[MOD] Jak stworzyć modyfikację

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
50 Michu
Wstydliwy morderca
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2009, 12:00
Lokalizacja: z nikąd

23 sty 2009, 19:31

Chciałbym się dowiedzieć jak stworzyć moda do postala 2. Nikt nie pisze jak to zrobić, za to każdy mówi, że umie. Proszę o szybkie odpowiedzi w temacie. Z góry dzięki. Pozdro


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

23 sty 2009, 19:42

50 Michu pisze:Nikt nie pisze jak to zrobić
Oż, w mordę... :| A od czego tematy z tagami [POMOC] w dziale PostEd, gdzie tyle rad i rozwiązań? A od czego tutoriale i przypięte tematy w tymże dziale PostEd? Widzi? 8-)

Jak nie widzi, to niech przejrzy. I głupio nie pyta. A jak przejrzy, to niech pozna je bliżej i się z nimi polubi. Między innymi dla ciebie jest to, co tu piszemy. Ale trzeba zacząć choć w podstawowym stopniu myśleć, a nie pieprzyć bez sensu. Linków nie podaję. Bo o nic szczegółowego nie pytasz. A chyba wiesz co to tagi i przypięte tematy.

I nikt ci nie pomoże, jeśli nie zaczniesz w podstawowym chociaż stopniu myśleć samodzielnie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
little_psycho
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1074
Rejestracja: 23 lut 2008, 16:49
Lokalizacja: Z odbyta

23 sty 2009, 23:49

Ja pierdziu , określ łaskawie co ta modyfikacja ma dodawać/zmieniać itp


Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

24 sty 2009, 01:40

50 Michu pisze:Chciałbym się dowiedzieć jak stworzyć moda do postala 2. Nikt nie pisze jak to zrobić, za to każdy mówi, że umie. Proszę o szybkie odpowiedzi w temacie. Z góry dzięki. Pozdro
Dobra, widać dzisiaj ja mam być dobrym gliną xD
Tak więc - najpierw przydałoby się zrobić ogólny zarys moda - co ma dodawać, co usuwać, jakie bronie, fabuła, npc, znajdźki etc. Kiedy już masz pierwszy szkic, zastanów się i zapisz co trzeba będzie do P2 dodać na potrzeby moda. Kiedy już masz np.: "taka i taka broń, nowe tekstury, mapa taka i inna", rzuć okiem właśnie do wymienionego wyżej działu pomoc i znajdź po kolei poradniki na temat pisania skryptów i tworzenia broni, jak uporasz się z broniami, znajdź tutki o dodawaniu tekstur, a później zajmij się poradnikami o tworzeniu map. Wszystkiego Ci u nas dostatek, ale niestety trzeba poświęcić więcej lub mniej czasu i trochę poszperać. 8-)


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
50 Michu
Wstydliwy morderca
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2009, 12:00
Lokalizacja: z nikąd

24 sty 2009, 12:31

dzięki Lothar :diabel:
A co do tych modów to chodzi mi najbardziej o tworzenie broni :rifle: :rifle2: :@=: :mgun2: :mgun:
Ostatnio zmieniony 24 sty 2009, 17:19 przez 50 Michu, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

24 sty 2009, 17:53

Broń można robić w programie do robienia obiektów 3D
Mapę w PostEdzie.
Teksturę w Photoshopie.
PS: Nie przesadzaj z emotkami, mają one być tylko dodatkiem postu, a nie jego treścią.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
50 Michu
Wstydliwy morderca
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2009, 12:00
Lokalizacja: z nikąd

24 sty 2009, 17:59

Po prostu dałem jako oznaczeni że poszukuje programów do broni. Czy to jest złe?
A ten temat dałem tu aby każdy z użytkowników rozległego forum mógł szybko to odnaleźć i przejrzeć.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2009, 18:00 przez 50 Michu, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Robseßed
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4986
Rejestracja: 14 paź 2006, 13:33
Lokalizacja: Lodsch
Kontakt:

24 sty 2009, 18:00

50 Michu pisze:Po prostu dałem jako oznaczeni że poszukuje programów do broni. Czy to jest złe?
Tak.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

24 sty 2009, 18:10

50 Michu pisze:A ten temat dałem tu aby każdy z użytkowników rozległego forum mógł szybko to odnaleźć i przejrzeć.
Ty chyba rozległego forum nie widziałeś...
Poza tym po kilku tygodniach ten temat nie będzie już na 1 stronie i nowi użytkownicy będą dawać nowe tematy, mimo wielu już tematów pomocniczych.
Z resztą...
Klik


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
little_psycho
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1074
Rejestracja: 23 lut 2008, 16:49
Lokalizacja: Z odbyta

24 sty 2009, 18:50

Nie chcę Cię teraz obrażać i zgrywać profesjonalisty "miszcza !11" ale...
Żeby zrobić broń do Postala 2 (która jeszcze dobrze ma działać) trzeba mieć duże doświadczenie w postEDzie , a bez obrazy , ale , sądzę że nawet nie wiesz jak dodawać bronie do mapy w postEDzie..


Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7080
Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
Lokalizacja: East Mayberry
Otrzymał  piwo: 2 razy

24 sty 2009, 18:55

Wielcy modderzy też kiedyś zaczynali


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

24 sty 2009, 19:01

little_psycho pisze:Nie chcę Cię teraz obrażać i zgrywać profesjonalisty "miszcza !11" ale...
Żeby zrobić broń do Postala 2 (która jeszcze dobrze ma działać) trzeba mieć duże doświadczenie w postEDzie , a bez obrazy , ale , sądzę że nawet nie wiesz jak dodawać bronie do mapy w postEDzie..
Śmiem zgłosić sprzeciw :-P Z video-tutkiem zajęło mi to jakąś godzinkę (łącznie z modelowaniem i teksturowaniem) i bez jakiejkolwiek znajomości postED'a :-P Wystarczy po prostu umieć odpowiednio łączyć fakty 8-)


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
little_psycho
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1074
Rejestracja: 23 lut 2008, 16:49
Lokalizacja: Z odbyta

24 sty 2009, 22:42

Lothar pisze:
little_psycho pisze:Nie chcę Cię teraz obrażać i zgrywać profesjonalisty "miszcza !11" ale...
Żeby zrobić broń do Postala 2 (która jeszcze dobrze ma działać) trzeba mieć duże doświadczenie w postEDzie , a bez obrazy , ale , sądzę że nawet nie wiesz jak dodawać bronie do mapy w postEDzie..
Śmiem zgłosić sprzeciw :-P Z video-tutkiem zajęło mi to jakąś godzinkę (łącznie z modelowaniem i teksturowaniem) i bez jakiejkolwiek znajomości postED'a :-P Wystarczy po prostu umieć odpowiednio łączyć fakty 8-)
Screeny pukawki, plis 8-)
Ostatnio zmieniony 24 sty 2009, 22:45 przez little_psycho, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

23 gru 2014, 15:27

50 Michu pisze:A co do tych modów to chodzi mi najbardziej o tworzenie broni
To już konkret. Ale jeszcze za mało wiemy.
O jaką broń chodzi? O jakąś wyrzutnię rakiet? Strzelbę? Pistolet? Może coś bardziej zwariowanego?

Sęk w tym, że nie można jednoznacznie powiedzieć komuś jak zrobić broń.
To zależy od jej typu.
Na przykład:
Jeśli robisz strzelbę i strzał ma paść od razu, to używasz funkcji, która rani w linii prostej, typu: ty strzelisz i od razu robi się dziura w ścianie.
A jeśli chcesz zrobić bazookę, to używasz tzw. Projectile, które spawnuje obiekt na mapę i jest kontrolowany przez skrypt. To projectile jest to właśnie ten pocisk wystrzelony z bazooki, który sobie lata. :p
Więc wychodzi z tego to, że łatwiej robi się zwykłe pukawki. ;)

Ale załóżmy, że chcesz zrobić taki zwykły pistolet.

Najpierw robisz jego model w programie do modelowania (polecam 3DS Max, ew. Blender),
potem go mappujesz i robisz dla niego teksturę (polecam GIMP),
następnie motasz jakieś dźwięki do niego - wiadomo - strzału, przeładowania itp.
Gdy już wszystko powyższe masz, bierzesz się za skrypty.
Dla jednych czarna magia, jak dla mnie duża frajda. Jak ogarniesz się w temacie to poznasz tą boską moc przerabiania wszystkiego w grze :diabel2:

Jak robić skrypty nie napiszę, bo to zależy już od moddera co będzie robiła broń.
Zobacz jak to jest w oryginalnych broniach zrobione.

Jeśli bardziej wkręcisz się w temat, polecam zajrzeć do mojego poradnika. Masz tam wiele ciekawych rzeczy o PostED. ;)
Link w mojej sygnaturce.


ODPOWIEDZ