Nie myśl o Vista, w okolicach świąt pojawi się Alky for Games*, więc i na XP sobie pograsz, z nieco większą wydajnością w wersję DX10. W sumie zastanawia mnie, ile M$ zapłacił za taką akcję, bo na pewno sporo - wystarczy nadmienić, że pierwsze filmiki z Crysis, na których demonstrowali np.: dewastację dżungli z minigun'a, czy pixel-motion-blurr były z wersji pod DX9.0c. Crysis na początku nie miał korzystać z DX10... no cóż, ale M$ płaci, M$ żąda. Z drugiej strony ciekawi mnie, co ma DX do fizyki w grach... bo to dwa zupełnie inne światy... no ale jakieś żałosne wytłumaczenie trzeba sobie znaleźćciuciu pisze:Gracz z DX 9 nie wejdzie do gry przeznaczonej na biblioteki DX 10.
Zajebiscie chyba pomysle nad Vista choc bedzie to śmiałe posunięcie. ale niespiszy mi sie...
*Alky for Games jest jest biblioteką firmy Falling Leaf, docelowo pozwalającą odpalać gry i programy pisane pod DX10, na komputerach z WinXP i DX9.0. Co ciekawe wszelkie efekty graficzne z DX10 są w 100% zachowywane i generowane na kartach z DX9.0, przy jednoczesnym... zwiększeniu (nieznacznym, ale zawsze) wydajności X_x Mamy zatem kolejny dowód, że DX10 to chwyt marketingowy i nic więcej. Skąd zwiększenie wydajności? Trzeba by napisać to i owo o wirtualizacji pamięci, popełnianej przez DX10 (wielu developerów uważa, że to total debilny pomysł), ale o tym można napisać kilkadziesiąt stron
Od jakiś 3 - 4 miesięcy dostępna jest wersja ALPHA tejże biblioteki, jednak jest bardzo niestabilna i niewiele na niej działa (jednak niektóre przykłady z DX10SDK dają się uruchomić i chodzą bardzo płynnie).