PostED-BRONIE
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
ELO.Mam problem chciał bym dodac swoją broń do postala ale nie wiem jak czyli: NP biore to uzi z tłumikiem,Exportuje np.na pulpit i edytuje jakimś programem ale jakim bo paint nie otwiera plików z końcówką .dss a textury taką końcówke mają a 2 problem to że jak już pomaluje tą broń czy dam jakies nowe kolorki to jak spowrotem wyimportowac bo wszystkie pliki maja końcówke .dss albo żeby to jakoś skonwertowac na bmp i edytowac w paincie a później znowu na .dss i włożyc to jakoś do gry tylko nie wiem jak (rozumiecie ?)
W edytorze jest też opcja Import. Spróbujcie otworzyc tego dss'a Photoshopem, GIMPem, albo jakimś innym zaawansowanym progoramem do obórbki grafiki.
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Normalne *.dss-y można nawet w IrfanView obejrzeć. Ale te z PostEd'a już nie. Spróbuj XnView, radzi sobie z nimi dobrze. A jeśli i to nie pomoże, pora na trik:
Z menu View wybierz sobie proporcje podglądu tekstur, np na 100%. A jeśli zależy Ci na jakości wyedytowanej przez ciebie tekstury, to weź większą skalę - mniej wtedy straci twoja końcowa praca. Byleby tylko cały obraz mieścił się na pulpicie. Czemu? Bo teraz skopiuj pulpit [Print Screenen]. Przytnij co trzeba, daj odpowiedni rozmiar i zapisz do *.bmp. Masz już potrzebną teksturę.
Z menu View wybierz sobie proporcje podglądu tekstur, np na 100%. A jeśli zależy Ci na jakości wyedytowanej przez ciebie tekstury, to weź większą skalę - mniej wtedy straci twoja końcowa praca. Byleby tylko cały obraz mieścił się na pulpicie. Czemu? Bo teraz skopiuj pulpit [Print Screenen]. Przytnij co trzeba, daj odpowiedni rozmiar i zapisz do *.bmp. Masz już potrzebną teksturę.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
ej ja już otworzyłem np.zapalniczke tym XnView to jak mam na niej coś edytowac trzeba jakoś exportowac czy cuś?
[ Dodano: 2007-04-30, 09:22 ]
No nareście pomalowałem sobie zapalniczke wsadziłem do postED'a moją zapalniczke ale jest jeden problem jak tą moją texturke zapalniczki podmienic za oryginał?Czyli żeby ta moja edytowana zapalniczka była w grze np. jak podpala M@d bomb'e to żeby tą moją zapalniczką podpalał?
[ Dodano: 2007-04-30, 09:22 ]
No nareście pomalowałem sobie zapalniczke wsadziłem do postED'a moją zapalniczke ale jest jeden problem jak tą moją texturke zapalniczki podmienic za oryginał?Czyli żeby ta moja edytowana zapalniczka była w grze np. jak podpala M@d bomb'e to żeby tą moją zapalniczką podpalał?
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 18:34 przez Alixo, łącznie zmieniany 3 razy.
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
No więc tak... Podam ogólne info:
1. Wczytaj plik tekstur, który ma teksturę jaką chcesz modyfikować.
2. Prawoklik na wybranej teksturze. Wybierz 'Rename'. Otworzy się okienko. Dodaj jakiś znaczek do nazwy w polu 'Name'. I zapamiętaj nazwę oryginalną tektury. Klikiem w OK zamknij okienko.
3.Z menu przeglądarki tekstur wybierz 'File->Import'. Masz do wyboru formaty BMP, PCX, TGA i DDS. Wybierz właściwy obrazek, który sobie edytowałeś.
4.Pojawi się okienko 'Import Texture'. PostEd pamięta poprzednio edytowaną paczkę i w polu Package powinna się wyświetlać właściwa nazwa. Jeśli była nazwa w polu Group, to też ją pamięta. Ale często paczki nazwy 'Group' nie mają. Pozostaje tylko nazwać w 'Name' wczytywaną teksturę starą oryginalną nazwą.
5. Zapisz paczkę .utx pod oryginalną nazwą. Możesz też usunąć, to co poddałeś opcji 'Rename'. Wcześniej nie zaszkodzi zrobić kopii oryginału.
6. W grze już powinna być Twoja zmiana widoczna.
1. Wczytaj plik tekstur, który ma teksturę jaką chcesz modyfikować.
2. Prawoklik na wybranej teksturze. Wybierz 'Rename'. Otworzy się okienko. Dodaj jakiś znaczek do nazwy w polu 'Name'. I zapamiętaj nazwę oryginalną tektury. Klikiem w OK zamknij okienko.
3.Z menu przeglądarki tekstur wybierz 'File->Import'. Masz do wyboru formaty BMP, PCX, TGA i DDS. Wybierz właściwy obrazek, który sobie edytowałeś.
4.Pojawi się okienko 'Import Texture'. PostEd pamięta poprzednio edytowaną paczkę i w polu Package powinna się wyświetlać właściwa nazwa. Jeśli była nazwa w polu Group, to też ją pamięta. Ale często paczki nazwy 'Group' nie mają. Pozostaje tylko nazwać w 'Name' wczytywaną teksturę starą oryginalną nazwą.
5. Zapisz paczkę .utx pod oryginalną nazwą. Możesz też usunąć, to co poddałeś opcji 'Rename'. Wcześniej nie zaszkodzi zrobić kopii oryginału.
6. W grze już powinna być Twoja zmiana widoczna.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Nie wiem co powiedzieć na te komplementy... Info, jak to robić znalazłem po prostu kiedyś w pliku z modem Kakihara, który daje tekstury pozwalające zmienić Kolesia na Kakiharę, from "Ichi the Killer"...
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Fajnie to zrobiłeś. Bravo! Przydałby się jaki nowy temat na forum z naszymi teksturami...
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Dzięki Tiquill, a oto kolejna wersja Pimp my gun!: https://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 92a87.html
Ostatnio zmieniony 01 maja 2007, 18:14 przez Alixo, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Coraz lepiej. Wrzuć samą teksturę, którą wczytałeś w PostEd'ie jako *.PNG do tematu PostEd - edytujemy Postala 2.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Haha! Też tak robiłem Dobry sposób. Ale z importowaniem tekstur jest lipa, jeżeli chce się uzyskać przezroczystość.Tiquill pisze:Z menu View wybierz sobie proporcje podglądu tekstur, np na 100%. A jeśli zależy Ci na jakości wyedytowanej przez ciebie tekstury, to weź większą skalę - mniej wtedy straci twoja końcowa praca. Byleby tylko cały obraz mieścił się na pulpicie. Czemu? Bo teraz skopiuj pulpit [Print Screenen].
Speed means freedom of the soul