GTA V i upadek społeczności modderskiej

Rozmowy o innych grach wszelakiego rodzaju.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
ShaQ
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2230
Rejestracja: 25 mar 2016, 16:04

16 cze 2017, 19:09

Jeśli nie możemy tego sprzedać, to trzeba się tego pozbyć - chyba z takiego założenia wyszło Take-Two wysyłając do twórców moderskiego narzędzia OpenIV list z żądaniem zaprzestania jego działalności. Mówiąc krótko: mody w GTA V stały się nielegalne. - link do artykułu tutaj
Stało się... coś, co przez długi czas grupa OpenIV czekało, coś, co całymi dniami przerażało modderską społeczność GTA V...

OpenIV 5 czerwca otrzymało list od Take-Two Interactive, z żadaniem zaprzestania swojej działalności. Powód jest tego taki, że program OpenIV może być używany przez zewnętrzne podmioty do pokonania zabezpieczeń gry i modyfikowania jej plików naruszając w ten sposób prawa Take-Two. Co za tym idzie, OpenIV zaprzestało swoją działalność, ich program przestał być aktywny, a korzystanie z niego zaczęło być nielegalne.

Odbiło się na tym na wszelakich reakcjach społeczności od GTA V. Od wszelakich forów internetowych, poświęconych serii GTA, aż po Steam, gdzie recenzje uzytkowników osiągęły status "W większości negatywne". No właśnie. Negatywne recenzje zostały umieszczane tylko i wyłącznie z tego powodu. Założono także petycję w której proszono żeby odzyskać możliwość tworzenia modów z powrotem. Wiele obraźliwych komentarzy pisano w stronę wydawcy (zapraszam do przeczytania także mojej recenzji nt. GTA V na Steam, yeah). Aż strach pomyśleć, co będzie dalej. Jak to skończy się dla gry/gier oraz ich twórców i wdawców. Zwłaszcza, że następną grą Rockstara ma być Red Dead Redemption 2, w której mam już 99% pewność, że podobno jak jej poprzednik, nie ukaże się na komputery osobiste...

Piszcie co o tym myślicie. Dla mnie to już upadek tego całego syfu...

Aha, Running With Scissors też dorzuciło swoje trzy grosze. Na ich funpage-u pojawił się ciekawy post, który jest satyrą skierowaną do Take-Two i Rockstar Games. Wystarczy przeczytać co tam napisali xD
Ostatnio zmieniony 16 cze 2017, 19:15 przez ShaQ, łącznie zmieniany 1 raz.


Yossarian
Grabarz
Grabarz
Posty: 6423
Rejestracja: 06 sie 2008, 14:54
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

16 cze 2017, 19:14

Rockstar chyba za bardzo obrósł w piórka. Co jak co, ale GTA zawsze kojarzyło mi się z pierdyliardami modów, obojętnie czy to modele aut, postaci, jakieś CLEO itd. RWS można wiele zarzucić, ale nawet oni nie zdecydowali by się na zdelegalizowanie modów, bo to byłby dla nich strzał w stopę (i totalna głupota, w końcu Postal modami stoi).


Awatar użytkownika
ShaQ
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2230
Rejestracja: 25 mar 2016, 16:04

16 cze 2017, 19:21

Yossarian pisze:Rockstar chyba za bardzo obrósł w piórka. Co jak co, ale GTA zawsze kojarzyło mi się z pierdyliardami modów, obojętnie czy to modele aut, postaci, jakieś CLEO itd. RWS można wiele zarzucić, ale nawet oni nie zdecydowali by się na zdelegalizowanie modów, bo to byłby dla nich strzał w stopę (i totalna głupota, w końcu Postal modami stoi).
W tej sprawie raczej największy bul dópy ma wydawca, tzn. Take-Two.
Także pamiętam, do GTA IV wyszedł nowy patch 1.0.8.0, przez którego wszystkie mody przestały działać. Pozostaje czekać aż większość modów zostanie sportowane do tej wersji gry (chyba że też wydawca ustanowił, że tworzenie modów do GTA IV także jest nielegalne).

I masz rację. Gdyby to się stało także POSTALowi, to już by to nie był strzał w stopę, ale kulka w łeb, ale jestem pewnien że nie są aż tacy głupi jak ta zasrana firma Take-Two Interactive, TFU!


Yossarian
Grabarz
Grabarz
Posty: 6423
Rejestracja: 06 sie 2008, 14:54
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

16 cze 2017, 19:30

W sumie ciekawe, dopiero teraz zauważyli mody? Przecież już do GTA 1 były nowe skiny samochodów, edytory map itp... :):


Awatar użytkownika
Dzienis
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 12106
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: Pojezierze Litewskie
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

16 cze 2017, 19:34

Na dłuższą metę odbije się to serii GTA niesamowicie negatywnie.
Chciwość nie popłaca - nie warto być ZA chciwym. Trochę można być, ale nie za bardzo. ;)


I regret nothing
Awatar użytkownika
Devi90
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1409
Rejestracja: 22 cze 2014, 16:56
Lokalizacja: Galaktyka Kurvix

16 cze 2017, 19:44

Tych ch*jków z Take-Two zawszę nie nawidziłem, zawsze byli hamscy i się rządzili.
Z tego co dobrze pamiętam, to wydawali też kiedyś jakiegoś Duke Nukema i też nie chcieli
ani grosza dorzucić do projektu, mieli duże wymagania, też zabronili tam różnych edytorów i innych narzędzi dla modderów,
przesuwali cały czas premiere na coraz krótszą, byle tylko żeby gra w końcu wyszła i wiele więcej.
Krótko mówiąc, nie warto, nie wiem po co Rockstar w ogóle ich wybrał za wydawców.


왜 이걸 읽나요?
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

18 cze 2017, 18:39

No to co, teraz każdy przejdzie GTA V raz, może dwa. Potem już nie będzie co tam robić. Pogra trochę w GTAO, no i wywali grę. :D A tak to przy modach dopiero zaczynała się prawdziwa zabawa...

Jednak Rockstar Games nie to co Postal i RWS. Jak by RWS zakazało modów (a tak się nigdy nie stanie raczej, bo to modderzy napędzają tą grę), to by Postal 2 zwyczajnie umarł za jakiś czas, a GTA V ma na tyle zasięg i dużą liczbę graczy, że jedynie co, to pewnie lekko zmniejszą się zyski Rockstara, ale gra pożyje jeszcze kilka długich lat.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2017, 18:41 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

18 cze 2017, 23:08

seebeek17 pisze:Jak by RWS zakazało modów (a tak się nigdy nie stanie raczej, bo to modderzy napędzają tą grę), to by Postal 2 zwyczajnie umarł za jakiś czas,
Prawda jest taka, że większość z nas żyje modami i bez nich, to ani rusz. Nie wyobrażam sobie grać w niezmodowanego (i niespolszczonego) P2C, bo on jest totalnie skopany pod wieloma aspektami. Jedynie co mnie przy P2C trzyma to mody i możliwość decyzji, które zmiany, jakie dokonali panowie z RWS wywalić, a które są do zniesienia, a które wyszły jak najbardziej na korzyść gry :)

Jeżeli zakażą moddowania GTA V, to ta gra prędzej czy później umrze śmiercią naturalną i zostaną tylko najbardziej zatwardziali weterani, lub nowi przelotni gracze, którzy przejdą grę 2/3 razy i po prostu ja odinstalują ;)


Awatar użytkownika
ShaQ
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2230
Rejestracja: 25 mar 2016, 16:04

18 cze 2017, 23:33

Zapomnieliście, że jest jeszcze GTA Online, a do niego też ciągle dodają duże darmowe DLC. Także też napędza przychód z mikropłatności, i dużo graczy w to gra ze względu na całokształt multiplayera. Więc GTA V nie tak prędko umrze ;)
Dev4Ever pisze:Jeśli zakażą...
Już dawno zakazali...

PS. Steam ocenia ilość złych i dobrych recenzji ogółem na "Mieszane". Poziom Postala 3 :):
Ostatnio zmieniony 18 cze 2017, 23:40 przez ShaQ, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

18 cze 2017, 23:35

"GTA Online jest chujowe" ~ P. Szatan xD


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

24 cze 2017, 01:41



I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
ShaQ
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2230
Rejestracja: 25 mar 2016, 16:04

24 cze 2017, 09:45

Pan Szatan pisze:Cockstar i Take2 sie poddali xd

https://www.pcgamer.com/rockstar-is-talk ... t-on-mods/
Wściekłość graczy przerosła na taką skalę, że pod wszystkimi grami R* na Steamie pojawiały się obraźliwe komentarze. Choćby pod Bullym, Manhuncie albo Max Payne'ie.

Ciekawe co dalej z tego będzie


ODPOWIEDZ