Dungeoneer - moja pierwsza gra

Rozmowy o innych grach wszelakiego rodzaju.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
ninja666
Seryjny zabójca
Posty: 287
Rejestracja: 21 paź 2010, 19:10

28 paź 2010, 16:01

Dungeoneer to minigra akcji z perspektywy pierwszej osoby. Chodzi w całości na silniku Raycaster (silnik użyty m.in. w Wolfenstein 3D). Zrobiłem ją na wzór i podobieństwo starych dungeoneerów z lat 80-90. Oto dane dotyczące gry:

Fabuła (jeśli można tak to nazwać):
Magiczny wojownik Barratus został zamknięty w lochach Annary przez złego maga Xerdiasa. Został pozbawiony broni i rzucony na pastwę potworów. Twoim zadaniem będzie wydostać się z lochów Annary, kierując poczynaniami Barratusa, przemierzając wiele pięter wypełnionych maszkarami najróżniejszego pokroju, by w końcu zabić swojego oprawcę, czyli Xerdiasa.

Silnik: Raycaster
Użyte programy: Raycasting Game Maker v. 4.37, GIMP, MS Paint
Twórcy: ninja666 (mapper), Senga (grafik)
Sprite'y, tekstury i inne grafiki: Daggerfall, Witchaven, Doom, Wolfenstein 3D, Hexen, Heretic, customs (własne bądź cudze)
Muzyka: Hexen, Heretic
Cechy gry:
- 5 różnych broni (pięści, 3 rodzaje broni białej i zaklęcie)
- 5 różnych typów przeciwników
- 10 pięter lochów do zwiedzenia
- Pełno mięcha do rozwalenia :D
- Zabawę dla fanów klasycznych gierek
Creditsy: ninja666, Senga, Rolls, Dunkelschwamm, Dopelfish, Dolphman (oraz ci, których zapomniałem wymienić ^^)

Screeny:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Enjoy :D

Proszę także o komentarze do gry.

Do przeczytania instrukcji niezbędny jest MS Office 2003 (i wzwyż) lub OpenOffice. OpenOffice można ściągnąć TUTAJ


PS. Nie chcę widzieć komentów w stylu "Idź pan w ch*j z tą grą bo to forum o Postalu"
PS 2. Gra może nie wygląda oszałamiająco, ale napracowałem się przy niej i jestem z niej dumny :D


Awatar użytkownika
Deadly Jake
Miłośnik broni
Posty: 140
Rejestracja: 17 wrz 2010, 07:47

28 paź 2010, 16:11

Idź pan w ch*j z tą grą bo to forum o Postalu.

A teraz na poważnie : Gierka nawet niezła, lubię takie pikselówki. Trzymają klimat :D


Why don't you give a damn?
Obrazek
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

28 paź 2010, 16:15

Gra bardzo przypomina oldschoolowe gry typu Doom i Wolfenstein 3D. Mają bardzo dobry klimat.


Może później pobiorę Twoją grę do testów, ale na razie nie mam czasu. :D


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

19 lis 2010, 21:37

Powiem tak - lubię tego typu gry, przypominają mi czasy, kiedy w grach stawiano na klimat. Szkoda tylko, że (prawie) w ogóle nie ma tutaj autorskiego content-u, a poziomy są bardzo ubogie, nawet jak na możliwości silnika Wolfenstein-a. Innymi słowy - na tech-demo się nadaje, na grę już gorzej. Jest w planach może następna wersja? 8-)


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
ninja666
Seryjny zabójca
Posty: 287
Rejestracja: 21 paź 2010, 19:10

24 lis 2010, 15:45

Sorry, że tak długo nie odpowiadałem, ale ostatnio nie wchodziłem na forum. Wątpię, by była druga część lub kolejna wersja, gdyż jest strasznie mało chętnych na tą grę (gdzieś 2-3 osoby), a dla tak małej ilości ludzi nie chce mi się robić wersji 2.0 minigry robionej pod przypływem chwilowego natchnienia. Jeśli ktoś czekał na drugą część albo coś w tym stylu to przepraszam.


Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

24 lis 2010, 20:34

Ale zawsze można coś innego z podobną oprawą pokombinować. Z reklamą nie jest trudno, jeśli projekt jest ciekawy, to znajdziesz całą armię ciekawskich na MODDB.COM :D Uwierz, lub nie, ale jest popyt na tego typu oldschool-owe gry/mody (zwłaszcza na silniku Build) 8-)


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
ninja666
Seryjny zabójca
Posty: 287
Rejestracja: 21 paź 2010, 19:10

24 lis 2010, 21:57

Lothar pisze:(zwłaszcza na silniku Build)
Za wysokie progi dla mnie. Ja Dooma nie potrafię ogarnąć na tyle, by zrobić na nim cokolwiek sensownego, a co dopiero Buildem się bawić.

[ Dodano: 2011-02-09, 00:10 ]
Odświeżam temat, gdyż w planach jest druga część "Dungeoneer", także na silniku Wolfensteina. Postaram się w niej poprawić błędy, które sam zauważyłem, oraz które wytknęli mi inni, czyli m.in. kiepsko wyglądające sprite'y broni, obiektów i wrogów, białe otoczki wokół grafik, ubogie levele. Jeśli macie jakieś pomysły, jak usprawnić grę, to piszcie. Postaram się rozważyć wszystkie pomysły, czy są możliwe i warte wcielenia w życie.


ODPOWIEDZ