Steam - Koniec kupowania Giftów w keyshopach

Dyskusje o programach i sprzęcie komputerowym oraz mobilnym, a także internet i ogólne problemy.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
ShaQ
Pracownik RWS
Pracownik RWS
Posty: 2230
Rejestracja: 25 mar 2016, 16:04

06 maja 2017, 17:12

Tuż po północy Valve wprowadziło rewolucyjne zmiany w zakresie działania podarunków Steam. Poniżej prezentujemy krótki przegląd nowości:

-Podarunki można wysyłać tylko znajomym na Steamie. Zlikwidowana została funkcja wysyłania podarunku mailem
-Nowo zakupionych podarunków nie można już trzymać w ekwipunku Steam
-Jeśli znajomy odrzuci podarunek, osoba wysyłająca prezent otrzyma pełen zwrot pieniędzy
-Podarunki nie mają już ograniczeń regionalnych, aczkolwiek wysyłanie ich do osoby w innym regionie, w sytuacji gdy różnica w cenie jest zbyt duża, będzie niemożliwe
-Od teraz można planować wysłanie podarunku z wyprzedzeniem
-Zmiany nie wpływają na podarunki zakupione przed wprowadzeniem nowej mechaniki

Nowy system najprawdopodobniej oznacza koniec handlowania podarunkami Steam na stronach trzecich, typu G2A i Kinguin. (cytat wzięty z tutaj)
To oznacza, że już nie możemy kupywać gier w postaci SteamGiftów za "ćwierć-darmo" na stronach typu G2A i Kinguin. Zapewne ucierpią na tym takie strony, jak steamgifts, gdzie to organizowane są różnego rodzaju giveaway'e. W postaci kluczy aktywacyjnych bądź, właśnie teraz przeze mnie omawianego - SteamGifta. Na całe szczęście ci, którzy już wcześniej kupili jakiekolwiek Gifty przed wprowadzeniem tej zmiany i trzymią je w ekwipunku, mogą na spokojnie aktywować/podarować innym. Na plus może być to, że pozbyto się już ograniczeń regionalnych. Tzn. można kupić rosyjskiemu przyjacielowi grę, będąc zarazem w Polsce. Ale haczyk jest jeden. Jeśli różnica w cenie jest zbyt duża między "x" a "y", to przekazanie gifta będzie zwyczajnie niemożliwe.

Co sądzicie o tej zmianie? Szczególnie Steamowcy. Wyszła ona na dobre, czy nie? Z jednej strony, skończyło się nielegalne handlowanie licencją, ale z drugiej, to nie będzie jak kupywać tanio gier :566:


Awatar użytkownika
Devi90
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1409
Rejestracja: 22 cze 2014, 16:56
Lokalizacja: Galaktyka Kurvix

06 maja 2017, 17:22

Brak możliwości podarowania gifa, jeżeli różnica cen jest za wielka, na plus, cała reszta to dno, steam staje się powoli takim drugim żydbukiem, o który nikt nie dba


왜 이걸 읽나요?
Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

06 maja 2017, 17:43

Jak dla mnie wszystkie zmiany na plus, zwłaszcza to że zdięli blokadę regionalną, usunięcie możliwości wysłania mailem i tak nie używam, yebać G2A xD

PS. Te usunięcie trzymania w ekwipunku to troche na minus.
Ostatnio zmieniony 06 maja 2017, 17:44 przez Pan Szatan, łącznie zmieniany 1 raz.


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Radzik
Administrator
Administrator
Posty: 2111
Rejestracja: 13 gru 2008, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

06 maja 2017, 17:52

Pewnym było to, że dupa ich zaboli z powodu hajsu, który "musi się zgadzać", a mając rosnący apetyt w miarę jedzenia, posiadają dużo, a chcą jeszcze więcej. Wiadomo, że nie jestem zadowolony z takiego obrotu sprawy, ponieważ na tym stracą takie Kraje jak nasz, czyli te które płacą po przewalutowaniu na "korzystnym" kursie z euro, a zarabiają w swojej lokalnej walucie, ale i tak sądzę, że ludzie znajdą sposób na to by tą sytuację obejść, nawet sprzedając po prostu po jednej grze przypisanej do konta...
ShaQ pisze: Ale haczyk jest jeden. Jeśli różnica w cenie jest zbyt duża między "x" a "y", to przekazanie gifta będzie zwyczajnie niemożliwe.
Założę się, że to będzie działało w jedną stronę, czyli gdy będzie to na Twoją niekorzyść bo przepłacisz, to wysłanie gifta, będzie możliwe natomiast w drugą stronę oczywiście nie.
Devi90 pisze:steam staje się powoli takim drugim żydbukiem, o który nikt nie dba
Oni dbają, tylko w taki sposób aby to oni poczuli się zadbani, ich platforma jest na tyle duża, że nie muszą się obawiać "stajku" który i tak nie będzie miał miejsca.
Społeczność ich zagłaskała, poczuli się pewni siebie, to teraz oni będą dyktować warunki, choć i tak ciekaw jestem co będzie się działo na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy, czy może jakimś cudem ludzie postanowią zareagować.


Niepoważny admin
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

06 maja 2017, 18:16

Z punktu widzenia przeciętnego polaka, który planuje kupić grę za rozsądną cenę (m.in: Ja) nie owijając, jest to kurestwo ze strony "wolwo" :571: Niby ma to zapobiec sprzedawaniem giftów, które hurtowo były kupowane po przecenie, by potem sprzedawać je za nieco wyższą cenę, ale przez ten krok, jaki postawili my Polacy będziemy musieli płacić ogromne pieniądze by kupić jakąś grę na Steamie, lub czekać x czasu, aż nasza "upatrzona" gra zostanie łaskawie przeceniona. Podsumując: Gaben chce nas wyruchać w dupę.


ODPOWIEDZ