Narzędzia

Zbiór wszystkich tematów poświęconych tutorialom.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lut 2008, 01:05

Zapewne nie wszyscy znają alternatywne narzędzia dla edycji Postala 2, a większość z nich nawet nie zdaje sobie sprawy z ich istnienia. Dlatego też, aby wspomóc wciąż rozwijającą się edytorkę P2 wyszukałem, przetestowałem, opisałem i umieściłem w downloadzie takież programy. To co najlepsze, a przed wszystkim to, co spośród wielu narzędzi przeznaczonych do gier na silniku Unreala, działa dla Postala 2! A więc, wyczerpujący na wstęp do nich ;) opis:
---------------XXXXX----------------
UT Package Tool v2.0 beta 5 - jedno z kilku uniwersalnych narzędzi dla gier na silniku Unreala, które możemy znakomicie wykorzystać w edytowaniu P2. Bardzo przydatny program, dla każdego, kto na poważnie lub tylko z ciekawości chce podejrzeć "trzewia" gry i modów do niej. I w tej roli spisuje się często znacznie lepiej niż sam PostEd, bowiem dzięki niemu podejrzymy strukturę paczek P2 i ich skład o elementy, których standardowy edytor nam nie pokaże! ;) Wszystko sortowane według różnych kryteriów a każda otwarta paczka w osobnej zakładce.
Program umożliwia nam podgląd paczek ze skryptami i ich podejrzenie (wraz z wyszukiwarką) oraz zapis w wybraną lokację, co pozwala nam edytować taki skrypt zewnętrznym edytorem. Jednym małym przyciskiem podejrzymy wszystkie tekstury w paczkach UTX (oraz takie parametry jak kanał alfa) oraz je eksportujemy do wielu formatów (więcej niż daje nam PostEd). Poznamy budowę paczek animacji i meshy (które to meshe także wyeksportujemy do formatów 3DS i 3D). Odsłuchamy również dźwięki z paczek UAX i eksportujemy je do WAV a nawet poznamy strukturę map (czego też PostEd nam nie da).
Program wszystkie eksportowane pliki zapisuje w swoim katalogu. Nie umożliwia edycji i tworzenia paczek - służy tylko do poglądu i eksportu.
---------------XXXXX----------------
UMake 1.1 - podręczne narzędzie dla edytujących skrypty P2. Jest to zamiennik standardowego UCC, tylko że UMake ma (przeciwnie do UCC) obsługę w trybie graficznym. Prosty i wygodny. Po instalacji programu możemy metodą drag&drop przenieść edytowany skrypt na skrót do programu na pulpicie i w ten sposób skompilować go. Lecz przy pierwszej takiej "obróbce" każdej paczki musimy wpierw dodać ją w pliku Postal2.ini jako EditPackages= aby UMake poprawnie wykonał operację. Dodatkowo, w opcjach programu możemy dodać w menu podręcznym MS Eksploratora dwa przydatne do pracy polecenia.
---------------XXXXX----------------
UnCodeX v233 to podręczne narzędzie dla edytujących skrypty do gier na engine Unreala, w tym do P2. Połączenie UCC, UMake i Notatnika. Użytkownik ma dzięki temu bardzo poręczne i efektywne narzędzie. Jednak, aby poznać program, trzeba trochę mu poświęcić uwagi i czasem pomóc.
Program nie operuje na gotowych paczkach, ale na wypakowanych skryptach. W opcjach wskazujemy lokalizację skryptów, które program następnie analizuje i tworzy ich przejrzystą strukturę. Jeśli są to tylko nasze skrypty, pracuje tylko na nich. Ale jeśli wypakujemy wszystkie paczki *.u to mamy znakomite i niezastąpione narzędzie do analizy i nauki, co dzieje się "w systemie"!
Program ma cztery podstawowe panele: listę wypakowanych paczek, drzewo skryptów i okno zawartości oglądanego skryptu oraz panel logu. Pozwala nam to łatwo i efektywnie lawirować w skomplikowanej strukturze klas P2, znacznie wygodniej niż daje nam to PostEd.
Oprócz przeglądania skryptów (w czym pomaga nam sprawna wyszukiwarka), program pozwala nam je kompilować czy to za pomocą własnego modułu UCXCU czy też standardowego UCC lub alternatywnego, jak UCPP. Same skrypty możemy też eksportować do formatu .rtf, w celu ich późniejszej edycji. Całą strukturę możemy też zapisać jako .html. Ma też wbudowaną obsługę wtyczek. Możemy też bezpośrednio z programu wystartować samą grę, czy to normalnie, czy też jako serwer. Aby jednak wszystko działało sprawnie, musimy posiedzieć przy jego opcjach.
---------------XXXXX----------------
UCPP v1.6 - alternatywny kompilator kodu dla gier działających na silniku Unreala. Jak standardowy UCC działa z wiersza poleceń. W dokumentacji załączonej do archiwum i w samym programie znajdziemy listę wszystkich komend.
---------------XXXXX----------------
W downloadzie w dziale Narzędzia dałem jeszcze program Postal2 ModManager, lecz że nie jest to narzędzie dla edytorki, ale pomocny programik w zarządzaniu sieciowymi modami, dlatego tu tylko o nim wspomnę.

No i jest jeszcze jedno bardzo ważne narzędzie w edytorce, ale to łatwo sami znajdziecie w sieci, to Notepad++, najlepszy do samej edycji kodów. Kto go nie zna, ten gapa! :P Tylko jego używam do edycji skryptów, gdyż jego wygoda obsługi o niebo przerasta topornego WordPada czy prościutkiego Notatnika. ;)

Dobrej zabawy! E... owocnej pracy raczej! :)
Ostatnio zmieniony 22 lut 2008, 02:53 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
ALCRD
Agressive Vampire
Agressive Vampire
Posty: 1324
Rejestracja: 18 wrz 2007, 16:24
Lokalizacja: Coldharbour

22 lut 2008, 02:24

Narzedzia sie zawsze przydadza .. ale mam UCCmake i to mi starcza jak narazie :)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

23 lut 2008, 20:21

Apetyt rośnie w miarę jedzenia. ;)

Polecam każdemu zainteresowanemu edytorką przede wszystkim UT Package Tool - nic nim nie utworzymy, ale za to wejrzymy w zakamarki plików P2 i to bardzo szybko, bo program działa nader wydajnie, szybko i oszczędnie dla zasobów komputera.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

14 mar 2009, 04:17

Do listy edytorskich narzędzi dodałem do dowloadu program UModel - klik.

To co kiedyś było tylko naszym marzeniem, jest możliwe: wypakowania plików *.UKX do formy plików edytowalnych w programach 3D. UModel to potrafi! Za pomocą komend wiersza poleceń wypakujemy co trzeba do plików *.PSA (one właśnie zwierają te cenne animacje) jak również *.PSK. Mamy też możliwość wygodnego podejrzenia każdej animacji. Narzędzie nie umożliwia edycji. Program autorstwa gildor, w wersji z 03.02.2009. Strona projektu: https://www.gildor.org/projects/umodel

Program na swój własny temat (Modele, Animacje - exportowanie?) i to właśnie w tym temacie Lothar objawił na tą radosną nowinę. Za co mu serdeczne: Dzię-ku-jemy! ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ