Narzędzia skryptowego szperacza i edytora

Zbiór wszystkich tematów poświęconych tutorialom.

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

08 kwie 2009, 22:55

Aby sprawnie poruszać się w skryptach Postala 2 potrzebne są narzędzia, które umożliwią wyszukiwanie, przeglądanie, porównywanie, poznawanie i edytowanie tychże skryptów. Do wszystkiego wystarczą dwa programy: UnCodeX (przeglądanie) oraz Notepad++ (edytowanie).

Najpierw przypomnę, jak wypakować wszystkie skrypty do postaci edytowalnych plików *.UC. W PostEd, w jego przeglądarce klas, klikasz na zakładkę Actor Classes. Wybierasz z menu 'File - Open Package'. W standardowym oknie wyboru pliku masz paczki o rozszerzeniu U. Zaznacz wszystkie i otwórz, to da ci pewność, że w dalszej pracy PostEd niczego nie przeoczy. A dalsza praca to: z menu dajesz 'File - Export All Scripts'. Potwierdzasz w nowym okienku, że chcesz to zrobić i czekasz, aż PostEd skończy robotę. W głównym folderze gry przybędzie Ci kilkanaście folderów. To w nich są skrypty, które są potrzebne w dalszej części tego tutka. Bo przecież trzeba poniższymi narzędziami mieć na czym robić. ;)

UnCodeX
1. Na początek okno programu, które pokazuje co ten program nam daje. Mamy cztery panele: jeden pokazuje paczki ze skryptami (czyli nasze wypakowane foldery skryptów), drugi - drzewo klas, trzeci treść skryptu a czwarty to okno loga z czynności, jaką zadaliśmy programowi.
Obrazek
Obrazek 1

2. Ale jak to jeść? Skrypty już wypakowałeś, pora się im przyjrzeć. Przy pierwszym uruchomieniu UnCodeX pyta cię, gdzie ma widzieć folder ze skryptami *.UC. Wszystkie foldery wypakowanych paczek najlepiej wrzucić do odrębnego folderu, aby mieć je zawsze w jednym miejscu, np ...STP\AWP\SkryptyAWP\ Taki folder wskazujesz UnCodex'owi. Z jego menu 'Tree' wybierasz polecenie 'Rebuild and Analyse' i czekasz aż swoje zrobi. Restartujesz program. Możesz już wyszukiwać określoną klasę lub linię kodu (menu 'Find'). I masz wygodną wyszukiwarkę! Dwuklik na jakiejś klasie otwiera skrypt do edycji w domyślnym edytorze tychże skryptów. Musisz jednak zdefiniować w Windows ów domyślny edytor. Polecam program Notepad++.


Notepad++
1. Jak zrobić, by Notepad++ był domyślnym edytorem? Prawoklik na jakimś pliku *.uc i z systemowego menu kontekstowego wybierasz 'Otwórz za pomocą'. Wybierasz Notepad++ z listy lub szukasz na dysku, jeśli nie ma go tam na liście. Zaptaszasz opcję, by zawsze pliki UC były otwierane przez ten program i potwierdzasz wybór. Otwiera się okno programu, już jako domyślnego edytora.

2. Teraz musisz skojarzyć w nim pliki .UC z językiem C++, aby składnia skryptów była poprawnie i czytelnie wyświetlana. Z menu wybierasz 'Ustawienia -> Konfigurator stylów' i w okienku dodajesz uc jako rozszerzenie użytkownika, jak na obrazku:
Obrazek
Obrazek 2

3. Masz teraz wszystko co potrzeba w NPP (skrótowa nazwa Notepad++). Kolorowanie składni, porównywanie plików, wyszukiwanie danej frazy wśród otwartych plików i w zawartości plików we wskazanym folderze (które nie są otwarte) wraz z filtrami. Masz też listę otwartych plików, listę klas, i wiele innych narzędzi, nie tylko dla postalowego skrypto-edytora (jak np. klienta FTP zapisującego bezpośrednio na serwerze FTP). Sam zobacz:
Obrazek
Obrazek 3

Możesz hulać po skryptach i wszystko poznawać, porównywać i edytować. Tylko z tymi dwoma programami. Życzę wielu przyjemnych koderskich olśnień! :P
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 3 razy.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

16 kwie 2015, 02:08

Grzebiąc w necie znalazłem stronę z kilkoma dodatkami.
Nie wiem czy ktoś dawał tego wstawkę, więc zapodaję:
https://www.ego-creations.de/index.php?f=files&T=2&S=1
Mamy tam np. ustawianie Toolbarów, czy inną nakładkę na UCC.
Nie testowałem.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

19 kwie 2015, 18:01

seebeek17 pisze:Grzebiąc w necie znalazłem stronę z kilkoma dodatkami.
Nie wiem czy ktoś dawał tego wstawkę, więc zapodaję:
http://www.ego-creations....f=files&T=2&S=1
Mamy tam np. ustawianie Toolbarów, czy inną nakładkę na UCC.
Nie testowałem.
Chociaż opis sugeruje inaczej, to większość jest do UT2004


8=======D
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

21 kwie 2015, 14:06

UT2004 i Postal 2 to prawie to samo, więc zgaduję, że pójdzie na obu.
Rycho3D pisze:Chociaż opis sugeruje inaczej, to większość jest do UT2004
Znalazłem to podczas szukania softu do P2, nie zauważyłem.


Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

21 kwie 2015, 18:15

UT2004 i Postal 2 to prawie to samo, więc zgaduję, że pójdzie na obu.
Prawie robi różnicę. Ciekaw jestem jak odpalisz plik ".mod" na p2 :D


8=======D
ODPOWIEDZ