[POMOC]Statick Meshes

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Don Ricardo
Wstydliwy morderca
Posty: 1
Rejestracja: 06 lut 2011, 18:41

06 lut 2011, 20:46

Ostatnio Zacząłem robić mapę ale na innej zasadzie a mianowicie.
Chciałem zrobić dużo modeli (static Meshów) np. Domów samochodów itp. w Google SketchUp. Znalazłem plugin dzięki, któremu mogę eksportować jako .ASE niby wszystko działa ale jak importuje do Posted'a nie ma tekstur. Czy dałoby się w Posted'zie o teksturować static mesha ? Chyba że gdzieś trzeba było by zapisać te tekstury użyte w Google Sketchup

P.S. Jak by co to mnie poprawcie.



Sądzę, że nie jesteś Bogiem czy innym Allahem, żeby pisać "Mnie" z dużej.
Zapoznaj się z zasadami ortografii jeśli nie rozumiesz.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2011, 23:51 przez Don Ricardo, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

07 lut 2011, 05:16

Nie znam się na Sketchupie, być może jednak potrafi też tekstury eksportować do Unreala. Ale znam się na Unrealu i dla niego radę stuprocentowo pewną dam: Każdemu static meshowi można zmienić teksturę. Pod warunkiem, że najpierw zmieniamy go na brusha. A brushowi zmieniamy teksturę już DOWOLNIE, tak jak zawsze. Potem operacja odwrotna, czyli brusha wracamy do postaci mesha i zapisujemy go w MyLevel albo swojej paczce.

A jak? Prawoklikamy na obiekcie i z menu wybieramy Convert a następnie to, co nas interesuje.Obrazek


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

07 lut 2011, 09:06

Tiquill pisze:Nie znam się na Sketchupie, być może jednak potrafi też tekstury eksportować do Unreala. Ale znam się na Unrealu i dla niego radę stuprocentowo pewną dam: Każdemu static meshowi można zmienić teksturę. Pod warunkiem, że najpierw zmieniamy go na brusha. A brushowi zmieniamy teksturę już DOWOLNIE, tak jak zawsze. Potem operacja odwrotna, czyli brusha wracamy do postaci mesha i zapisujemy go w MyLevel albo swojej paczce.

A jak? Prawoklikamy na obiekcie i z menu wybieramy Convert a następnie to, co nas interesuje.Obrazek
Zawsze byłeś Mistrzem PostED'a :D, a teraz? Nie no totalna siara xD
Model musi posiadać mapy UV, czyli koordynaty tekstur. Na google SketchUp się nie znam, lecz nie polecam go używać, bo jest mało funkcjonalny i mało stabilny, bo kiedyś próbowałem zrobić sobie domek. Model, po imporcie, wchodzisz do Static Meshes w Generic Browser, a następnie wybierasz swój model zimportowany, i po lewo będziesz miał opcje, nie mam na tym komputerze postED więc napiszę z pamięci, musisz wejść w zakładkę 'display' a następnie 'skin', wtedy powinieneś mieć skin [0], ewentualnie dodajesz skina klikając na '+', potem importujesz swoją teksturę, a w [0] w skin, klikasz use, po ówczesnym wybraniu własnej tekstury w Textures w Generic Browser. Jakby było niezrozumiałe, to napisz, zrobię ci obrazkowy tutorial ale to już na innym komputerze, @OFF ponieważ mam wysoką gorączkę, i całymi dniami w łóżku leżę, i tylko do laptopa mam dostęp. a tu tylko CS, MineCraft beta i UDK jest zainstalowany. A ja nawet siły nie mam, by wstać i wziąć płytkę.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2011, 09:16 przez MaKiPL, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

10 lut 2011, 03:16

MaKiPL pisze:Zawsze byłeś Mistrzem PostED'a :D , a teraz? Nie no totalna siara xD
Model musi posiadać mapy UV, czyli koordynaty tekstur.
Zawsze prawda objawiona, zawsze pierwszy przed innymi. Jak ja Ciebie za to lubię. :facepalm:

A o czymże ja pisałem, jak nie o dodaniu koordynatów tekstur. Tkwisz ciągle w świecie tutoriali i pojęć tam nabytych, a praktyki w stosowaniu narzędzia jakim jest PostEd masz niewiele. Gdybyś tylko wiedział, jak wiele można w nim zrobić. W tym przypadku, pozbawiony tekstur model, po wczytaniu do środowiska Unrela, jako static mesh, jest gotowy do konwersji na brusha. Tak jak każdy static mesh. A kiedy jest już brushem, jest gotowy, aby nadać mu koordynaty tekstur. Żadna magia, a rzecz w PostEd całkiem normalna. Tylko jak nie wiesz o tym, to nie znaczy, że tego nie ma.

A rada z dopasowaniem tekstur, jaką zapodałeś, na niewiele się przyda, gdy koordynaty tekstur idą w swoją stronę, a twa chęć ich dopasowania w całkiem przeciwną. Praca niewdzięczna i pozbawiona pełnej kontroli nad efektem swoje pracy. Której nie polecam nikomu.

Sprawdzaj najpierw, co chcesz krytykować. Zachłyśnięcie się wiedzą z tutoriali może tylko spowodować twórczą czkawkę. Zaprzyjaźnij się wreszcie z PostEdem, bardziej, niż dadzą Ci to tutoriale. Odkryjesz morze możliwości. Zapewniam. ;)

I nie byłem zawsze mistrzem PostEda. Ani się nim teraz nie czuję. Ale widzę brak wiary we mnie, Tomaszu. 8-)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
MaKiPL
Modder
Modder
Posty: 812
Rejestracja: 27 sie 2009, 19:22
Lokalizacja: Polska

10 lut 2011, 10:34

Noż to mnie zaatakował, a ja tak chciałem zabłysnąć no... ;). Z tym że no Tiquill, ale przy PostED nie uczyłem się przy tutorialach. Sam ogarnąłem to. Masz rację, nie wiedziałem jak to jest dokładnie z tym convert to brush.

Pracuję nad tą wyższością, to nie moja wina że ją nabyłem, to już problemy z dzieciństwa mojego. Nie będę ich teraz objaśniał, ale naprawdę, nie wińcie mnie za to zadufanie w sobie, że to moja wina, bo to wina innej osoby, która przez całe dzieciństwo (dzieciństwo według makiego = przedszkola i podstawówka 1-3 :D) kazała mi się wywyższać i wychwalać, tak już zostało. Ale naprawdę, pracuje nad tym.
PS.Żeby ktoś nie myślał że to rodzice mi tak kazali ;> .


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

10 lut 2011, 20:15

No to masz szczęście, bo już ostrzyłem w "Texture Browser" twój skalpel na Ciebie... :evil:
MaKiPL pisze:ale przy PostED nie uczyłem się przy tutorialach. Sam ogarnąłem to
Wykuty na blachę, a wciąż bałamuta, chciałem powiedzieć. Ale już nie powiem. :) I cieszę się, że wiedzę nabywasz z PostEd, praktyka tam nabyta jest najlepszą wiedzą, żaden tutorial Ci jej nie da, choćby najlepszy. I bardzo szybko przekonasz się, że autorzy tutoriali wiedzą po prostu mniej od Ciebie. A to uczucie chyba lubisz. :diabeł:

;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ