Problem z teksturami obrazków band

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
BloodyMan
Niedorobiony bandzior
Posty: 48
Rejestracja: 03 lis 2007, 21:00
Lokalizacja: Piotków Tryb.

02 gru 2008, 23:26

Witam! Otóż mam dość nietypowy i jeszcze nie poruszany problem na forum a mianowicie:

https://img147.imageshack.us/img147/5929/naziuzaiu2.jpg

I teraz nie wiem co robić. Teksture robiłem w Paint Shop Pro i w podglądzie xnview nie było żadnego tła, a kiedy przekonwertowałem do Posted to się pojawiło tło i jak widzicie wszystko zasłania. Jak ja mam to naprawić? A tak na marginesie, to mój mod NeoNaziWar, nie zostanie wydany dzisiaj jak pisałem, ponieważ postanowiłem też dać komunistów, więc na jutro lub w pojutrze będzie gotowy.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

03 gru 2008, 13:11

Gdzieś na forum jest poruszany problem z przeźroczystością. Zależnie od formatu grafiki przeźroczystość określamy w różny sposób. Próbuj z różnymi formatami wyjściowymi, które potem importujesz do PostEd: BMP, PCX, TGA lub DDS. No i może ten tutek coś pomoże: https://forum.postalsite.info/t ... vt1012.html


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

03 gru 2008, 16:09

Śmiem twierdzić, że powinieneś zapisać grafikę jako DDS z przeźroczystością i dopiero później importować w edytorze, bowiem zapewne PostED wywala info o przeźroczystości przy imporcie (głowy nie daję, to tylko moje przypuszczenie wynikające z zabawy z różnymi programami) 8-)
Ostatnio zmieniony 03 gru 2008, 16:12 przez Lothar, łącznie zmieniany 1 raz.


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
BloodyMan
Niedorobiony bandzior
Posty: 48
Rejestracja: 03 lis 2007, 21:00
Lokalizacja: Piotków Tryb.

04 gru 2008, 01:38

No zrobiłem przezroczystą grafikę, lecz teraz to jej nawet nie mogę podmienić (jest w .*bmp).


Awatar użytkownika
little_psycho
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1074
Rejestracja: 23 lut 2008, 16:49
Lokalizacja: Z odbyta

04 gru 2008, 12:53

Nie znam się na tym , ale alphe do tej tekstury zrobiłeś ?


Yossarian
Grabarz
Grabarz
Posty: 6423
Rejestracja: 06 sie 2008, 14:54
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

04 gru 2008, 14:21

ściągnij DDS Converter 2 i skonwertuj .bmp na .dds


Awatar użytkownika
BloodyMan
Niedorobiony bandzior
Posty: 48
Rejestracja: 03 lis 2007, 21:00
Lokalizacja: Piotków Tryb.

04 gru 2008, 17:08

Spróbowałem wasze metody i udało się, a kontkretniej to metoda Yossariana zadziałała, ale także dziękuje tym którzy też starali się mi pomóc. Minimod na 100% zostanie wydany dzisiaj, a najpóźniej jutro... Jeszcze raz dzięki.

PS: https://img254.imageshack.us/img254/9724 ... akaib1.jpg i odrazu lepiej :)
Ostatnio zmieniony 04 gru 2008, 17:13 przez BloodyMan, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Spoonman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 319
Rejestracja: 30 lip 2007, 12:29
Lokalizacja: zza węgła

04 gru 2008, 20:52

Tak, niestety Paint Shop Pro nie potrafi zapisywać alpha channel w plikach TGA, co czyni go niestety gorszym od Photo Shopa.


Speed means freedom of the soul
ODPOWIEDZ