PostED-BRONIE

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Alixo
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1653
Rejestracja: 05 kwie 2007, 08:49
Lokalizacja: localhost

29 kwie 2007, 10:22

ELO.Mam problem chciał bym dodac swoją broń do postala ale nie wiem jak czyli: NP biore to uzi z tłumikiem,Exportuje np.na pulpit i edytuje jakimś programem ale jakim bo paint nie otwiera plików z końcówką .dss a textury taką końcówke mają a 2 problem to że jak już pomaluje tą broń czy dam jakies nowe kolorki to jak spowrotem wyimportowac bo wszystkie pliki maja końcówke .dss albo żeby to jakoś skonwertowac na bmp i edytowac w paincie a później znowu na .dss i włożyc to jakoś do gry tylko nie wiem jak (rozumiecie :D ?)


Obrazek
Awatar użytkownika
Mixer
Noob Killer
Noob Killer
Posty: 2203
Rejestracja: 11 gru 2006, 19:40

29 kwie 2007, 10:57

ja rozumiem mam taki sam problem w gta zrobilem se koszulke z logiem kolejorza i dupa
nie jestem pewny ale trzeba chyba robic to w edytorze gry a zreszto pytaj luigiego on w tym siedzi i sie na tym zna


Awatar użytkownika
Alixo
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1653
Rejestracja: 05 kwie 2007, 08:49
Lokalizacja: localhost

29 kwie 2007, 11:24

no bo ja nie wiem wasnie jak konwertowac np. z dss na bmp itd


Obrazek
Awatar użytkownika
zkar
Wielki Przedwieczny
Wielki Przedwieczny
Posty: 167
Rejestracja: 12 gru 2006, 19:21
Lokalizacja: z Bunkra
Kontakt:

29 kwie 2007, 12:05

W edytorze jest też opcja Import. Spróbujcie otworzyc tego dss'a Photoshopem, GIMPem, albo jakimś innym zaawansowanym progoramem do obórbki grafiki.


Awatar użytkownika
Alixo
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1653
Rejestracja: 05 kwie 2007, 08:49
Lokalizacja: localhost

29 kwie 2007, 12:32

aha zara se zainstaluje photoshopa i zobaczymy.

[ Dodano: 2007-04-29, 12:45 ]
EHH...Photoshopem nie idzie. :-/


Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

30 kwie 2007, 02:39

Normalne *.dss-y można nawet w IrfanView obejrzeć. Ale te z PostEd'a już nie. Spróbuj XnView, radzi sobie z nimi dobrze. A jeśli i to nie pomoże, pora na trik:

Z menu View wybierz sobie proporcje podglądu tekstur, np na 100%. A jeśli zależy Ci na jakości wyedytowanej przez ciebie tekstury, to weź większą skalę - mniej wtedy straci twoja końcowa praca. Byleby tylko cały obraz mieścił się na pulpicie. Czemu? Bo teraz skopiuj pulpit [Print Screenen]. Przytnij co trzeba, daj odpowiedni rozmiar i zapisz do *.bmp. Masz już potrzebną teksturę. ;-)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Alixo
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1653
Rejestracja: 05 kwie 2007, 08:49
Lokalizacja: localhost

30 kwie 2007, 08:47

ej ja już otworzyłem np.zapalniczke tym XnView to jak mam na niej coś edytowac trzeba jakoś exportowac czy cuś?

[ Dodano: 2007-04-30, 09:22 ]
No nareście pomalowałem sobie zapalniczke wsadziłem do postED'a moją zapalniczke ale jest jeden problem jak tą moją texturke zapalniczki podmienic za oryginał?Czyli żeby ta moja edytowana zapalniczka była w grze np. jak podpala M@d bomb'e to żeby tą moją zapalniczką podpalał?
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 18:34 przez Alixo, łącznie zmieniany 3 razy.


Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

30 kwie 2007, 20:08

No więc tak... Podam ogólne info:

1. Wczytaj plik tekstur, który ma teksturę jaką chcesz modyfikować.
2. Prawoklik na wybranej teksturze. Wybierz 'Rename'. Otworzy się okienko. Dodaj jakiś znaczek do nazwy w polu 'Name'. I zapamiętaj nazwę oryginalną tektury. Klikiem w OK zamknij okienko.
3.Z menu przeglądarki tekstur wybierz 'File->Import'. Masz do wyboru formaty BMP, PCX, TGA i DDS. Wybierz właściwy obrazek, który sobie edytowałeś.
4.Pojawi się okienko 'Import Texture'. PostEd pamięta poprzednio edytowaną paczkę i w polu Package powinna się wyświetlać właściwa nazwa. Jeśli była nazwa w polu Group, to też ją pamięta. Ale często paczki nazwy 'Group' nie mają. Pozostaje tylko nazwać w 'Name' wczytywaną teksturę starą oryginalną nazwą.
5. Zapisz paczkę .utx pod oryginalną nazwą. Możesz też usunąć, to co poddałeś opcji 'Rename'. Wcześniej nie zaszkodzi zrobić kopii oryginału.
6. W grze już powinna być Twoja zmiana widoczna. ;-)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Alixo
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1653
Rejestracja: 05 kwie 2007, 08:49
Lokalizacja: localhost

30 kwie 2007, 20:44

tiquill Jesteś super normalnie polski Kamek bardzo mi pomogłeś teraz mam bak z benzyną bardzo kolorowy jesteś super!


Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

30 kwie 2007, 21:40

Nie wiem co powiedzieć na te komplementy... :roll: Info, jak to robić znalazłem po prostu kiedyś w pliku z modem Kakihara, który daje tekstury pozwalające zmienić Kolesia na Kakiharę, from "Ichi the Killer"... ;-)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Alixo
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1653
Rejestracja: 05 kwie 2007, 08:49
Lokalizacja: localhost

01 maja 2007, 10:55



Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

01 maja 2007, 15:40

Fajnie to zrobiłeś. Bravo! :-) Przydałby się jaki nowy temat na forum z naszymi teksturami...


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Alixo
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1653
Rejestracja: 05 kwie 2007, 08:49
Lokalizacja: localhost

01 maja 2007, 18:13

Dzięki Tiquill, a oto kolejna wersja Pimp my gun!: https://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 92a87.html
Ostatnio zmieniony 01 maja 2007, 18:14 przez Alixo, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

01 maja 2007, 18:50

Coraz lepiej. :-) Wrzuć samą teksturę, którą wczytałeś w PostEd'ie jako *.PNG do tematu PostEd - edytujemy Postala 2.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Spoonman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 319
Rejestracja: 30 lip 2007, 12:29
Lokalizacja: zza węgła

04 wrz 2007, 21:21

Tiquill pisze:Z menu View wybierz sobie proporcje podglądu tekstur, np na 100%. A jeśli zależy Ci na jakości wyedytowanej przez ciebie tekstury, to weź większą skalę - mniej wtedy straci twoja końcowa praca. Byleby tylko cały obraz mieścił się na pulpicie. Czemu? Bo teraz skopiuj pulpit [Print Screenen].
Haha! Też tak robiłem Dobry sposób. Ale z importowaniem tekstur jest lipa, jeżeli chce się uzyskać przezroczystość.


Speed means freedom of the soul
ODPOWIEDZ