[POMOC] Jak modyfikować tekstury?
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
W jakim programie mam modyfikować pliki tekstur? Chodzi o tworzenie modów, takich jak mają Kazik i Mixer. Podajcie program i sposób edycji.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2007, 15:14 przez eddie, łącznie zmieniany 1 raz.
wiec robisz tak:
musisz wyexportowac wybrana texture na pulpit(przy pomocy postED)
potem otwierasz ta teksture np programem XNVIEW i zmieniasz rozszerzenie pliku na *bmp
edytujesz texture
ponownie zmieniasz rozszerzenie teraz jednak na *dds
znowu otwierasz postED wyszukujesz tekstury ktora edytowales i klikasz p.p.m wybierasz rename
zpisujesz nazwe grupy i nazwe pliku (np na kartce)
potem wybierasz ,,import'' wybierasz teksture
pokazuje ci sie okno tam zmieniasz nazwe grupy i nazwe pliku na taka jak sobie zapisales (np na kartce)
teraz wybierasz file>save
i mozesz sie cieszyc nowa textura
musisz wyexportowac wybrana texture na pulpit(przy pomocy postED)
potem otwierasz ta teksture np programem XNVIEW i zmieniasz rozszerzenie pliku na *bmp
edytujesz texture
ponownie zmieniasz rozszerzenie teraz jednak na *dds
znowu otwierasz postED wyszukujesz tekstury ktora edytowales i klikasz p.p.m wybierasz rename
zpisujesz nazwe grupy i nazwe pliku (np na kartce)
potem wybierasz ,,import'' wybierasz teksture
pokazuje ci sie okno tam zmieniasz nazwe grupy i nazwe pliku na taka jak sobie zapisales (np na kartce)
teraz wybierasz file>save
i mozesz sie cieszyc nowa textura
Ostatnio zmieniony 06 cze 2007, 15:31 przez Mixer, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam problem z hud'em a sciślej z teksturami (ikonami) bo takie tekstury powinny być przezroczystym prostokątem 64x128 a na środku mieć np łopate pistolet gdy ja robie taką teksture ma ona czarne tło i brzydko wygląda w grze jak zrobić żeby tego tła nie było?
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
To zależy, jakim programem edytujesz grafę. A bardziej jeszcze, w jakiej postaci grafika zostaje zapisana (paleta barw: RGB czy CMYK), jakiej jakości, z jakim kolorem przeźroczystości (w tym przypadku właśnie). Eksportuj oryginalną grafikę, przyjrzyj się jej parametrom i wg nich utwórz swoją.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Sam używam GIMP-a, nie dla każdego on jednak jest wygodny. Problemów jednak nie napotykam - toteż i bliższych rad na takowe nie udzielę. Jedno jest pewne - trzeba się pilnować i być cierpliwym: doświadczenie procentuje.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
"Bąble" to znak, że brak danej tekstury lub gra ją widzi niepoprawnie i nie wyświetla. Standardowy "zamieniacz" takich brakujących grafik to właśnie wyświetlanie grafiki z tymi "bąblami".
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...