[FIX] Wsparcie dla ekranów o formacie 16.9/16.10

Tu pomagamy początkującym i całkiem zaawansowanym w ich kłopotach i błędach z P2, StP i AW.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

01 lis 2016, 18:06

Witam. Przeglądając kilka tematów na Steam, znalazłem Fix, który skaluje cały HUD, celownik i radar do poprawnych rozmiarów, jeżeli ustawia się rozdzielczość ekranu w formacie 16.9 oraz 16.10 Źródło

Dodatkowo kiedyś na stronie RWS znalazłem "Shell.u_Widescreen" i dzięki tej łatce, w opcjach zmiany rozdzielczości mamy możliwość ustawienia formatu 16.9 oraz 16.10. (Źródła strony nie podam, gdyż najprawdopodobniej temat o łatce przepadł)

Co więcej, ja zrobiłem łatkę, która nieco lepiej wyświetla FOV broni, kiedy gra się w formacie 16.9/16.10. UWAGA!! Jeżeli nie gracie w formacie 16.9/16.10, nie zaleca się instalować owej łatki, gdyż bronie będą się niepoprawnie wyświetlały na ekranie.

Przed wgraniem łatek, na wszelki wypadek proszę zrobić kopie zastępowanych plików gry :czytaj:

Fixy, przeznaczone są tylko dla STP, AW, ewentualnie AWP.

Wszystkie łatki pobierzecie w trzech osobnych załącznikach ;)
Załączniki
Weap_Fov_Fix.rar
Łatka stworzona przeze mnie. Uwaga! Łatka nie jest przeznaczona dla osób nie grających w formacie 16.9/16.10
(7.88 MiB) Pobrany 204 razy
HUD Fix.rar
Made by Rake Green.
(623.84 KiB) Pobrany 219 razy
Shell.u_Widescreen_Support.zip
(175.65 KiB) Pobrany 223 razy
Ostatnio zmieniony 09 maja 2017, 00:06 przez Dev4ever, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

01 lis 2016, 19:58

Ja sobie roździałkę ustawiam w ini, ale hud można by zmniejszyć.
Dobra robota


8=======D
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

03 lis 2016, 01:03

Dobra robota, Bartosz. Wreszcie ktoś to pozbierał do kupy. Tylko mógłbyś do załączników dodać opisy, który jest skąd i czyjego autorstwa. :)

Rycho3D pisze:Ja sobie roździałkę ustawiam w ini
Ale nie w każdej tak ustawionej da się zrobić screenshota.

A ja, dla własnej wygody, gram w oknie, którego brzegi rozciągam myszką do krańców ekranu i... I tylko pasek menu Windows sobie zostawiam widoczny. Wygodnie, funkcjonalnie i - na pełen ekran. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

03 lis 2016, 01:24

Tiquill pisze:Dobra robota, Bartosz. Wreszcie ktoś to pozbierał do kupy. Tylko mógłbyś do załączników dodać opisy, który jest skąd i czyjego autorstwa.
Mam mały problem, gdyż nie pamiętam, kto zrobił "Shell.u_Widescreen_Support" a źródło strony zostało usunięte. Wiem tyle, że na stronie RWS znalazłem tego Fix'a ;)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

03 lis 2016, 01:27

To był chyba własny fix RWS (albo ludzi b im bliskich: MrD, Toploader, Kamek), był nawet oficjalny news o nim na stronie RWS.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

06 lis 2016, 23:09

Może nie do końca dotyczy fiksów dla szerokiego ekranu, ale pasuje tutaj. Pograłem po raz pierwszy na P2C tak jak tu pisałem:
Tiquill pisze:ja, dla własnej wygody, gram w oknie, którego brzegi rozciągam myszką do krańców ekranu i... I tylko pasek menu Windows sobie zostawiam widoczny.
I, o dziwo! efekt pracy twórców przeszedł moje oczekiwania. Raz, że pomimo niestandardowych proporcji widoku gry - HUD gry utrzymuje standardowe rozmieszczenie. Dwa, screenshoty z takiej gry wreszcie wychodzą poprawne. (Gdy na StP czy AWP nie dało się dobrego zrobić przy niestandardowych proporcjach). Radzą sobie! :ok:

Moda tutaj też wypróbuję. ;)
Załączniki
Postal - Steam - HUD niestandardowej rozdzielczości.jpg
Postal - Steam - HUD niestandardowej rozdzielczości.jpg (216.9 KiB) Przejrzano 5154 razy


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
ShaQ
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2230
Rejestracja: 25 mar 2016, 16:04

25 gru 2016, 13:35

A co z ludzmi (np. mną), którzy grają w formacie 16:10? Ten patch z FOV'em będzie można zainstalować? Nic się nie popsuje?
Ostatnio zmieniony 25 gru 2016, 13:40 przez ShaQ, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

25 gru 2016, 14:44

$haq pisze:A co z ludzmi (np. mną), którzy grają w formacie 16:10? Ten patch z FOV'em będzie można zainstalować? Nic się nie popsuje?
Raczej nie powinno, aczkolwiek lepiej zrobić kopię plików w razie, gdyby co ;)


Awatar użytkownika
ShaQ
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2230
Rejestracja: 25 mar 2016, 16:04

25 gru 2016, 14:58

Wgrałem, przetestowałem i działa jak należy. Dzięki za te fixy Bartosz :)


Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

09 maja 2017, 00:13

Przyklejam temat, by trafił on do większej ilości graczy non-steamowych. Ponad to zaktualizowałem pierwszego posta w celu lepszego wyjaśnienia, do czego wszystkie łatki służą oraz kiedy je należy instalować ;)


ODPOWIEDZ