[MOD] Jak stworzyć modyfikację
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Oż, w mordę... A od czego tematy z tagami [POMOC] w dziale PostEd, gdzie tyle rad i rozwiązań? A od czego tutoriale i przypięte tematy w tymże dziale PostEd? Widzi?50 Michu pisze:Nikt nie pisze jak to zrobić
Jak nie widzi, to niech przejrzy. I głupio nie pyta. A jak przejrzy, to niech pozna je bliżej i się z nimi polubi. Między innymi dla ciebie jest to, co tu piszemy. Ale trzeba zacząć choć w podstawowym stopniu myśleć, a nie pieprzyć bez sensu. Linków nie podaję. Bo o nic szczegółowego nie pytasz. A chyba wiesz co to tagi i przypięte tematy.
I nikt ci nie pomoże, jeśli nie zaczniesz w podstawowym chociaż stopniu myśleć samodzielnie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- little_psycho
- Wytrenowany morderca
- Posty: 1074
- Rejestracja: 23 lut 2008, 16:49
- Lokalizacja: Z odbyta
Ja pierdziu , określ łaskawie co ta modyfikacja ma dodawać/zmieniać itp
Dobra, widać dzisiaj ja mam być dobrym gliną50 Michu pisze:Chciałbym się dowiedzieć jak stworzyć moda do postala 2. Nikt nie pisze jak to zrobić, za to każdy mówi, że umie. Proszę o szybkie odpowiedzi w temacie. Z góry dzięki. Pozdro
Tak więc - najpierw przydałoby się zrobić ogólny zarys moda - co ma dodawać, co usuwać, jakie bronie, fabuła, npc, znajdźki etc. Kiedy już masz pierwszy szkic, zastanów się i zapisz co trzeba będzie do P2 dodać na potrzeby moda. Kiedy już masz np.: "taka i taka broń, nowe tekstury, mapa taka i inna", rzuć okiem właśnie do wymienionego wyżej działu pomoc i znajdź po kolei poradniki na temat pisania skryptów i tworzenia broni, jak uporasz się z broniami, znajdź tutki o dodawaniu tekstur, a później zajmij się poradnikami o tworzeniu map. Wszystkiego Ci u nas dostatek, ale niestety trzeba poświęcić więcej lub mniej czasu i trochę poszperać.
Nobody Expects The Spanish Inquisition!
Broń można robić w programie do robienia obiektów 3D
Mapę w PostEdzie.
Teksturę w Photoshopie.
PS: Nie przesadzaj z emotkami, mają one być tylko dodatkiem postu, a nie jego treścią.
Mapę w PostEdzie.
Teksturę w Photoshopie.
PS: Nie przesadzaj z emotkami, mają one być tylko dodatkiem postu, a nie jego treścią.
"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Po prostu dałem jako oznaczeni że poszukuje programów do broni. Czy to jest złe?
A ten temat dałem tu aby każdy z użytkowników rozległego forum mógł szybko to odnaleźć i przejrzeć.
A ten temat dałem tu aby każdy z użytkowników rozległego forum mógł szybko to odnaleźć i przejrzeć.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2009, 18:00 przez 50 Michu, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak.50 Michu pisze:Po prostu dałem jako oznaczeni że poszukuje programów do broni. Czy to jest złe?
Ty chyba rozległego forum nie widziałeś...50 Michu pisze:A ten temat dałem tu aby każdy z użytkowników rozległego forum mógł szybko to odnaleźć i przejrzeć.
Poza tym po kilku tygodniach ten temat nie będzie już na 1 stronie i nowi użytkownicy będą dawać nowe tematy, mimo wielu już tematów pomocniczych.
Z resztą...
Klik
"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
- little_psycho
- Wytrenowany morderca
- Posty: 1074
- Rejestracja: 23 lut 2008, 16:49
- Lokalizacja: Z odbyta
Nie chcę Cię teraz obrażać i zgrywać profesjonalisty "miszcza !11" ale...
Żeby zrobić broń do Postala 2 (która jeszcze dobrze ma działać) trzeba mieć duże doświadczenie w postEDzie , a bez obrazy , ale , sądzę że nawet nie wiesz jak dodawać bronie do mapy w postEDzie..
Żeby zrobić broń do Postala 2 (która jeszcze dobrze ma działać) trzeba mieć duże doświadczenie w postEDzie , a bez obrazy , ale , sądzę że nawet nie wiesz jak dodawać bronie do mapy w postEDzie..
- Silver Dragon
- V.I.P.
- Posty: 7080
- Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
- Lokalizacja: East Mayberry
- Otrzymał piwo: 2 razy
Wielcy modderzy też kiedyś zaczynali
Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew
Śmiem zgłosić sprzeciw Z video-tutkiem zajęło mi to jakąś godzinkę (łącznie z modelowaniem i teksturowaniem) i bez jakiejkolwiek znajomości postED'a Wystarczy po prostu umieć odpowiednio łączyć faktylittle_psycho pisze:Nie chcę Cię teraz obrażać i zgrywać profesjonalisty "miszcza !11" ale...
Żeby zrobić broń do Postala 2 (która jeszcze dobrze ma działać) trzeba mieć duże doświadczenie w postEDzie , a bez obrazy , ale , sądzę że nawet nie wiesz jak dodawać bronie do mapy w postEDzie..
Nobody Expects The Spanish Inquisition!
- little_psycho
- Wytrenowany morderca
- Posty: 1074
- Rejestracja: 23 lut 2008, 16:49
- Lokalizacja: Z odbyta
Screeny pukawki, plisLothar pisze:Śmiem zgłosić sprzeciw Z video-tutkiem zajęło mi to jakąś godzinkę (łącznie z modelowaniem i teksturowaniem) i bez jakiejkolwiek znajomości postED'a Wystarczy po prostu umieć odpowiednio łączyć faktylittle_psycho pisze:Nie chcę Cię teraz obrażać i zgrywać profesjonalisty "miszcza !11" ale...
Żeby zrobić broń do Postala 2 (która jeszcze dobrze ma działać) trzeba mieć duże doświadczenie w postEDzie , a bez obrazy , ale , sądzę że nawet nie wiesz jak dodawać bronie do mapy w postEDzie..
Ostatnio zmieniony 24 sty 2009, 22:45 przez little_psycho, łącznie zmieniany 1 raz.
To już konkret. Ale jeszcze za mało wiemy.50 Michu pisze:A co do tych modów to chodzi mi najbardziej o tworzenie broni
O jaką broń chodzi? O jakąś wyrzutnię rakiet? Strzelbę? Pistolet? Może coś bardziej zwariowanego?
Sęk w tym, że nie można jednoznacznie powiedzieć komuś jak zrobić broń.
To zależy od jej typu.
Na przykład:
Jeśli robisz strzelbę i strzał ma paść od razu, to używasz funkcji, która rani w linii prostej, typu: ty strzelisz i od razu robi się dziura w ścianie.
A jeśli chcesz zrobić bazookę, to używasz tzw. Projectile, które spawnuje obiekt na mapę i jest kontrolowany przez skrypt. To projectile jest to właśnie ten pocisk wystrzelony z bazooki, który sobie lata.
Więc wychodzi z tego to, że łatwiej robi się zwykłe pukawki.
Ale załóżmy, że chcesz zrobić taki zwykły pistolet.
Najpierw robisz jego model w programie do modelowania (polecam 3DS Max, ew. Blender),
potem go mappujesz i robisz dla niego teksturę (polecam GIMP),
następnie motasz jakieś dźwięki do niego - wiadomo - strzału, przeładowania itp.
Gdy już wszystko powyższe masz, bierzesz się za skrypty.
Dla jednych czarna magia, jak dla mnie duża frajda. Jak ogarniesz się w temacie to poznasz tą boską moc przerabiania wszystkiego w grze
Jak robić skrypty nie napiszę, bo to zależy już od moddera co będzie robiła broń.
Zobacz jak to jest w oryginalnych broniach zrobione.
Jeśli bardziej wkręcisz się w temat, polecam zajrzeć do mojego poradnika. Masz tam wiele ciekawych rzeczy o PostED.
Link w mojej sygnaturce.