
Każdy szuka rozwiązań, dzieli się nimi, znalazłem też i ja, tutaj. Teraz więc je tu przypomnę: Wydajność ustawiona na default to często przyczyna cięcia gry i slajdów zamiast płynności. Sugestie, by tego nie ruszać, sugestie na maxa - można się zgubić. A tymczasem to nie ma chyba reguły, każdy musi sprawdzić po swojemu. Nie ruszałem wydajności, testowałem na domyślnych ustawieniach. I nawet nie przyszło mi do głowy, że domyślnie cienie będę miał włączone... na maxa!

Wnioski?
1. Nie tykajmy Performance Wizard.
2. Nie ufajmy domyślnym opcjom. Jak się nie tnie, nic nie zmieniajmy. Ale gdy się tnie:
3. Trzeba zmienić opcje wydajności. Cienie i mgła, poza tym szczegółowość świata itp.
4. Nie ma jednej reguły, która na wszystko pomoże. Zmieniamy różne parametry podczas samej gry i testujemy, czy jest płynniej. Acha, tego za dużo, tego za mało, więc znów do menu. Każdą wprowadzoną zmianę testujemy od razu w grze. Aż osiągniemy kompromis. Ten dla nas i dla naszego komputera, nie uniwersalny.