forum. Być może, gdy wszystko pójdzie dobrze, zabawimy się w jakąś zabawę o której pisałem powyżej. W końcu w multi jest mapka z Bankiem. Z łatwością można się bawić w policjantów i złodziei. Albo...Na środku mapy stoi jakiś gracz, który więzi innego gracza(np. w klatce). Jedna drużyna po stronie więźnia, jedna po stronie tego drugiego. Walczą między sobą. Gdy wygra drużyna więźnia, zostaje on uwolniony, zaś gostek który go więził sam trafia do celi. Jeśli jest odwrotnie, gostek ma prawo zabić więźnia. Taka walka o zakładnika jakby. Mapka najlepsza do tego - komisariat policji. Można by było to urozmaicić, w końcu na komisariacie celi jest wiele, pomysłów graczom też nie brakuje.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Pangia
Koleś
Koleś
Posty: 3710
Rejestracja: 20 lip 2009, 11:06

17 lis 2010, 19:08

Albo rzucić na mapę przechodnia, obciąć mu łeb i zagrać w piłkę.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

18 lis 2010, 01:04

Chm, kiedy ja byłem w tym temacie na bieżąco, to widziałem to jako "realne życie" kilku graczy pośród domyślnych bystanderów. Tymczasem z powyższych wizji Mr Minia widzę raczej potyczki samych graczy, z pominięciem zwykłych przechodniów. A czym takie potyczki różnią się od zwykłej rozgrywki sieciowej? Nie widzę różnic. Całe te plany rabunków itp można spokojnie zrealizować w trybie DM. Wystarczy serwer, na którym nikt nam nie przeszkadza. I zasady, które odróżnią tą zabawę od zwykłego DM.

A co jest do tego potrzebne, przede wszystkim? Ów serwer, moi drodzy. Bo nie umiejętności programistyczne. Wystarczy, na 95 procent jestem tego pewien, wszystkim mapom trybu single przerobić nazwy, dodając im przedrostek mpDGT- i wrzucić te mapy na serwer.

Bawimy się na jakiejś mapie. Dobra, pora iść na inną, nie? No to - gra nas sama nie przenosi i nie wczytuje na nową mapę, jak w normalnym MP, ale sami przez zwykłe wczytywania wchodzimy na sąsiednią mapę. Każdy u siebie na tą samą mapę przechodzi. Czekamy, aż wszyscy się zbiorą i - dalsza zabawa. Jeśli to jest możliwe. Bo serwer musi obsłużyć naraz dwie mapy... - dobra, dalej nie piszę, bo mogę głupoty sadzić. Nie sprawdzałem tego.

Chodzi o to w tym moim poście, przede wszystkim, że cała sprawa nie narodzi się, póki nie będzie serwera. Własnego, na który wrzucimy tak przezwane mapy. I nie przetestujemy, czy to zadziała... Aby móc dalej o tym rozmawiać, nie będąc jedyne w sferze dumek i bajań.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

18 lis 2010, 20:03

Tiquill pisze: A co jest do tego potrzebne, przede wszystkim? Ów serwer, moi drodzy. Bo nie umiejętności programistyczne. Wystarczy, na 95 procent jestem tego pewien, wszystkim mapom trybu single przerobić nazwy, dodając im przedrostek mpDGT- i wrzucić te mapy na serwer.
Osobiście jakichś czas temu sprawdzałem z czystej ciekawości, czy jest to możliwe, i rzeczywiście jest, a mało tego można dodatkowo używać broni z modów przeznaczonych dla Singla np. CDinv na którym wykonałem dodatkowe testy. Byłem zdziwiony, że bronie z modu działały bez większych problemów choć nie idealnie, oraz, ponieważ testy wykonywałem na mapach testowych modu CDinv, wszyscy starowali z jedynego playerstartu który się tam znajdował. Za zabijanie przechodniów polepszałem swoje statystyki, oraz mogłem normalnie kupić fajkę zdrowia, niczym jak w normalnym Postalu 2.
Tiquill pisze: Bawimy się na jakiejś mapie. Dobra, pora iść na inną, nie? No to - gra nas sama nie przenosi i nie wczytuje na nową mapę, jak w normalnym MP, ale sami przez zwykłe wczytywania wchodzimy na sąsiednią mapę. Każdy u siebie na tą samą mapę przechodzi. Czekamy, aż wszyscy się zbiorą i - dalsza zabawa. Jeśli to jest możliwe. Bo serwer musi obsłużyć naraz dwie mapy... - dobra, dalej nie piszę, bo mogę głupoty sadzić. Nie sprawdzałem tego.
Osobiście tego nie sprawdzałem, ale osobiście wątpię, że istnieje taka możliwość.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2010, 22:31 przez Radzik, łącznie zmieniany 2 razy.


Niepoważny admin
Awatar użytkownika
Quaker
Miłośnik broni
Posty: 128
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:58

02 sty 2011, 18:27

Może wróćmy do pomysłu Postala w wersji RPG. Widzę tu bardzo ciekawe propozycje, jednak, poza programowaniem, teksturami i innymi pierdółkami, pozostaje jeszcze bardzo ważna kwestia, o której wspomniał Tiquill - potrzebujemy serwera. Ja mam szczerą nadzieję, że uda się wam zrealizować chociażby wizję Tiq'a. Niestety, aktualnie nie mam patcha do MP i nie mógłbym grać na postalsajtowym serwerze. Szukam działającego patcha i mam nadzieję, że temat jeszcze się rozwinie, bo pomysł był świetny.


Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

02 sty 2011, 18:58

Oj, pewnie skończy się tak jak na dzieciach w Postalu, czyli na gadaniu, ale pomarzyć zawsze można. Tylko z tego co pisał Radzik136, sprawa wydaje się na tyle prosta, że wystarczy do każdej singlowej mapy dodać więcej playerstartów(aby wszyscy nie startowali w jednym miejscu). Z tego co wiem, nie ma takiej możliwości, aby gracze bawili się na dwóch mapach, tzn. część na mapie A, a część na mapie B między którymi mamy ładowanie. Za to takie połączenie map suburbs-1 i suburbs-3 w edytorze i na przejściach między nimi ustawić jakieś drzwi które może otworzyć tylko admin jest do wykonania.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Quaker
Miłośnik broni
Posty: 128
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:58

02 sty 2011, 19:35

Jeśli coś takiego powstanie, chciałbym zagrać. Czy to jest właściwy Free MP?
Edit: Gdyby to ode mnie, zależało, połączyłbym mapy, ale nie wstawiałbym drzwi. Byłoby czyste przejście, gracze łaziliby jak chcieli. Mogłoby chyba jednak bardziej lagować na tak dużej mapie. Nie wiem, nie znam się na tym.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2011, 20:30 przez Quaker, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

02 sty 2011, 19:45

Z tego co widzę, to tak.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Koloses
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1024
Rejestracja: 27 kwie 2008, 09:27
Lokalizacja: 67-100
Otrzymał  piwo: 1 raz

02 sty 2011, 20:23

Możnaby skleić wszystkie mapy w jedną, dużą, ale nie sądzę żeby ta wersja unreal engine to pociągnęła, więc raczej odpada.Dwie lub trzy mapy dałoby się złączyć bez problemu.Stawianie serwera na kilka map w tym samym czasie byłoby ciekawe, jednak z tego co mi wiadomo nie istnieje taki mod pod unreal engine.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

07 lut 2011, 04:25

Mr Minio pisze:Za to takie połączenie map suburbs-1 i suburbs-3 w edytorze i na przejściach między nimi ustawić jakieś drzwi które może otworzyć tylko admin jest do wykonania.
Połączyć mapy zamiast wspólnego przechodzenia z mapy do mapy - to pierwsze jest całkiem możliwe i wykonalne.

Jest taka sprawa. Zaletą dobrej mapy multi jest co? Żeby nie była za duża, bo ludzie się gubią. Czy więc połączenie sub1+3 (czyli Dom i Ulica Główna) to już nie będzie za duża mapa? Sądzę, że na specyficzne potrzeby PRŻ wcale nie za duża. No i bez żadnych drzwi, wolne przejście.

Cała rozgrywka byłaby właściwe toćka w toćkę co multi z mutkiem Massacre. Tam gracze rozwalają zwykłych bystanderów spawnowanych, z tym że na mapach multi, a nam potrzebne singlowe. A jak o singlowych pisał:
Radzik136 pisze:Za zabijanie przechodniów polepszałem swoje statystyki, oraz mogłem normalnie kupić fajkę zdrowia, niczym jak w normalnym Postalu 2.
I do ideału brakuje serwera, naszego stale bolącego miejsca...

Kiedyś, gdy były kłopoty z serwerami, część z nich dopadała zwiecha, jakiś można było przejąć... Jak to jest teraz? Bo tak:

1. Zrobienie takiej połączonej mapy to robota, której sprosta niejeden z nas, w tym ja. Więc nie jest problemem.
2. Uploadujemy taką mapę na UZa GameServers.
3. Szukamy serwera, który używa GameSerwers jako źródło map. Dodatkowo taki serwer musi być podatny na przechwycenie. :ciii:
4. Robimy partyzantkie... :jason:
5. Co teraz? Gramy! ;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Quaker
Miłośnik broni
Posty: 128
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:58

11 lut 2011, 13:51

No, to ja bym się na to pisał ;)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

12 lut 2011, 23:05

Się i na gdybaniu kończy... xD


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

27 lip 2011, 19:54

Tiquill pisze:Się i na gdybaniu kończy... xD
A, może jednak nie.

Na pewno ktoś z Was już testował to o czym pisałem, ale jednak wstawiam małe potwierdzenie tego co na pisałem wcześniej.

[youtube][/youtube]

A jeszcze jedno, gdy próbuje się przejść na inną mapę, w zasadzie nic się nie dzieje, bo ani nie znika HUD, a ani nie przenosi na inna mapę, po prostu, tak jakby, teleport/telepad przenoszący na inną mapę nie istniał.

Mapa Dom jest "interpretowana" przez grę jako mapa w wersji demonstracyjnej gry, ponieważ, w nie których miejscach gdzie ma nastąpić wczytywanie są blokoda, na których jest napisane, żeby kupić pełną wersję gry.


Awatar użytkownika
Karpiu
Zabójca na sterydach
Zabójca na sterydach
Posty: 516
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:24
Lokalizacja: Eichenbruck

27 lip 2011, 22:47

No i proszę! Można kręcić machinimy!


Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

27 lip 2011, 23:02

Karpiu pisze:No i proszę! Można kręcić machinimy!
Można jak najbardziej xD

Jakichś mały scenariusz i do dzieła xD


ODPOWIEDZ