[POMOC]Jak zrobić licznik wrogów do zabicia ?
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
- Dragonmatix
- Seryjny zabójca
- Posty: 383
- Rejestracja: 31 lip 2008, 10:52
Myślę, że ci chodzi o takie coś jak było w AW z misją zabicia tych zombie? Dobrze zrozumiałem?
Jeśli tak to proponuję podejrzeć mapkę z tą misją i popatrzeć w skryptach.
Lecz nie wiem dobrze.
Poczekaj jeszcze na odpowiedź bardziej doświadczonych w edytorze PostED.
Jeśli tak to proponuję podejrzeć mapkę z tą misją i popatrzeć w skryptach.
Lecz nie wiem dobrze.
Poczekaj jeszcze na odpowiedź bardziej doświadczonych w edytorze PostED.
"Złap wiatr który przecina motyle"
Wstawiasz na mapę (byle gdzie, ale najlepiej w takim miejscu, żeby łatwo ci było go później znaleźć) Actor'a P2ScriptedSequence (znaleźć go można w Object>Actor>Keypoint>AIScript>ScriptedSequence>FPSScriptedSequence) i tam w grupie AIScript>Actions dodajesz akcję, która nosi nazwę ACTION_KillCounter.
Z dwiema zmiennymi, które się tam wprowadza powinieneś sobie poradzić, jak również z innymi akcjami, takimi jak na przykład wyzwalaniem za pomocą jakiegoś zdarzenia (Event'u) tej sekwencji. Jeżeli jednak sobie nie poradzisz, to zrób tyle, co tu napisałem, a później powiedz, czego konkretnie jeszcze nie potrafisz zrobić.
Z dwiema zmiennymi, które się tam wprowadza powinieneś sobie poradzić, jak również z innymi akcjami, takimi jak na przykład wyzwalaniem za pomocą jakiegoś zdarzenia (Event'u) tej sekwencji. Jeżeli jednak sobie nie poradzisz, to zrób tyle, co tu napisałem, a później powiedz, czego konkretnie jeszcze nie potrafisz zrobić.
Speed means freedom of the soul
W właściwie to odpowiedź na twoje pytanie brzmi tak, ale nie do końca. Osobom, których zabójstwa KillCounter będzie zliczał wyzwalają po śmierci Eventa takiego, jaki im wpiszesz (Events>Event). Zatem w KillsTrigger wpisujesz tą właśnie nazwę Eventa.
A żeby dać ograniczenie ilości zabójstw, należy wstawić Actora AWTrigger (Object>Actor>Triggers>Trigger>TriggerSuper>AWTrigger) i tam w AWTrigger>TimesTillTrigger ustawiasz liczbę, ile razy musi on zostać wyzwolony, aby sam wyzwolił swojego Eventa. Zatem w jego Tag'u wpisujesz nazwę taką samą jak w tym KillsTrigger, a w Event wpisujesz jakąś inną nazwę, która będzie sterowała np. innym trigger'em, dajmy na to, kończącem misję.
A żeby dać ograniczenie ilości zabójstw, należy wstawić Actora AWTrigger (Object>Actor>Triggers>Trigger>TriggerSuper>AWTrigger) i tam w AWTrigger>TimesTillTrigger ustawiasz liczbę, ile razy musi on zostać wyzwolony, aby sam wyzwolił swojego Eventa. Zatem w jego Tag'u wpisujesz nazwę taką samą jak w tym KillsTrigger, a w Event wpisujesz jakąś inną nazwę, która będzie sterowała np. innym trigger'em, dajmy na to, kończącem misję.
Speed means freedom of the soul
Oops, pomyłka!
Nie używaj P2ScriptedSequence tylko ScriptedTrigger (jest również podklasą KeyPoint). I jeżeli w grupie AIScript bit bWaitForTrigger będzie ustawiony na False, zadziała to od razu, a jeżeli będzie tam True, musi zostać wyzwolony Trigger o takim Even'cie, jakie Tag został wpisany w tym ScriptedTrigger'ze.
Nie używaj P2ScriptedSequence tylko ScriptedTrigger (jest również podklasą KeyPoint). I jeżeli w grupie AIScript bit bWaitForTrigger będzie ustawiony na False, zadziała to od razu, a jeżeli będzie tam True, musi zostać wyzwolony Trigger o takim Even'cie, jakie Tag został wpisany w tym ScriptedTrigger'ze.
Speed means freedom of the soul
- prawdziwy 666
- Master of Dead & Hell
- Posty: 2182
- Rejestracja: 30 sie 2007, 20:37
- Lokalizacja: Apocalyptic City
dobra Spoonman napisał to trochę chaotycznie i pominą jedna ważną rzecz wiec do to uporządkuje
potrzebujemy dwóch rzeczy
ScriptedTrigger i AWTrigger
w ScriptedTrigger ustawiamy KillCounter
a w nim KillsTrigger (ty wpisujemy co chcemy i to co tu wpiszemy będzie ważne)
HudPawnIcon tu podajemy ikone jaka ma się wyświetlić w hudzie
a w AWTrigger ustawiamy tak
TimesTillTrigge liczba przeciwników do zabicia
w Events ustawiamy tak
Event - tu wpisujemy co chcemy (kiedy skończymy zostanie uruchomiony skrypt lub zdążenie które ma ustawione taki sam "Tag")
Tag - tu wpisujemy to samo co w KillsTrigger
teraz potrzeba jeszcze podpiąć "ofiary" do licznika
w Events postaci do zabicia ustawiamy tak
Event - tu wpisujemy to samo co w KillsTrigger
mam nadzieje że jest to zrozumiałe (ostatnio nie jestem pewien co do logiki tego co pisze)
potrzebujemy dwóch rzeczy
ScriptedTrigger i AWTrigger
w ScriptedTrigger ustawiamy KillCounter
a w nim KillsTrigger (ty wpisujemy co chcemy i to co tu wpiszemy będzie ważne)
HudPawnIcon tu podajemy ikone jaka ma się wyświetlić w hudzie
a w AWTrigger ustawiamy tak
TimesTillTrigge liczba przeciwników do zabicia
w Events ustawiamy tak
Event - tu wpisujemy co chcemy (kiedy skończymy zostanie uruchomiony skrypt lub zdążenie które ma ustawione taki sam "Tag")
Tag - tu wpisujemy to samo co w KillsTrigger
teraz potrzeba jeszcze podpiąć "ofiary" do licznika
w Events postaci do zabicia ustawiamy tak
Event - tu wpisujemy to samo co w KillsTrigger
mam nadzieje że jest to zrozumiałe (ostatnio nie jestem pewien co do logiki tego co pisze)
I am not dead, I'm a Death muhahahahaha
zaraz zaraz coś spieprzyłem bo licznik pokazuje mi 0/2 tak jak ustawiłem i ludkom
którym wpisałem event to samo co w kills triger a i tak jak pozbędę ich życia
to licznik nadal pokazuje to samo
wie ktoś jak to naprawić
którym wpisałem event to samo co w kills triger a i tak jak pozbędę ich życia
to licznik nadal pokazuje to samo
wie ktoś jak to naprawić
Ostatnio zmieniony 03 sty 2009, 13:54 przez Tiszer, łącznie zmieniany 1 raz.
Możesz jeszcze zrobić własny al'a KillCounter w STP jeśli nie robisz moda pod AW.
Wystarczy globalna zmienna licząca wyzwolenia z danego event'u, która będzie sprawdzać i liczyć do wymaganej ilości, wyznaczonej przez inna globalną stałą, która będzie można ustawić w Default Properties - no to zależy gdzie byś wstawił, bo np. najlepiej to zrobić w zakładce Action i robisz własną akcję ACTION_LiczStrzaly, i ona zlicza trafienia albo wyzwolenia.
Tyle teorii.
Po zliczeniu wymaganej ilości wyzwoleń możesz potem dopisać w skrypcie, co ma dalej robić, albo np. że ma potem wyzwolić kolejny event.
Kod prosty, na kilka linijek góra.
Oczywiście rozwiązanie będzie miało kilka wad ale działa w miarę nieźle.
Jednak jeśli to nie problem to lepiej już użyć tego KillCounter'a z AW, bo jest jednak bardziej dopracowany, niż taki licznik zrobiony na szybko.
Wystarczy globalna zmienna licząca wyzwolenia z danego event'u, która będzie sprawdzać i liczyć do wymaganej ilości, wyznaczonej przez inna globalną stałą, która będzie można ustawić w Default Properties - no to zależy gdzie byś wstawił, bo np. najlepiej to zrobić w zakładce Action i robisz własną akcję ACTION_LiczStrzaly, i ona zlicza trafienia albo wyzwolenia.
Tyle teorii.
Po zliczeniu wymaganej ilości wyzwoleń możesz potem dopisać w skrypcie, co ma dalej robić, albo np. że ma potem wyzwolić kolejny event.
Kod prosty, na kilka linijek góra.
Oczywiście rozwiązanie będzie miało kilka wad ale działa w miarę nieźle.
Jednak jeśli to nie problem to lepiej już użyć tego KillCounter'a z AW, bo jest jednak bardziej dopracowany, niż taki licznik zrobiony na szybko.
Próbowałem też sam to zrobić, ale mi się nie udało. Dopiero po dokładnym przeczytaniu wszystkich postów.
Może by to tak poprawić i spiąć wszystko w jednym poście, i wstawić w odpowiedni dział, z dopiską [Poradnik]?
Może by to tak poprawić i spiąć wszystko w jednym poście, i wstawić w odpowiedni dział, z dopiską [Poradnik]?
Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
- Pan Szatan
- Modder
- Posty: 6207
- Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
- Lokalizacja: Paradise
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
- Kontakt:
Jest już coś takiego w tym poradniku:ArtekXDPL pisze:Próbowałem też sam to zrobić, ale mi się nie udało. Dopiero po dokładnym przeczytaniu wszystkich postów.
Może by to tak poprawić i spiąć wszystko w jednym poście, i wstawić w odpowiedni dział, z dopiską [Poradnik]?
https://forum.postalsite.info/m ... vt4255.html
I'm fucking insane in the brain.