[Steam] Dodatkowy content Workshopa

Steamowe wcielenie Postala 2
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

13 gru 2016, 00:36

Do dziś nie pobierałem specjalnie dużych modów, więc nie interesowało mnie, co Steam w swoich trzewiach ma. Ale ilość wolnego miejsca na dysku jednak spada zbyt bardzo. Zaglądam... Spójrzcie na załącznik.

Folder \Steam\SteamApps\workshop\content\223470 Czy to jest potrzebne? Można to usunąć? To jest aż 4,3 GB dodatkowo zajętego miejsca. Dla mnie cennego miejsca na laptopie a zupełnie niepotrzebnie zajętego. Co to w ogóle jest??
Załączniki
Steam_dodatkowy-content.png
Steam_dodatkowy-content.png (42.18 KiB) Przejrzano 7045 razy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

13 gru 2016, 00:44

Z ciekawości sprawdziłem czy te liczby z folderu workshop/content zgadzają się z tymi z postalcomplete/workshopcontent i wyszło, że tak.
Czyli są to pliki binarne z informacjami dla platformy steamowego workshopa, tak mi się wydaję.
Zapewne jakieś metadane odnośnie wersji moda itp. co by steam wiedział, kiedy aktualizować pliki z folderu p2, taki myk na autoupdatea.
Co do wagi tych binarek, to sam nie wiem :) Steam ma swoje wady, ale jako platforma z całymi bajerami jak zapisywanie sejwów do chmury i wszystkich ustawień, to jestem skory do poświęcenia tego dodatkowego miejsca na dysku, chociaż sam zauważyłem, że steam jest mocno dyskożerny.
Edit.
Sprawdziłem, też przed chwilą co jest w tych folderach.
Okazuję się, że są tam duplikaty plików, które są w folderach p2 complete :lol:
Panowie z rws odwalili kolejną fuszerę, nie chciało się ustawiać w postalowym iniaczu zewnętrznych ścieżek, to zrobili to na podstawie kopiowania plików ze steamowego folderu.
Ale po co?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, 00:49 przez Tiszer, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

13 gru 2016, 02:00

Kto się odważy usunąć jakieś foldery i sprawdzić co się będzie działo? :D Ostrożnie: To może uszkodzić subskrypcje, albo i co gorzej. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

13 gru 2016, 10:25

A to nie są czasem po prostu foldery z modami? Do tej pory ja tak właśnie myślałem. :D


Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

13 gru 2016, 12:58

seebeek17 pisze:A to nie są czasem po prostu foldery z modami? Do tej pory ja tak właśnie myślałem. :D
Wydaje mi się że tu pobierają się zasubskrybowane mody a następnie po uruchomieniu gry zostają przekopiowane do WorkshopConntent w folderze Postal2Complete.
Jak usunąłem folder moda to mi go sam steam przywrócił bez pobierania... to skąd by go wziął? Tam są kopie modów, tak myślę. Wywal to nie powinno się nic złego stać xD

PS. Zanim uruchomimy P2 to dopiero co pobranych modów nie ma w folderze a w lewym rogu pisze wypakowywanie zawartości workshopu... czyli tak pewnie jest, że tam się zapisują mody pobrane przez steam a potem P2 kopiuje je do swojego folderu i segreguje do folderów i dopisuje je w .ini
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, 13:00 przez Pan Szatan, łącznie zmieniany 1 raz.


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
BakenS
Miłośnik broni
Posty: 249
Rejestracja: 20 sty 2015, 22:27
Lokalizacja: Koszalin

13 gru 2016, 14:36

Dla stu procentowej pewności usunąłem wszystko, odpaliłem Postala, mody działały, a folder wciąż pusty. Myślę, że można spokojnie usunąć.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

13 gru 2016, 15:00

Nie znam się na działaniu Steama, ale ścieżka folderu \Steam\SteamApps\workshop\content\ raczej wprost sugeruje, że są tam pobrane przez Steam dodatki do gier. A podfoldery w nim to zawartość dla danej gry; w naszym przypadku \223470\ to Postal 2. Więc tu odpowiedź sobie znalazłem.

Zawsze mnie ciekawiło, podczas pobierania subskrybowanych modów, gdzie one są pobierane. Bo transfer był a w folderze \POSTAL2Complete\WorkshopContent\ nic nie przybywało. Dopiero gdy włączyłem grę - zawartość się tam pojawiała, błyskawicznie. Widać, myślałem sobie, przenosi pobraną zawartość z tymczasowej lokalizacji roboczej do folderu docelowego, do samej gry. I szukałem, czy jakiś folder \cache\, \tmp\ lub tym podobny jest i jest z tą zawartością. Nie był. I nawet nie przyszło mi do głowy, że gra tego nie przenosi, ale sobie - kopiuje! :|

Ja rozumiem, że próba zoptymalizowania gry względem Steama wymaga czasem kompromisu. Dobrze mieć wszystko w folderze gry i nie szukać nigdzie indziej. Ale czy nie lepiej skryptom gry współpracującym ze SteamWorkshop byłoby wskazać zewnętrzną lokalizację, ten pierwotnie pobierany content Steama, niż tworzyć duplikaty?? To takie uszczęśliwianie na niby, pozorne. A miejsca na dysku ubywa...


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

13 gru 2016, 15:04

w tym folderze nie pliki nie są posegregowane na foldery, pewnie P2 by nie mógł ich odczytać gdyby były 2 pliki o tej samej nazwie... w PostED tak chyba miałem.


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

13 gru 2016, 15:09

BakenS pisze:Dla stu procentowej pewności usunąłem wszystko, odpaliłem Postala, mody działały, a folder wciąż pusty. Myślę, że można spokojnie usunąć.
A wejdź teraz ba Steam i sprawdź:

1. Czy ci się subskrypcje nie popsuły? Czyli czy są zaptaszone?
2. Czy nie pobiera ich od nowa?
3. Czy po takiej wizycie na Steamie odpalona gra nadal widzi dobrze mody i w opcjach gry można je aktywować/deaktywować?

Jeśli odpowiedzi byłyby zgodne z oczekiwaniami - to znaczy że to tylko backup plików, który można spokojnie usunąć...


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
BakenS
Miłośnik broni
Posty: 249
Rejestracja: 20 sty 2015, 22:27
Lokalizacja: Koszalin

13 gru 2016, 15:55

1. Mody wciąż są zasubskrybowane.

2. Niby mi się włączyło jakieś pobieranie, kiedy odpaliłem steama, ale było to "0 bytes/0 bytes".

3. xMod pokazuję mi, że wszystko jest na miejscu, ale jeszcze nie wszystko sprawdziłem w grze.
Ale jeśli xMod działa, i wszystko w nim jest zawarte, to z całą pewnością wszystko działa.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

15 gru 2016, 22:12

BakenS, dzięki, dałem "Pomógł". :)

To i zrobiłem też ja. Wnioski testów są takie:
1. Po usunięciu jakiegoś folderu z lokalizacji \workshop\content\223470\ folder nie jest znowu tworzony. Subskrypcje i zainstalowane mody są w porządku.
2. Następne subskrybowane mody mają tam swoje foldery, ale już nie są to jawne pliki, lecz jeden plik typu *_legacy.bin o rozmiarze moda. Czyli coś się popsuło już po usunięciu pierwszego folderu i nie tworzy tam już plików w postaci jawnej, a tylko binaria.
3. Te też można usuwać. Wyczyściłem wszystko w \workshop\content\223470\ i gram bez problemu we wszystkie mody. Subskrypcje są też ok.

Ale mimo wszystko zalecam ostrożność. Nigdy nic nie wiadomo. ;)

Pan Szatan pisze:pliki nie są posegregowane na foldery, pewnie P2 by nie mógł ich odczytać gdyby były 2 pliki o tej samej nazwie
Może sobie z tym poradzić. Wszystko zależy od skonfigurowania ścieżek do każdego rodzaju plików. Jak każdemu rodzajowi przypiszesz ten sam folder, to sobie gra poradzi. ;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

17 gru 2016, 17:14

Tiquill pisze:Ale czy nie lepiej skryptom gry współpracującym ze SteamWorkshop byłoby wskazać zewnętrzną lokalizację, ten pierwotnie pobierany content Steama, niż tworzyć duplikaty??
Każdy logicznie myślący programista by tak zrobił. Choć może tak zrobili nie bez przyczyny? Może to miało jakiś "głębszy" sens?
Tiquill pisze:po usunięciu pierwszego folderu i nie tworzy tam już plików w postaci jawnej, a tylko binaria.
A jednak coś skminili z tym chłopoki. :D
Pan Szatan pisze:pewnie P2 by nie mógł ich odczytać gdyby były 2 pliki o tej samej nazwie
Na pewno ekipa Steama przewidziała, że nazwy plików modów mogą się powtarzać.


ODPOWIEDZ