Apel-Memento do Modderów przechodzących na P2C/Steam

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Po przeczytaniu tematu określ, a raczej podpisz się pod tą "petycją": Jakiej strategii wśród naszych modderów oczekujesz?

Jeśli projekt nie wymaga stuffu z P2C, to autorzy powinni dbać o zgodność wstecz i tworzyć na obie platformy, StP/AWP oraz P2C
2
25%
Zdecydowanie chcę aby nowe mody były także dla StP/AWP
3
38%
Wolna wola autora. Stanie się co się stanie
2
25%
O StP/AWP należy już jak najszybciej zapomnieć. Tylko na P2C/Steam!
0
Brak głosów
Po co w ogóle ten apel? Po co ta rozmowa? Nie wtrącać się, nie intrygować, nie psuć!
1
13%
 
Liczba głosów: 8
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

17 lip 2018, 02:47

POSTAL 2 Complete on Steam jest doskonale zrobiony jeśli chodzi o zgodność wstecz. Ruszy na nim nawet przedwojenna furmanka. To jego wielka zaleta i... może największa moc w rywalizacji ze starszymi wersjami. Nie jest to może specjalnie trudne osiągnięcie, ale liczy się to, że jest. W odwrotną stronę zgodność już nie jest możliwa, wszystko zmienione tak, że nie otworzysz niczego ze Steama na starej AWP czy StP. Jednak twórcy dodatków jakoś nie zwracają na to uwagi, ignorują ten problem. Refleksja przychodzi dopiero, kiedy pojawi się głos: Zagram, jak będzie na StP.

I o tym jest ten temat. Nie chcę wywierać żadnej presji na wolności twórczą, chcę tylko, byście o czymś zawsze, ale to zawsze pamiętali.

Kiedy wyszło AW a potem AWP, to nie było problemu z podziałem sceny StP'owcy vs AWP'owcy. Wszystko się przenikało wzajemnie. Można było nawet na StP wczytać systemowe pliki AW i AWP i - wszystko dało się otworzyć na podstawce. Roszad i miksów było wiele i nikomu nic nie wadziło.


Podział nastąpił dopiero po premierze P2C. I to naprawdę głęboki. Scena fanów i modderów rozpadła się, z wciąż rosnącą korzyścią dla P2C. Czy jest zatem zasadne winić kogoś za ów rozłam? No, najpierw myśli biegną ku twórcom, firmie RWS. Oni winni! Bo oni zrobili. Ale czy jakikolwiek deweloper ma obowiązek stale patrzeć do tyłu, na zgodność ze starszą wersją? Nie ma update'ów androidowych aplikacji na starsze wersje telefonów. Nie ma wsparcia dla Windows XP. Coś przemija. No, jak można, to czemu nie, zrób to! Albo Running With Scisors nie mogli, nie umieli. Albo nie chcieli. Czort ich wie! Ich wola właściwie, ich prawo. Bo bez nich nie byłoby nic, nie było nas, tutaj. A i tak P2C wyróżnia się rozumnością w kwestii użytkowania steamowego światka, na plus. Więc co marudzić pod ich adresem?

Toteż jakoś nie oczekuję patcha, który pozwoli na StP ruszyć stuff z P2C. Oni, RWS, najlepiej, niech idą do przodu, bardzo do przodu! I niech zrobią w końcu Postal 4. Coś nowego, coś nie bezustannie odgrzewanego. Przypomnę, że przez całe lata społeczność fanów Postala obywała się bez RWS, które po prostu spało. Świetna kondycja naszego forum w tamtych latach jest tego najlepszym dowodem. Radziliśmy sobie doskonale bez RWS. I im teraz zostawmy nowatorstwo, im zostawmy nową cześć gry. To fandom Postala 2 winien trzymać pieczę nad dobrą kondycją P2. I nad pielęgnowaniem, by do podziałów na tej scenie nie dochodziło. A może nad zasypaniem tychże. Może nad zrobieniem takiego wspomnianego patcha... Kto wie!


Ale PostEd z P2C jest taki fajny! Bardziej responsywny, nowe ikonki, nowe pozycje menu, ładniejszy. Fajnie się na nim pracuje - i tak dalej. Takie głosy słyszę, choćby tutaj, tutaj (rok 2016, chyba po raz pierwszy, sporo kontr-argumentów) - a ostatnio w tym temacie. Sprawa delikatna, bo to wasz wybór. Autorski, twórczy, wolność twórcza. Ale, wiecie... 8-) Ja nie piszę tego do ludzi tworzących na Steamie, do nowych modderów, którzy znają tylko talerz z P2C i PL. A reszta to dla nich świat nieznany. Piszę to do ludzi przez długie lata związanych z naszym forum. Forum gdzie przeważa wybitnie non-steam. Gdzie tworzyliście u swojego początku na P2: Share The Pain bądź na AWP. I z przykrością obserwuję, jak kolejni z was przechodzą na Steam. Ignorując potrzeby Starej Gwardii. Która tu na forum jest wciąż bardzo liczna. Ograniczacie siebie, dostępność swego dzieła i samą społeczność. Na albo-albo.


[center]PAMIĘTAJCIE.
Przez swoje idące na łatwiznę (bezmyślne?) zachowanie
DZIELICIE
sami scenę P2 na dwa nie rozumiejące się obozy.
JESTEŚCIE
wy a nie RWS (bo twórcy można wiele darować)
WINNI
pogłębiania rozłamu.
WY![/center]

Czy wypada więc Wam czekać, aż StP zdechnie? Czy ja mogę na to patrzeć bez reakcji? P2C na Steam to znakomita platforma dzielenie się grą i dodatkami. Nie mam nic przeciw! Ale lekceważenie korzeni poczytuję za zdradę. Zdradę. Lub bezmyślną zdradę.

Bo to jest lekceważenie. A potem trzpiotki-obietnice, że "Zrobię konwersję". A gie! Nie będzie żadnej konwersji. Jeśli nie zaczniesz robić na StP, tak by na nim można było ruszyć to, co sam StP oferuje. A potem dopiero dodasz dodatki z P2C na wersję P2C - to nie marnuj czasu bzdurami o wstecznej konwersji swojego dzieła. :/ StP/AWP oferują wszystko, co w grze jest potrzebne i daje frajdę. P2C daje nowego niewiele, pozostawiając z jeszcze większą ilością błędów GPF. A zgubą główną i centralną osią podziału jest:

Ale steamowy PostEd jest wygodniejszy.

A niech go diabli!

Nie ma konwersji wstecznej waszych dzieł. Albo od początku określacie, na jaką platformę robicie, albo myślicie o CAŁEJ społeczności. I bez mamienia wsteczną konwersją.


Mam nadzieję, że nikogo tym tekstem nie zabiłem. Czasem trzeba. ;)
Ostatnio zmieniony 17 lip 2018, 13:22 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

17 lip 2018, 03:17

Skoro trzecia część takiej żelaznej serii mogła by upaść, dlaczego twórcy mają się zgodzić na rozwinięcie tej marki. Jest kilka aspektów, które muszą wybrać. Jeszcze nigdy ta gra nie miała takiej grywalności. Co mogło by się zdarzyć, gdyby jednak to rozwinęli. I to nie jest cały problem. Dwa razy więcej pracy to przyprawia o dumę nad własnym projektem, lecz nie sądzę, żeby komuś się chciało. Tak jak mówisz, czas jest względny. Dlatego właśnie zmodyfikowałem oryginalną wersję. Można nawet, że uczę leniwych ludzi, ponieważ do uruchomienia oryginalnej gry z tej serii trzeba pomajsterkować. Chociaż, gdyby się tak zastanowić największym problemem są typowi gracze i to oni powoli zapoznają się z tą serią. :)


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

17 lip 2018, 16:22

Duża ściana tekstu, widać, że Cię problem steamowego P2 nurtuje i trapi. Nie wiem jak inni, ale ja lubię robić w steamowym PostED, bo DLA MNIE jest wygodniejszy. :) Dla wielu innych osób pewnie też. Właściwie technicznie się z tym z STP nie różnią, ALE - w steamowym PostED jest wiele gotowców i doraźnych rozwiązań, których brakowało mi w STP PostED. Czy to w skryptach, czy w edytorze, w mojej opinii jest lepszy ten ze Steam. Ma kilka denerwujących wad, typu - są takie dni gdzie wywala mi GPF W POSTED co 10 minut - tak, w edytorze więcej mam GPF, niż w grze! Mimo to, przymykam na to oko. :)

Nawet nie pamiętam czy w STP PostED jest takie coś jak wyszukiwarka tekstur i modeli. xD
Bardzo pomocne są nowe opcje widoku, np można włączyć widoczność mgły, skyboxa, itp.

Osobiście niemal wszystkie moje mody, które się dało są i na Workshopie i na wersję STP tutaj na forum. Paru się nie dało przenieść, jak np Double Kick, który wymaga ShellModifiera (a nie będę żydem i nie zwinę moda Evila do paczki z modem), ale staram się by co się da było na obu platformach.

Jednak z tym od zaczynania od dupy strony, muszę przyznać Ci rację. Łatwiej przenieść z STP na Steam, niż na odwrót. Niestety ja nie mam nawet wersji STP na kompie od dłuższego czasu, bo nie mogę znaleźć instalki. Przy portowaniu (jeśli to słowo Cię w tym wypadku nie razi) wstecz VirusaB, będę musiał zainstalować skądś STP, ale to zrobię i przeniosę na STP, możliwe że nawet z nowymi bajerami z P2C, których nie ma w STP.

Jeszcze tak z ciekawości zapytam. Powiedz mi Tiquill co ma STP PostED, czego nie ma w tym steamowym, że warto na nim zaczynać prace?


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

17 lip 2018, 16:57

Mnie w PostEd STP denerwuje to, że jak klikam na jakiś obiekt, to muszę czekać czasem z 20/30 sekund, by edytor się odmulił i dał mi możliwość edycji np: zaznaczam sobie teksturę żeby ją podmienić i w tym czasie edytor dostaje zwiechy na kilkadzieścia sekund (czasem nawet wywala edytor i krzyczy :aplikacja przestała odpowiadać) nie wiadomo dlaczego :< . To bardzo utrudnia pracę, wydłuża ją jak i irytuje. To jeden z głównych powodów ale jest jeszcze jeden równie frustrujący problem. Mianowicie podczas poruszania się po mapie czasem po kliknięciu by się obrócić, przesunąć kamerę lekko do przodu lub by przesunąć jakiś obiekt w inne miejsce, z jakiegoś powodu przemieszcza mnie gwałtownie kilka/kilkanaście metrów od miejsca docelowego razem z zaznaczonym obiektem. Nie raz przez to traciłem orientację i chęć tworzenia, nie daj Boże jak się przesunął teren mapy nie wiedząc o tym i zapisując mapę. wtedy tylko powrót do Auto.fuk ratuje sytuację. Na Steamowym PostEDku czegoś takiego nie miałem i nie mam.


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

17 lip 2018, 20:17

Dev4ever pisze:Nie raz przez to traciłem orientację i chęć tworzenia, nie daj Boże jak się przesunął teren mapy nie wiedząc o tym i zapisując mapę.
O nie, nawet mi nie przypominaj. To jest najgorsze zło PostEDa (w starym z STP, zdarzało mi się to raz na jakiś czas i strasznie zniechęcało). W steamowym jak na razie się pilnuję, żeby było tak jak chcę i czy jest zaznaczone to co chcę. :) Choć ten glitch z nieprzewidywanym przesunięciem obiektów występuje raczej niezależnie od wersji edytora. W tym steamowym zwiechy często występują przez Autosave mapy.


Awatar użytkownika
Zaver
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1743
Rejestracja: 14 lip 2012, 23:09

17 lip 2018, 21:36

Ale oryginalna wersja to jednak cała historia, bez dodatkowych udogodnień, stworzonych zbyt nowocześnie jak to już zazwyczaj bywa, dla łatwiejszego zrozumienia. Po prostu człowiek uwielbia postęp zapominając co tak naprawdę było kiedyś najlepsze. :)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

17 lip 2018, 22:21

seebeek17 pisze:Duża ściana tekstu, widać, że Cię problem steamowego P2 nurtuje i trapi.
Nikt inny za mnie tego nie zrobi.
Zaver pisze:Jeszcze nigdy ta gra nie miała takiej grywalności.
I warto dbać o każdy aspekt tejże. Także o zgodność ze starą platformą.
seebeek17 pisze:Osobiście niemal wszystkie moje mody, które się dało są i na Workshopie i na wersję STP tutaj na forum.
Wiem, to bardzo dobre. :ok: I chciałbym, by to było nadal. ;)

seebeek17 pisze:ALE - w steamowym PostED jest wiele gotowców i doraźnych rozwiązań, których brakowało mi w STP PostED.
Wiele przycisków, które ułatwiają dotarcie do poszczególnej klasy. Wygodne, ale nie porywa, obywam się bez tego. Drzewo klas, skrót Ctrl+W duplikujący postawiony element. Tak naprawdę, to zamiast tego mrowia przycisków wolałbym, tak jak w przeglądarce tekstur, okno z ostatnio użytymi. I parę innych, jak niewygodna nadal sposób przesuwania obiektów na sidebarze za pomocą rączki...
seebeek17 pisze:Nawet nie pamiętam czy w STP PostED jest takie coś jak wyszukiwarka tekstur i modeli. xD
Jest. 8-) W steamowym jest rozbudowana, ale przyznam, że nie miałem dotąd potrzeb z tego rozbudowanego okna korzystać.
seebeek17 pisze:Bardzo pomocne są nowe opcje widoku, np można włączyć widoczność mgły, skyboxa, itp.
Toż to JEST! :olaboga: Jest w StP! I kto to pisze, autor tutoriali. Szybko zapomniałeś. ;)
seebeek17 pisze:Niestety ja nie mam nawet wersji STP na kompie od dłuższego czasu
W folderze ...\Steam\SteamApps\common\POSTAL2Complete\Cache\punch.me masz StP w wersji multi. Jest nawet PostEd, pliki tam są aktualizowane, może więc mają ciekawsze dodatki. O zawartość map i innych plików single musiałbyś się postarać - jeśli będą potrzebne. Niestety, mnie tamten PostEd nie chciał się odpalić (może tylko aktualna wersja taka), ale gra muti działała, nawet grałem na serwerze.

seebeek17 pisze:Powiedz mi Tiquill co ma STP PostED, czego nie ma w tym steamowym, że warto na nim zaczynać prace?
1. To co już tu mówiliśmy. Zacząwszy od niego, masz gwarantowaną pewność zgodności wstecz. Już to jest bardzo dużo.
2. Zaletą StP'owego PostEd'a jest dla mnie czystość okien roboczych. Wszystkie elementy mają małe ikony, widać: widać MAPĘ, widać mój projekt. Zaś wielkie, kolorowe i rozpraszające uwagę ikony obiektów zasłaniają samą mapę. Po grzyba takie wielkie, po co takie kolorowe? :| Jak ja chcę coś dojrzeć bardziej na mapie, to daję na jednym obiekcie prawoklikiem myszy Select All [nazwa_obiektu], potem w properties DrawScale i - mam wyraźnie widoczny każdy szukany obiekt na mapie. Potem cofam to i znów mam schludne, przejrzyste, czyste i nie oczojebne okna robocze. I widok swojej pracy nie przesłoniony jarmarkiem.
3. Szybciej się uruchamia. Mniej zajmuje miejsca na dysku i w pamięci komputera. Jeśli uruchomisz 2-3 instancje PostEd (i jeśli w ogóle korzystasz z tej poręcznej praktyki kilku instancji), to kwestia oszczędności pamięci ma już znaczenie.
4. Przyzwyczajenie i upór w podtrzymywaniu swych nawyków. Jest w tym też sporo z lojalności do starego narzędzia. Kolorowymi szkiełkami mnie nie omami.

Dev4ever pisze:Mnie w PostEd STP denerwuje to, że jak klikam na jakiś obiekt, to muszę czekać czasem z 20/30 sekund, by edytor się odmulił i dał mi możliwość edycji np: zaznaczam sobie teksturę żeby ją podmienić i w tym czasie edytor dostaje zwiechy na kilkadzieścia sekund (czasem nawet wywala edytor i krzyczy :aplikacja przestała odpowiadać)
Dziwne objawy, nie dostrzegam takich. Albo masz mocno pofragmentowane pliki na dysku - lecz to muliłoby tylko przy pierwszym uruchomieniu, muliła by także sama gra (uruchom by sprawdzić - jeśli muli i ona a dysk lata, zdefragmentuj pliki). Albo po prostu masz za dobry komputer i stary PostEd zwyczajnie wariuje z nadmiaru. Otwieraj z użyciem tylko jednego rdzenia CPU, z trybem zgodności z XP... Mnie czasem też się zamuli, ale nie przeskakuje tak daleko. I powód zamulenia widzę na świecącej diodzie dysku i wibracji tegoż dysku: za mało RAM i system powiększa pagefile. I tylko w takich przypadkach.
Dev4ever pisze:podczas poruszania się po mapie czasem po kliknięciu by się obrócić, przesunąć kamerę lekko do przodu lub by przesunąć jakiś obiekt w inne miejsce, z jakiegoś powodu przemieszcza mnie gwałtownie kilka/kilkanaście metrów od miejsca docelowego razem z zaznaczonym obiektem.
Jakby nie zauważał puszczenia-trzymania klawisza klawiatury bądź myszki. Resetowałeś konfigurację? Od początku masz tak na nowym komputerze? Na starym też tak miałeś?
Załączniki
Mgła, SkyZone itp - ich widok możesz przełączać za pomocą klawiatury albo przez menu na belce PostEd'a.
Mgła, SkyZone itp - ich widok możesz przełączać za pomocą klawiatury albo przez menu na belce PostEd'a.
Te-widoki-są.jpg (88.85 KiB) Przejrzano 1382 razy


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

17 lip 2018, 23:22

Ty, no, rzeczywiście. Może po prostu wcześniej tego nie używałem, a jak w steamowym PostED to wszystko jest na wierzchu, to zacząłem. xD
Tiquill pisze: Jeśli uruchomisz 2-3 instancje PostEd
Czasem tego triku używam. Przydaje się przy kopiowaniu potrzebnych modeli z oryginalnych map. :P Choć ostatnio przerzuciłem się na Show In Asset Browser, gdy chcę na szybko znaleźć model albo teksturę ze ściany w Browserze, ponieważ jak się kopiuje np. StaticMesha z edytora do edytora to wkurzają ustawione opcje np. Day_A praktycznie w każdym modelu w P2C. :/ Generalnie w P2C prawie każdy model ma przypisaną jakąś shitową grupę nie wiadomo po co.
Tiquill pisze:Jest w StP! I kto to pisze, autor tutoriali. Szybko zapomniałeś.
Zapomniałem, albo mało kiedy wcześniej tego używałem. ;) No generalnie wychodzi co raz większa korzyść na stronę PostED z STP, Tiquill dlaczego nami manipulujesz? :lolface:

Nie no a tak serio, to może jednak następnym razem zacznę robotę na STP'ED, bo mniej roboty z przenoszeniem będzie. :P Jak widzę ile stuffu ładuję do nowego mappacka to się już boję ile z tego nie będzie działać na STP. xD
Załączniki
ShowAssetInBrowsera.jpg
ShowAssetInBrowsera.jpg (30.56 KiB) Przejrzano 1376 razy
Ostatnio zmieniony 17 lip 2018, 23:23 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

17 lip 2018, 23:58

Tiquill pisze:Dziwne objawy, nie dostrzegam takich. Albo masz mocno pofragmentowane pliki na dysku - lecz to muliłoby tylko przy pierwszym uruchomieniu, muliła by także sama gra (uruchom by sprawdzić - jeśli muli i ona a dysk lata, zdefragmentuj pliki). Albo po prostu masz za dobry komputer i stary PostEd zwyczajnie wariuje z nadmiaru
To się dzieje odkąd mam Windows 10, czyli od około półtora roku. Ciekawe jest to, że w P2C śmiga aż miło, a teoretycznie to ten sam PostED.
Tiquill pisze:Jakby nie zauważał puszczenia-trzymania klawisza klawiatury bądź myszki. Resetowałeś konfigurację? Od początku masz tak na nowym komputerze? Na starym też tak miałeś?
Na starym kompie miewałem te same problemy. W P2C czegoś takiego nie mam. Próbowałem nawet tryb zgodności z XP a nawet win98, lecz niewiele to dało :/


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

19 lip 2018, 17:12

Dev4ever pisze:podczas poruszania się po mapie czasem po kliknięciu by się obrócić, przesunąć kamerę lekko do przodu lub by przesunąć jakiś obiekt w inne miejsce, z jakiegoś powodu przemieszcza mnie gwałtownie kilka/kilkanaście metrów od miejsca docelowego razem z zaznaczonym obiektem.
U mnie jak na razie pomogło ustawienie koligacji na 2 procesory. Już to przeskakiwania wnerwiało jak miałem tak co kilka sekund


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lip 2018, 11:08

Na steamowym edytorze gdy włączę play mapy to gra strasznie klatkuje. Żeby sprawdzić mapę muszę odplać grę.


8=======D
ODPOWIEDZ