Ostatnio Zacząłem robić mapę ale na innej zasadzie a mianowicie.
Chciałem zrobić dużo modeli (static Meshów) np. Domów samochodów itp. w Google SketchUp. Znalazłem plugin dzięki, któremu mogę eksportować jako .ASE niby wszystko działa ale jak importuje do Posted'a nie ma tekstur. Czy dałoby się w Posted'zie o teksturować static mesha ? Chyba że gdzieś trzeba było by zapisać te tekstury użyte w Google Sketchup
P.S. Jak by co to mnie poprawcie.
Sądzę, że nie jesteś Bogiem czy innym Allahem, żeby pisać "Mnie" z dużej.
Zapoznaj się z zasadami ortografii jeśli nie rozumiesz.
[POMOC]Statick Meshes
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
- Don Ricardo
- Wstydliwy morderca
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 lut 2011, 18:41
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Nie znam się na Sketchupie, być może jednak potrafi też tekstury eksportować do Unreala. Ale znam się na Unrealu i dla niego radę stuprocentowo pewną dam: Każdemu static meshowi można zmienić teksturę. Pod warunkiem, że najpierw zmieniamy go na brusha. A brushowi zmieniamy teksturę już DOWOLNIE, tak jak zawsze. Potem operacja odwrotna, czyli brusha wracamy do postaci mesha i zapisujemy go w MyLevel albo swojej paczce.
A jak? Prawoklikamy na obiekcie i z menu wybieramy Convert a następnie to, co nas interesuje.
A jak? Prawoklikamy na obiekcie i z menu wybieramy Convert a następnie to, co nas interesuje.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Zawsze byłeś Mistrzem PostED'a , a teraz? Nie no totalna siaraTiquill pisze:Nie znam się na Sketchupie, być może jednak potrafi też tekstury eksportować do Unreala. Ale znam się na Unrealu i dla niego radę stuprocentowo pewną dam: Każdemu static meshowi można zmienić teksturę. Pod warunkiem, że najpierw zmieniamy go na brusha. A brushowi zmieniamy teksturę już DOWOLNIE, tak jak zawsze. Potem operacja odwrotna, czyli brusha wracamy do postaci mesha i zapisujemy go w MyLevel albo swojej paczce.
A jak? Prawoklikamy na obiekcie i z menu wybieramy Convert a następnie to, co nas interesuje.Obrazek
Model musi posiadać mapy UV, czyli koordynaty tekstur. Na google SketchUp się nie znam, lecz nie polecam go używać, bo jest mało funkcjonalny i mało stabilny, bo kiedyś próbowałem zrobić sobie domek. Model, po imporcie, wchodzisz do Static Meshes w Generic Browser, a następnie wybierasz swój model zimportowany, i po lewo będziesz miał opcje, nie mam na tym komputerze postED więc napiszę z pamięci, musisz wejść w zakładkę 'display' a następnie 'skin', wtedy powinieneś mieć skin [0], ewentualnie dodajesz skina klikając na '+', potem importujesz swoją teksturę, a w [0] w skin, klikasz use, po ówczesnym wybraniu własnej tekstury w Textures w Generic Browser. Jakby było niezrozumiałe, to napisz, zrobię ci obrazkowy tutorial ale to już na innym komputerze, @OFF ponieważ mam wysoką gorączkę, i całymi dniami w łóżku leżę, i tylko do laptopa mam dostęp. a tu tylko CS, MineCraft beta i UDK jest zainstalowany. A ja nawet siły nie mam, by wstać i wziąć płytkę.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2011, 09:16 przez MaKiPL, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Zawsze prawda objawiona, zawsze pierwszy przed innymi. Jak ja Ciebie za to lubię.MaKiPL pisze:Zawsze byłeś Mistrzem PostED'a , a teraz? Nie no totalna siara
Model musi posiadać mapy UV, czyli koordynaty tekstur.
A o czymże ja pisałem, jak nie o dodaniu koordynatów tekstur. Tkwisz ciągle w świecie tutoriali i pojęć tam nabytych, a praktyki w stosowaniu narzędzia jakim jest PostEd masz niewiele. Gdybyś tylko wiedział, jak wiele można w nim zrobić. W tym przypadku, pozbawiony tekstur model, po wczytaniu do środowiska Unrela, jako static mesh, jest gotowy do konwersji na brusha. Tak jak każdy static mesh. A kiedy jest już brushem, jest gotowy, aby nadać mu koordynaty tekstur. Żadna magia, a rzecz w PostEd całkiem normalna. Tylko jak nie wiesz o tym, to nie znaczy, że tego nie ma.
A rada z dopasowaniem tekstur, jaką zapodałeś, na niewiele się przyda, gdy koordynaty tekstur idą w swoją stronę, a twa chęć ich dopasowania w całkiem przeciwną. Praca niewdzięczna i pozbawiona pełnej kontroli nad efektem swoje pracy. Której nie polecam nikomu.
Sprawdzaj najpierw, co chcesz krytykować. Zachłyśnięcie się wiedzą z tutoriali może tylko spowodować twórczą czkawkę. Zaprzyjaźnij się wreszcie z PostEdem, bardziej, niż dadzą Ci to tutoriale. Odkryjesz morze możliwości. Zapewniam.
I nie byłem zawsze mistrzem PostEda. Ani się nim teraz nie czuję. Ale widzę brak wiary we mnie, Tomaszu.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Noż to mnie zaatakował, a ja tak chciałem zabłysnąć no... . Z tym że no Tiquill, ale przy PostED nie uczyłem się przy tutorialach. Sam ogarnąłem to. Masz rację, nie wiedziałem jak to jest dokładnie z tym convert to brush.
Pracuję nad tą wyższością, to nie moja wina że ją nabyłem, to już problemy z dzieciństwa mojego. Nie będę ich teraz objaśniał, ale naprawdę, nie wińcie mnie za to zadufanie w sobie, że to moja wina, bo to wina innej osoby, która przez całe dzieciństwo (dzieciństwo według makiego = przedszkola i podstawówka 1-3 ) kazała mi się wywyższać i wychwalać, tak już zostało. Ale naprawdę, pracuje nad tym.
PS.Żeby ktoś nie myślał że to rodzice mi tak kazali .
Pracuję nad tą wyższością, to nie moja wina że ją nabyłem, to już problemy z dzieciństwa mojego. Nie będę ich teraz objaśniał, ale naprawdę, nie wińcie mnie za to zadufanie w sobie, że to moja wina, bo to wina innej osoby, która przez całe dzieciństwo (dzieciństwo według makiego = przedszkola i podstawówka 1-3 ) kazała mi się wywyższać i wychwalać, tak już zostało. Ale naprawdę, pracuje nad tym.
PS.Żeby ktoś nie myślał że to rodzice mi tak kazali .
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
No to masz szczęście, bo już ostrzyłem w "Texture Browser" twój skalpel na Ciebie...
Wykuty na blachę, a wciąż bałamuta, chciałem powiedzieć. Ale już nie powiem. I cieszę się, że wiedzę nabywasz z PostEd, praktyka tam nabyta jest najlepszą wiedzą, żaden tutorial Ci jej nie da, choćby najlepszy. I bardzo szybko przekonasz się, że autorzy tutoriali wiedzą po prostu mniej od Ciebie. A to uczucie chyba lubisz. ł:MaKiPL pisze:ale przy PostED nie uczyłem się przy tutorialach. Sam ogarnąłem to
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...