Mismatche

Dział w pełni poświęcony grze w necie. Miejsce na ustawki, propozycje i pomoc.
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, ServerAdmin

Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

03 sie 2012, 20:15

Jeśli instalujecie ręcznie mody a także gracie na serwerach, które mają własną wersję moda, a co gorsza, zmieniają ją, zmieniając sam plik, to z pewnością spotkaliście się z problemem niepasujących paczek, czyli ów mismatch. I kłopot gotowy.

Autorzy poprawnie wydający swoje mody sieciowe każdą nową wersję opatrują nowym plikiem, z przypisanym do niego numerem (JakisMod_beta1.u, potem JakisMod_beta02.u itp) dzięki czemu nigdy mismatcha nie zaznamy. Są jednak serwery testowe, współpracujące z twórcami, gdzie wersje zmieniane są na starych plikach. Przykładem są tu rozwojowe wersje moda ADrenalineSTPMod. Zainstalowawszy oficjalną wersję tego moda z naszego downloadu - nie pogracie niestety na serwerze macierzystym tego moda. Albo usuwamy zainstalowanego moda, albo - nie gramy. A już taki pomysł na organizację swojego Postala 2, jaki zaprezentowałem tutaj lub jemu podobne miksy tylko zniechęcą do gry w sieci.

Jest też trzecia opcja. Trzymać pliki sieciowego Postala 2 zupełnie odseparowane od reszty, czyli nasz FreeMP nie widzi żadnych folderów StP, Wspólnych, mixów, ED itp. Mody wydane oficjalnie (jak te z naszego downloadu) instalujemy na StP lub AWP i tam używamy w trybie single. Natomiast we FreeMP czekamy, aż gra wszystko pobierze sama z serwera redirect. Czyli instalujemy tylko czysty FreeMP oraz 1409X Patch, a resztę gra sama zasysa. Długo to potrwa, ale cierpliwość wynagradza. NIE MA MOWY O MISMATCHU. Dlaczego?

Postal 2 ma dwa rodzaje plików tymczasowych. Pierwsze to *.TMP bezpośrednio w głównym folderze gry. Możecie je usunąć i zapomnieć o nich. Ważne są inne pliki, pliki w folderze \Cache\ - tam jest klucz do tego, by unikać mismatchy. Zajrzyjmy do takiego folderu:

Obrazek

Mamy tam pliki o długich nazwach i rozszerzeniu UXX. To są właściwe pliki pobranych modów i map. Obok tych plików jest też plik Cache.ini i to on wszystkim "zarządza". Oto jego przykładowy fragment:

Kod: Zaznacz cały

C3198EAC47960A2DF6ECF5A58BECBA0D=MPShadows.u
8E8E6AA8437817F331229388500D385B=Shad2.u
90EBFA2348748681E60DCAA98C88E95A=PostalZombification.u
381F781542B6D016FF3F7693F635A23D=mpDGZ-ZombieTown[u].fuk
63FD97974374BB68CE3ED0862FD3D1C2=MPShadows.u
A6B96A994E73420BAFE82F9F02844B91=mpdt-football04.fuk
F088487047CB69D21173DDA10103A4C7=mpDGT-Carcmentary.fuk
2321B16240B5C1134D88FAAF0CBD26C2=OW_Skript-12.u
7F8026B0404A8821A605009899BF7809=OW_Skript-04.u
62DFE9FB4A358043C7BB398D5EF6D772=ADrenalineCarsTex.utx
0ECC3A1746F2A894355F70A25E619FDF=OW_Mod_04.usx
C302646045E306D224A29FBB4399A2CC=OW_Skript-11.u
B83AA1A64233A155AFA1ABABAB31D2E7=OW_Skript-10.u
0C1E908E4A6C86847DF809BD2F8F2D96=OW_Skript-06.u
BDD1DF114861290951E8D2A2A236200D=ADrenalineCarsMustang.u
59AE1EA24F9A1145EE7B8086B49B4C96=ADrenalineCarsMustangMod.usx
95D6E02C4FA032755D01D59073911101=ADrenalineModMustangTex.utx
F185F1434A2708241BA20091B37FDA71=ADrenalineCarsMustangSO.uax
39F419114E7BAE6F1587D2B476F3C8D9=ADrenalineCarsCarera.u
Możemy tam spostrzec dwa razy plik MPShadows.u - to jego dwie wersje, na różnych serwerach. Gra, pobierając je z redirectów nadaje takim plikom swoje nazwy i rozróżnia je po sumie kontrolnej, niepowtarzalnym odcisku każdego pliku. W folderze nie ulegają nadpisaniu, bo mają swoje własne nazwy złożone z wielu mało czytelnych znaków. Podczas połączenia z serwerem gra dostaje informację od niego, jaki plik ma i ten albo pobiera, albo ładuje ze swojego folderu Cache, kierując się plikiem Cache.ini. Wszystko porządnie poukładane i nigdy żadnego mismatcha.

Pozostaje pytanie, co robić w przypadku naszego serwera. Jeśli nie skaczecie po serwerach - instalujcie do FreeMP mody z naszego downloadu. Jeśli zaś zależy Wam na zgodności z absolutnie wszystkimi serwerami - zasysacie to grą. Nasz redirect to wytrzyma, spokojna głowa. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

28 sie 2012, 22:12

Od dziś jest do pobrania paczka zbiorcza naszych plików: PSIServerAddons. Znacznie to ułatwia i uprzyjemnia granie na serwerze, ale:

Pliki tego archiwum wypakujecie do folderów, z których gra będzie je pobierała także podczas gry na innych serwerach. Na wspomnianych wyżej serwerach, które zmieniają wersje plików, liczcie się więc z ryzykiem mismatcha. Jedyny wtedy prosty sposób ominięcia tego problemu, to stworzenie nowej instalacji dla takiego serwera, aby odseparować go od serwera naszego i tych, które nie modyfikują swoich plików.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

19 paź 2015, 21:25

Może to nie mismatch, ale na serwie widnieje stara wersja olimpu (zbugowana).
Może powodować problemy.


Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

21 paź 2015, 20:30

mptDG-DiscoStar[x] wywala mismatch paczek.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

21 paź 2015, 22:44

Obie mapy wyjęte z kolejki. Kiedy zawartość testowego serwera, który jest z nowszą zawartością paczek, stanie się zawartością MaxVote (czyli po pełnej aktualizacji MaxVote) to te mapy wrócą w swych najnowszych wersjach.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
ODPOWIEDZ