[TUTORIAL] Tworzenie spolszczenia

Zbiór wszystkich tematów poświęconych tutorialom.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

27 kwie 2015, 16:28

Ten tutorial pokaże jak w łatwy sposób można zmienić język niemal dowolnego elementu w grze.

W zasadzie, oprócz zmiany języka, możemy napisać dowolny tekst.

Obrazek

1.Napisy na mapach
Tym sposobem możemy zmienić tekst obiektom na mapach.

Obrazek

Możemy to zrobić w prosty sposób, tworząc w katalogu System plik z końcówką '.int'.
Pokażę to na przykładzie Trigger'a.
Zapisujemy to w taki sposób:

Kod: Zaznacz cały

[NazwaObiektu]
Zmienna=Treść
NazwaObiektu - Wpisujemy tu nazwę obiektu, którą znajdziemy w DefaultProperties danego Actor'a, w zakładce Object w polu Name.
Zmienna - Tutaj podajemy nazwę zmiennej np. "HintText" jak na obrazku poniżej.
Treść - Tu wpisujemy co chcemy, żeby wyświetliło na ekranie.

Obrazek

Plik zapisujemy jako np.: 'NazwaMapy.int'

Przykład:
Obrazek

Cechą tego rozwiązania jest obsługa polskich znaków diakrytycznych - ą, ć, ę, ń, ł, itp.
Tekst możemy także zapisywać w cudzysłowiu " ".

A oto efekt:
Obrazek

2.Napisy w skryptach
Ten sposób przydaje się np. przy zmianie języka w menu gry albo w skrypcie broni.

Tutaj robimy prawie to samo co przy spolszczaniu map, lecz zapisujemy trochę inaczej:

Kod: Zaznacz cały

[NazwaSkryptu]
Zmienna=Treść
W NazwaSkryptu wpisujemy nazwę skryptu z naszej paczki (bez końcówki .uc).

Plik zapisujemy jako np.: 'NazwaPaczki.int'

Obrazek

Może komuś się przyda, choćby do zabawy. :p


Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

27 kwie 2015, 17:31

:spoko:

Temat przyklejam.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

27 kwie 2015, 19:19

Dzięki przyda mi w spolszczeniu HN.


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

27 kwie 2015, 20:39

Mr Minio pisze:Temat przyklejam.
Dzięki.
ArtekXDPL pisze:Dzięki przyda mi w spolszczeniu HN.
Powodzenia.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

30 kwie 2015, 08:03

Dziwne, nie pokazywało mi tego tematu w nieprzeczytanych.

Sposób przydatny i prosty. Wydaje mi się że "int" do zmiany napisów w menu jest w samym STP, ale jeśli się mylę, podał byś nazwy zmiennych, by nie grzebać w "uc"?
Edit
Znalazłem w shell.int
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2015, 08:29 przez Rycho3D, łącznie zmieniany 1 raz.


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

08 lis 2016, 20:14

Wie ktoś czy Postal 2 ze Steama obsługuje polskie "ogonki" w tekście, tak jak zwykły P2STP?


Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6205
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

08 lis 2016, 21:15

seebeek17 pisze:Wie ktoś czy Postal 2 ze Steama obsługuje polskie "ogonki" w tekście, tak jak zwykły P2STP?
Nie, ale udało mi się je dodać wklejając pliki utx w których były :)
W ogóle to nie wiedziałem nawet o tym temacie a i tak udało mi się spolszczyć wiele nowych rzeczy xD
Ta metoda z spolszczaniem skryptów bez ich edycji... super, tego było mi trzeba, dzięki ;)
Ostatnio zmieniony 08 lis 2016, 21:16 przez Pan Szatan, łącznie zmieniany 1 raz.


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

08 lis 2016, 22:57

Gdzieś o tych spolszczeniach rozmawialiśmy, seebeek17. Oba sposoby jakie przedstawiłeś, znam, są łatwe do dedukcji, gdy się wejrzy w pliki INT. :) Chwaliłeś się wtedy, że można spolszczyć wszystko. Czy masz jakiś inny sposób w zanadrzu, lepszy?


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

09 lis 2016, 15:30

Tiquill pisze:Chwaliłeś się wtedy, że można spolszczyć wszystko.
No bo można. xD
Tiquill pisze:Czy masz jakiś inny sposób w zanadrzu, lepszy?
A co ci w tamtym nie pasuje? :drapanie:

Ogólnie to było dawno temu, teraz już nie siedzę tak w Postalu jak kiedyś, ale pamiętam, że próbowałem coś z dynamicznym przechwytywaniem i podmianą tekstu w pamięci (takie spolszczenie w jednym .exe), i z czymś tam jeszcze. Jednak ten sposób z .ini'kami jest chyba najlepszy (najprostszy, najszybszy, najpraktyczniejszy).


ODPOWIEDZ