C&C : Red Alert oraz Red Alert 2 (wraz z dodatkami)

Rozmowy o innych grach wszelakiego rodzaju.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Smuggler
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 670
Rejestracja: 05 lip 2008, 17:39
Lokalizacja: Poznań

10 sie 2008, 00:59

Witam towarzyszy i towarzyszki!Ja towarzysz Dexter chciałbym zaprezentować obie części Red Alert wraz z dodatkami :D



Opisy gry (wzięte z www.wikipedia.pl)

Command and Conquer: Red Alert

Command and Conquer: Red Alert – jest to druga w kolejności wydania, część serii Command & Conquer – serii gier na PC, która stała się odniesieniem dla kolejnych gier strategi czasu rzeczywistego. C&C:Red Alert stał się zarazem pierwszą w historii grą RTS dostępną na platformie PlayStation.

Światło dzienne gra ujrzała w 1996 roku, dzięki Westwood Studios, stając się wzorem dla przyszłych gier strategicznych. Gra została wysoko uznana dzięki klimatowi rozgrywek, budowanemu przez przerywniki filmowe z udziałem żywych aktorów oraz muzykę, zwłaszcza utwór Hell March (skomponowany przez Franka Klepackiego). Z przebiegiem gry pod naszą kontrolę oddawano nowe budowle i jednostki, począwszy od piechoty, poprzez czołgi i samoloty, skończywszy zaś na bombie atomowej oraz wynalazkach takich, jak Chronosfera czy Żelazna Kurtyna.

Do gry zaczerpnięto wiele rozwiązań z wcześniejszego produktu Westwood Studios, Dune II.



Fabuła

Gra przedstawia fantastyczną wizję przyszłości w przeszłości. W 1946 w bazie Trinity w Nowym Meksyku Albert Einstein konstruuje wehikuł czasu. Chcąc zapobiec II wojnie światowej, cofa się do roku 1924 i zabija Adolfa Hitlera, który właśnie opuszcza więzienie w Landsbergu. Po powrocie okazuje się, że państwa Osi rzeczywiście nigdy nie zaatakowały Aliantów, za to Armia Czerwona ruszyła na zachód.

Poprzez 14 misji dostępnych dla obu stron konfliktu, Aliantów i ZSRR, gracz może doprowadzić albo do opanowania Europy przez rosyjskie wojska, albo do zniesienia komunizmu w Związku Radzieckim i zniszczeniu jego 14-milionowej armii.



Screeny :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek

C&C Red Alert : Counterstrike (recenzja zaczerpnięta ze strony https://cc-series.pl)


» Recenzja
Command & Conquer Red Alert Counterstrike Twórca: Westwood Studios Wydawca: Virgin Interactive Entertainment Data wydania: 31 marca 1997 Wydany w pierwszej połowie 1997 roku Counterstrike jest pierwszym rozszerzeniem dla gry Red Alert 1 i wprowadza nowe misje i jednostki. Wprowasza po osiem nowych misji dla Aliantów i Sowietów i dużo map do gry dla wielu graczy. Niestety nie ujrzymy nowych jednostek ale tylko zmienione parametry tak więc Radar Jammery otrzymały cewkę tesli, łodzie podwodne torpedy z ładunkiem atomowym a MIG i Badger bomby paliwowo-powietrzne. Spotykamy równierz Volkova i jego wiernego towarzysza Chitzkoi. Ten pierwszy to krzepki ruski chłop posiadający taki pancerz, że nikt mu nie podskoczy a jego wierny burek bezproblemu skacze na dalekie odległości zabijając piechotę. Oprucz podstawowych szetnastu misji są jeszcze cztery ukryte. Aby więcej się o nich dowiedzieć i jak je uruchomić zapraszam do działu mrówki. Należało by jeszcze wspomnieć, że misje są naprawdę trudne i bez częstego zapisywania stanu gry przejście ich jest prawie niemożliwe. Niestety poza mrówczymi misjami brakuje nowych wstawek z pola walki i brak filmów z żymymi aktorami.



C&C : Red Alert : Aftermath (opis zaczerpnięty ze strony https://cc-series.pl)

Wydany w drugiej połowie 1997 roku The Aftermatch jest drugim rozszerzeniem do Red Alert 1. Wprowadza nowe misje i jednostki także do gry wieloosobowej. Wprowadzona na stałe uwielbiane przez graczy czołgi Tesli. Ujrzymy także sześć innych całkowicie nowych jednostek jak piechota tesli czy Czołg Chrono. Nowych misje jest osiemnaście i mają dość wyskoki poziom trudności. Spotykamy także znanego z Counterstrike Volkova i Chitzkoi. Niestety nie ma ukrytych misji jak w poprzednim dodatku. Dość popularna misją jest taka w której mamy radzieckiego szpiega i chodząc po wrogiej bazie dowiadujemy się, że Sowieci szmuglują uzbrojenie z Aliantami, pózniej to już tylko oczekiwane posiłki i rozwałka ca całego. Podobnie jak w Counterstriku nie ujrzymy nowych wstawek filmowych ani filmów z znanymi aktoram






C&C Red Alert 2 (zaczerpnięte z www.wikipedia.pl)


Command & Conquer: Red Alert 2 – gra wydana w 2000 r. przez firmę Westwood, jest kontynuacją wydanego 3 lata wcześniej Command and Conquer: Red Alert.

W grze singleplayer masz okazję wcielić się w jedną z dwóch głównych stron konfliktu – Ameryka i ZSRR. W trybie multiplayer można stanąć po stronie państw sojuszniczych Ameryki (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Korea Południowa) bądź tych sprzyjających ZSRR (Kuba, Libia, Irak). Gra pod względem fabuły prezentuje bardzo wysoki poziom a wstawki filmowe w grze trwają łącznie ponad godzinę i jak to miało miejsce w Red Alert występują w nich prawdziwi aktorzy. Ścieżka dźwiękowa składa się głównie z kawałków metalowych a najbardziej znanym, kojarzonym z serią Red Alert jest utwór Hell March z intra obu gier.



Rok 1946 – Albert Einstein chcąc zmienić los świata i zapobiec wybuchowi II wojny światowej, skonstruował wehikuł czasu w Trinity (Nowy Meksyk, USA). Za pomocą maszyny cofnął się w czasie do roku 1924, kiedy Adolf Hitler wyszedł z więzienia w mieście Landsberg w Niemczech po nieudanym puczu i próbie objęcia władzy przez nacjonalistów. Einstein sądził iż to był odpowiedni moment, gdyż Hitler nie miał sobowtóra. Einstein podał mu rękę i w blasku jasnego światła Hitler zniknął. Einstein, myśląc, że uratował świat przed II wojną światową wrócił do 1946 roku. Po powrocie Einstein zauważył dużą zmianę w sytuacji politycznej świata; Hitler nigdy nie doszedł do władzy, a Niemcy stały się państwem demokratycznym, nie istniała nigdy oś Berlin - Tokio - Rzym, Włochy również przestały być państwem faszystowskim po tym, jak obalono Mussoliniego. Cesarz Japonii Hirohito nie mając poparcia ani inspiracji w postaci Hitlera nie przyjął jego Mein Kampf jako drogi do sukcesu, więc podobnie jak Włochy nie budował w swoim kraju systemu nacjonalistycznego i faszystowskiego.

Rok 1950 – Takim sposobem zmieniła się historia, a rozwój sytuacji na świecie przyjął inny kierunek. Nie było już zagrożenia ze strony Niemiec. Pozostał jednak jeszcze jeden kraj, zdolny zagrozić światowej demokracji - Związek Radziecki którym władał Józef Stalin. Armia ZSRR rosła w siłę, aż nadszedł odpowiedni moment. W 1950 roku Stalin ze swą potężną armią w sile 14,000,000 żołnierzy (kobiet i mężczyzn) uderzył na nic nie podejrzewające państwa europejskie. Stalin zamierzał, rozszerzyć Imperium Sowieckie od Kamczatki aż po zachodnie wybrzeże Półwyspu Iberyjskiego. Jego plan zakładał podbój Europę kraj po kraju, w czym dopomóc miała tylko brutalna siła i liczebność Armii Czerwonej. Armia Radziecka zaatakowała z północy, wschodu i południa, zajmując znaczną część Europy. Państwa europejskie stworzyły sojusz przeciwko agresorowi. Na jego czele stanął generał Gunter von Esling z armii niemieckiej, oraz generał Nicos Stavros z armii greckiej. Alianci przyjęli inną taktykę, wycofali wojska na tereny Francji, natomiast do walki skierowali mniejsze odziały, składające się z bardzo dobrze wyposażonych i wyszkolonych jednostek. Po wielu bitwach i specjalnych operacjach Alianci zepchnęli Armię Czerwoną do defensywy. W końcu, wojska Aliantów sforsowały obronę ZSRR, i stanęły na peryferiach Moskwy. Atak został przeprowadzony pod dowództwem generała Guntera von Eslinga i generała Nicosa Stavrosa. Mimo próby użycia przez wroga broni atomowej i zaciętego oporu, jaki stawiali obrońcy Moskwa padła, a wraz z nią potęga Stalina. Sam Stalin został żywcem pogrzebany pod gruzowiskiem przez generała Stavrosa. Poszukiwany przez wywiad Aliantów tajemniczy doradca Stalina, niejaki Kane, zapadł się pod ziemię. Po przejęciu radzieckich archiwów sądzono, iż tajna organizacja dowodzona przez niego przeniknęła struktury władzy ZSRR, ale brakowało na to dowodów, a sam Kane został uznany za zaginionego. Porzucono poszukiwania. Straty wśród żołnierzy obu stron konfliktu były bardzo duże. Alianci, po zwycięstwie nad Józefem Stalinem i jego Armią Czerwoną, odbudowali ekonomię i infrastrukturę Europy, a na miejscu Stalina umieścili marionetkowego przywódcę, Aleksandra Romanowa, wywodzącego się z dawnego rodu panującego w carskiej Rosji. Dowódcom Aliantów wydawało się, że Romanov był po prostu nieszkodliwym liderem grupy politycznej o małych wpływach, uznali też, że zniszczony podczas wojny ZSRR nie stanowi już realnego zagrożenia dla państw zachodnich. Przestali więc kontrolować sytuację w Rosji i dali jej nowemu przywódcy wolną rękę.

Rok ok. 1955-1970 – Romanov miał własne plany. Upokorzony porażką Stalina, nawiedzany wspomnieniami wojsk Alianckich maszerujących przez jego rodzinny kraj, bez wiedzy Aliantów żądny zemsty Romanow zmobilizował Światowe Socjalistyczne Przymierze i w ciągu kilku lat odbudował olbrzymią i potężną armię przygotowaną do wojny z Aliantami. Czekającą na rozkaz, aby ruszyć do ataku.

Rok 1970 – W końcu nadarzyła się sposobność do zaatakowania USA. Gdy w Meksyku wybuchła wojna domowa, Romanow wykorzystał sytuację i ruszył do ataku. Alianci myśląc, że armia Sowiecka ruszyła aby stłumić bunty w Meksyku nie zareagowali, ale wkrótce napływające zewsząd raporty o zmasowanej inwazji na tereny Teksasu, Kalifornii oraz Arizony zaczęły wywoływać wśród wojskowych panikę. Armia przeciwnika dysponowała nową bronią, pozwalającą kontrolować umysły oraz załogi pojazdów na odległość. Zaskoczone wojska alianckie ponosiły liczne klęski, których punktem kulminacyjnym był upadek wielkich metropolii, takich jak Nowy Jork. Zdesperowany prezydent USA, Michael Dugan, wydał rozkaz wystrzelenia rakiet jądrowych w kierunku Moskwy, okazało się jednak, że rakiety ICBM pozostały na swoim miejscu w silosach. Potwierdziło to najgorsze obawy Aliantów: Romanov przy pomocy Yurija, swego zaufanego doradcy opanował technologię kontrolowania ludzkich umysłów. ZSRR jednak ponownie poniósł klęskę - po początkowych sukcesach armia aliancka została zmobilizowana i stopniowo wyparła wojska radzieckie z terenów USA oraz innych terytoriów okupowanych, żeby wreszcie dzięki udoskonalonej wersji chronosfery przeprowadzić atak na Moskwę i pojmać premiera Romanowa, co zakończyło walki w Europie oraz zakończyło agresję Związku Radzieckiego.




Screeny :D


Obrazek


Obrazek


Obrazek



C&C Red Alert 2 : Yuri's Revange (znów z www.wikipedia.pl)

Kiedy trwała wojna między Aliantami, a Sowietami – od słonecznej Florydy, aż po mroźną Moskwę – Yuri po kryjomu planował, testował i tworzył. Udało mu się zbiec z Kremla, zanim wdarli się tam Alianci dzięki swoim psionicznym zdolnościom. Ewakuował się później do swojego tajnego centrum dowodzenia, które potajemnie skonstruował na Księżycu, i stamtąd nadzorował konstrukcję Dominatorów, potężniejszych wersji zwykłych urządzeń do kontroli umysłu, po ukończeniu których zamierzał przejąć władzę na światem. Nie udało mu się to ze względu na wykorzystanie przez Aliantów skonstruowanego przez Alberta Einsteina wehikułu czasu, który umożliwił zniszczenie sieci Dominatorów, zanim zostały ukończone, lub, jak było w przypadku dwóch ostatnich, uruchomione.



Screeny :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Uff to wszystko ;]

Nie wysiliłem się za bardzo (gdybym napisał własnymi słowami to nikt by nie wiedział co to za gra xD)
Ostatnio zmieniony 10 sie 2008, 01:03 przez Smuggler, łącznie zmieniany 5 razy.


Awatar użytkownika
Kariko
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1227
Rejestracja: 28 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Bydgoszcz / Gdańsk

07 wrz 2009, 23:30

Lubię, lubię, nie powiem, nad obiema częściami spędziłem dużo czasu, poza tym YR to w moim uznaniu ostatni dobry C&C, aczkolwiek zawsze miałem większą słabość do C&C z serii Tiberium, szczególnie do Tiberian Suna :)


ODPOWIEDZ