W związku z powstaniem działu o edytowaniu, mam kilka uwag do szanownych modderów.
Ze swoimi problemami dzielmy się na forum. Nie porozumiewajmy się w kwestiach istotnych tylko na GG lub przez priwa. Jeśli wyhaczymy coś ciekawego na zagranicznych forach lub uzyskamy info od ludzi spoza naszego forum (Kamek, Scott i inni wielcy zwłaszcza), dzielmy się tym tu, na forum. Wiemy coś o dobrych tutorialach? Znamy polskojęzyczną stronę? Znamy dostęp do narzędzi i elementów przydatnych w pracy nad edytowaniem? Zaprezentujmy to! Dlaczego? Nie chowajmy swej wiedzy pośród wąskiego grona znajomych. Publiczne zamieszczenie tego co wiemy na forum, da szansę, by i inni z tego skorzystali i nie szukali sami na własną rękę lub odchodzili na inne fora. Trzeba integrować się, ludkowie!
I nie chowajmy swoich projektów po "szufladach". Jeśli tylko ma to jakąś w miarę skończoną postać - dajmy to poznać szerszemu gronu. Dział zmieści tematy o wszystkim, co jest związane z edytorką Postala.
Tutoriale, rady, linki
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony 22 lut 2008, 00:37 przez Tiquill, łącznie zmieniany 2 razy.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
dzielimy sie tu swoja wiedza?? a mozna tez czyms co zauwazylismy...
no to jade
przegladalem tekstury ED (naprawde ciekawe)
i znalazlem plik MaD_EDSkins w folderze>textures>ED
bylo tam kilka nowych broni oraz wiele ciekawych rzeczy
czy moglby ktos to sprawdzic i powiedziec mi czy spotkal juz sie z tymi teksturami??
sa tam miedzy innymi nowe tekstury zapalniczki nowy gun itd
znalazlem tez pelno innych tekstur w innych plikach np anaconde
a plik ss_weapons mnie rozwalil
no to jade
przegladalem tekstury ED (naprawde ciekawe)
i znalazlem plik MaD_EDSkins w folderze>textures>ED
bylo tam kilka nowych broni oraz wiele ciekawych rzeczy
czy moglby ktos to sprawdzic i powiedziec mi czy spotkal juz sie z tymi teksturami??
sa tam miedzy innymi nowe tekstury zapalniczki nowy gun itd
znalazlem tez pelno innych tekstur w innych plikach np anaconde
a plik ss_weapons mnie rozwalil
Ostatnio zmieniony 10 cze 2007, 21:07 przez Mixer, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Dalszą część tej pięknej dyskusji i poszukiwań MaDUSAS'a przeniosłem do poświęconego mu tematu, czyli MaDUSAS w dziale o P2 i StP. Tam ciąg dalszy tej fascynującej eksploracji trzewii ED i P2.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Tak siezastanawiam, czy to nie powinno być w oddzielnym temacie, ale jak co to się przeniesie.
Tutoriale do Photoshopa, 3DSMax'a i wielu innym programów im podobnych, czyli wszystko co może przydać się potencjalnemu moderowi.
Ściągamy sobie jakiegoś klienta FTP (np. FileZillę)
Podłączamy sie do serwera o następujących danych:
adres: ftp.wsiz.rzeszow.pl
login: stud006
hasło: student
Wchodzimy w katalog WSPOLNY, poźniej szukamy folderu MNiziol. W nim znajduje się masa tutoriali i laboratorów do programów multimedialnych. Wszystko prosto, łatwo i przyjemnie.
Tutoriale do Photoshopa, 3DSMax'a i wielu innym programów im podobnych, czyli wszystko co może przydać się potencjalnemu moderowi.
Ściągamy sobie jakiegoś klienta FTP (np. FileZillę)
Podłączamy sie do serwera o następujących danych:
adres: ftp.wsiz.rzeszow.pl
login: stud006
hasło: student
Wchodzimy w katalog WSPOLNY, poźniej szukamy folderu MNiziol. W nim znajduje się masa tutoriali i laboratorów do programów multimedialnych. Wszystko prosto, łatwo i przyjemnie.
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Dobre, znane i wyczerpujące na ogół filmy pomagające tworzyć mapy, zrobione przez Scotta Drysdale:
Film 1. Shows how to start a basic one room square map
Film 2. Explains how to use the brush to build basic objects
Film 3. Adding custom textures to your map
Film 4. How to add a teleporter to your map
Film 5. How to add static meshes to a map
Film 6. Adding weapons to a map
Film 7. Adding things from other maps, and making movers
Film 8. Making a basic skybox
Film 9. Answering the question (why do i explode when i try to play my map)
Film 10. Adding pathnodes
Film 11. Adding music and your name to your map
Film 12. Making a killzone
Film 13. Adding terrain to your map
Film 1. Shows how to start a basic one room square map
Film 2. Explains how to use the brush to build basic objects
Film 3. Adding custom textures to your map
Film 4. How to add a teleporter to your map
Film 5. How to add static meshes to a map
Film 6. Adding weapons to a map
Film 7. Adding things from other maps, and making movers
Film 8. Making a basic skybox
Film 9. Answering the question (why do i explode when i try to play my map)
Film 10. Adding pathnodes
Film 11. Adding music and your name to your map
Film 12. Making a killzone
Film 13. Adding terrain to your map
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Obszerną bazę modów prezentuje sam RWS na swojej stronie. Większość odnośników linkuje do poradników jak tworzyć mapy. Niestety - nie są po polsku, co zrozumiałe. Oto link:
https://www.gopostal.com/postal2support/editor.php
Część z linków jest nieaktualna, ale większość z pewnością wzmocni naszą wiedzę o edytorce. Gorzej jest, gdy chcemy robić nie mapy, ale mody - własne bronie, przeróbki plików z teksturami itp. Co do przeróbek tekstur nieco ogólnych informacji jest już na forum. Zaś co do samego kodowania, to podstawę wiedzy nabędziemy i zrobimy pierwsze prace dzięki tej grupie tutoriali:
https://www.gopostal.com/postal2support/code.php
To jest zasób niezbędnej na początek wiedzy.
https://www.gopostal.com/postal2support/editor.php
Część z linków jest nieaktualna, ale większość z pewnością wzmocni naszą wiedzę o edytorce. Gorzej jest, gdy chcemy robić nie mapy, ale mody - własne bronie, przeróbki plików z teksturami itp. Co do przeróbek tekstur nieco ogólnych informacji jest już na forum. Zaś co do samego kodowania, to podstawę wiedzy nabędziemy i zrobimy pierwsze prace dzięki tej grupie tutoriali:
https://www.gopostal.com/postal2support/code.php
To jest zasób niezbędnej na początek wiedzy.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Anglojęzyczną, ale bardzo obszerną baza wiedzy, dobrze posortowaną i przejrzystą, jest Unreal Wiki. Co prawda, strona poświęcona jest przede wszystkim serii Unreal, ale w bardzo dużym stopniu rady są przydatne i dla Postala 2. Link prowadzi do opisu drzewa klas w P2 właśnie.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Wszelakie kursy grafiki 2D, 3D, audio itd:
www.pixel2life.com
www.tutorialized.com
www.3dm3.com
Darmowe tekstury:
www.2textured.com
https://www.cgtextures.com/
https://mayang.com/textures/
https://www.imageafter.com/textures.php
https://www.textureking.com/
https://free-textures.got3d.com/
UnrealScript:
https://wiki.beyondunreal.com/wiki/UnrealScript
www.pixel2life.com
www.tutorialized.com
www.3dm3.com
Darmowe tekstury:
www.2textured.com
https://www.cgtextures.com/
https://mayang.com/textures/
https://www.imageafter.com/textures.php
https://www.textureking.com/
https://free-textures.got3d.com/
UnrealScript:
https://wiki.beyondunreal.com/wiki/UnrealScript
Nobody Expects The Spanish Inquisition!
O tak kocham ta stronke dzieki niej Wolve jest WolvemMixer pisze:https://sourceblog.org/forums/
tu jest opisane jak robic modele i teksturki
I dzieki nie powstały teksturki do Naligun gorąco polecam!
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Tym razem jedna rada. Sposób na nieoczekiwane błędy w budowaniu mapy. Jeśli zrobiłeś "nieodwracalny błąd" w tworzonej mapie i już tylko jej budowanie od nowa pomóc może... To można się tego ustrzec. Albo często zapisując mapę w dwóch naprzemienne zapisywanych plikach, albo:
PostEd domyślnie zapisuje kopie tworzonych map. Są to pliki Auto0.fuk, Auto1.fuk... aż do Auto9.fuk. Wystarczy je skopiować (aby PostEd ich nie nadpisał) a potem po kolei każdą sprawdzać. Lub po dacie modyfikacji. W ten sposób odzyskamy, co już wydało się utracone. Albo mamy na to dużą szansę.
PostEd domyślnie zapisuje kopie tworzonych map. Są to pliki Auto0.fuk, Auto1.fuk... aż do Auto9.fuk. Wystarczy je skopiować (aby PostEd ich nie nadpisał) a potem po kolei każdą sprawdzać. Lub po dacie modyfikacji. W ten sposób odzyskamy, co już wydało się utracone. Albo mamy na to dużą szansę.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Od niedawna w poszukiwaniu tutorialów znalazłem Bardzo interesującą stronkę:
www.unrealed.info <- niejest ona wyłącznie do postala ale można się z nią wiele nauczyć.
Dla tych którzy chcieli by się lepiej przyjrzeć czy raczej pogadać z tamtejszym plemionem zapraszam:
www.unrealed.info/forum/
Niestety strona/forum jest po niemiecku ale jeżeli chodzi o tutoriale w większości są przedstawione w obrazkach więc niema się czego bać
EDIT:
Kolejna świetna stronka o UnrealED i po Polsku
https://turniej.unreal.pl
Polecam też wejście na forum
www.unrealed.info <- niejest ona wyłącznie do postala ale można się z nią wiele nauczyć.
Dla tych którzy chcieli by się lepiej przyjrzeć czy raczej pogadać z tamtejszym plemionem zapraszam:
www.unrealed.info/forum/
Niestety strona/forum jest po niemiecku ale jeżeli chodzi o tutoriale w większości są przedstawione w obrazkach więc niema się czego bać
EDIT:
Kolejna świetna stronka o UnrealED i po Polsku
https://turniej.unreal.pl
Polecam też wejście na forum
Ostatnio zmieniony 20 mar 2008, 00:30 przez ciuciu, łącznie zmieniany 3 razy.