Cienie

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

14 sie 2017, 15:06

gdzie mogę zmienić ustawienia cieni na mapie? bo na jednej mam takie kanciaste kwadraty a na drugiej nie mam w ogóle xD


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

14 sie 2017, 15:31

Na terenie i SM cienie padają na wierzchołki, in na więcej pada cień, tym jest dokładniejszy.
Na BSP cień jest generowany na teksturze podczas Build-u
Jeśli zrobisz ogromny BSP to cienie na nim będą słabe

By wyłagodzić cienie na terenie użyj kilku słońc


8=======D
Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

14 sie 2017, 15:45

a jak mi w ogóle cienie nie działają?
Załączniki
teren.png
teren.png (1.05 MiB) Przejrzano 1745 razy


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

14 sie 2017, 15:59

Ustaw na niebie Fake Backdrop, bo rzuca cień na całą mapę


8=======D
Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

14 sie 2017, 16:04

Rycho3D pisze:Ustaw na niebie Fake Backdrop, bo rzuca cień na całą mapę
Dzięki, działa miałem zamiar dać skybox na końcu a tu proszę to była tego sprawka hehe
Daję pomógł :D


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

14 sie 2017, 18:52

Rycho3D pisze:Na BSP cień jest generowany na teksturze podczas Build-u
Jeśli zrobisz ogromny BSP to cienie na nim będą słabe
Jak da się teksturę w dużej rozdzielczości, albo ją ładnie zeskaluje (że nie będzie tekstura rozciągnięta tylko będzie jakby zduplikowana kilkukrotnie na jednym BSP), to cień powinien być ok. Dobrze myślę?


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

14 sie 2017, 19:40

Jak da się teksturę w dużej rozdzielczości, albo ją ładnie zeskaluje (że nie będzie tekstura rozciągnięta tylko będzie jakby zduplikowana kilkukrotnie na jednym BSP), to cień powinien być ok. Dobrze myślę?
Nie, bo tekstura cienia ma zawsze jeden rozmiar i dla każdego brush-a jest oddzielna.


8=======D
ODPOWIEDZ