Witajcie
Wracam do starego problemu, które nie udało się nam rozwiązać, a że temat jest gdzieś w głębinach forum pozwolę sobie założyć nowy.
Czy w chwili obecnej ktoś wie jak panowie z RWS zrobili podążające za graczem AI? Proszę pomóżcie mi z tym, bo trochę tego rozpracować nie umiem.
Posłuszne AI - stary problem - nowe rozwiązanie?
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
- Pablo Abruzzi
- Seryjny zabójca
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
- Lokalizacja: Niedaleko Katowic
Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
Wegecjusz
- Pablo Abruzzi
- Seryjny zabójca
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
- Lokalizacja: Niedaleko Katowic
Ta, ale z tego co widziałem to człowieka nie da się "przekupić chrupkami", bo to inna klasa AI, z resztą bez sensu by było rzucać chrupki żołnierzowi, żeby za nami chodził i atakował naszych wrogów, no nie?
Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
Wegecjusz
ale można "przekupić" policjantów pączkiem...może spróbuj tutaj uderzyć...Pablo Abruzzi pisze:Ta, ale z tego co widziałem to człowieka nie da się "przekupić chrupkami", bo to inna klasa AI, z resztą bez sensu by było rzucać chrupki żołnierzowi, żeby za nami chodził i atakował naszych wrogów, no nie?
Planet Earth is great to visit, but You wouldn't wanna live there...
A ja nie mówię, że chrupkami, ale jak się z takim czymś bawisz, to pewnie umiałbyś też zrobić jakąś inną "łapówkę".Pablo Abruzzi pisze:Ta, ale z tego co widziałem to człowieka nie da się "przekupić chrupkami", bo to inna klasa AI, z resztą bez sensu by było rzucać chrupki żołnierzowi, żeby za nami chodził i atakował naszych wrogów, no nie?
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Czyli z mapy na mapę?Pablo Abruzzi pisze:podążające za graczem AI?
bPersistent=True sprawdzałeś?
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Pablo Abruzzi
- Seryjny zabójca
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
- Lokalizacja: Niedaleko Katowic
Tak. Koleś idzie dalej w swoją stronę
Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
Wegecjusz
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Bystanders są tak zrobieni, że asystują tylko w chwili zagrożenia dla gracza. Jeśli przedtem ustawisz im odpowiednie atrybuty we właściwościach. bPlayerIsFriend=True przede wszystkim - ale to pewnie wiesz i próbowałeś. Kiedy gracz jest atakowany - przybiegają i mu pomagają. Ale nie kiwną palcem, kiedy to gracz sam atakuje. Kiedy jest spokojnie - też żyją własnym życiem i idą gdzie chcą. Jak uczynić z nich przywiązanych jak psy? Poszperam, może coś znajdę.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Pablo Abruzzi
- Seryjny zabójca
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
- Lokalizacja: Niedaleko Katowic
Nie koniecznie jak psy. Wystarczy, żeby działali jak boty na MP (TDM lub DM), gdzie podążają wyłącznie za tobą, bo nie mają innych celów, tylko że do nich chyba dostępu nie ma.Tiquill pisze:Bystanders są tak zrobieni, że asystują tylko w chwili zagrożenia dla gracza. Jeśli przedtem ustawisz im odpowiednie atrybuty we właściwościach. bPlayerIsFriend=True przede wszystkim - ale to pewnie wiesz i próbowałeś. Kiedy gracz jest atakowany - przybiegają i mu pomagają. Ale nie kiwną palcem, kiedy to gracz sam atakuje. Kiedy jest spokojnie - też żyją własnym życiem i idą gdzie chcą. Jak uczynić z nich przywiązanych jak psy? Poszperam, może coś znajdę.
Btw. To co jest piękne w P2, to to, że panowie z RWS udsotępnili nam gotowe mapki, a za nimi ze względu na układ plików idą normalni gracze, ale z tego co wiem to AI można edytować tylko i wyłącznie za pomocą opcji true/false. Nic więcej temu nie podlega?
Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
Wegecjusz
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Niespecjalnie rozumiem, a właściwie wcale.Pablo Abruzzi pisze:panowie z RWS udsotępnili nam gotowe mapki, a za nimi ze względu na układ plików idą normalni gracze
Boty mają jeden cel - zabić z nienawiści. Jeśli twoi też mają cel taki, by być wrogim dla gracza, to jest kilka rzeczy, które pomogą im w znalezieniu gracza na bieżącej mapie. Bo nie pójdą za graczem na kolejną mapę.Pablo Abruzzi pisze:Nie koniecznie jak psy. Wystarczy, żeby działali jak boty na MP
Wciąż nie wyjaśniłeś, czy oni mają przechodzić z mapy na mapę, czy tylko na bieżącej mapie być upierdliwi. To istotna kwestia.
Podlega. Razem z owym true/false możesz użyć takie rzeczy:Pablo Abruzzi pisze:tego co wiem to AI można edytować tylko i wyłącznie za pomocą opcji true/false. Nic więcej temu nie podlega?
Kod: Zaznacz cały
bPlayerIsEnemy=True - oczywiście
Cajones=1.000000 - max odwagi
Champ=1.000000 - zwiększa ich napastliwość
Curiosity=1.000000 - zwiększa ciekawość
Fitness=1.000000 - tężyzna fizyczna
Psychic=1.000000 - myśli, szuka, znajduje
Reactivity=1.000000 - reaguje najmądrzej jak może
SeeViewCone=1.00000 - spostrzega więcej, co się wokół niego dzieje
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Rycho3D
- Modder
- Posty: 11978
- Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
- Lokalizacja: SinCity
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Ustawiłem bystander-a by podążał za graczem ,ale nie mam pojęcia jak zrobić by strzelał do wrogów.
Gdy zapętlam akcję "go to player" Ignoruje całkowicie na strzały i tylko chodzi za graczem.
Próbowałem uruchamiać niezapętlone "scripted sequence" co kilka sekund za pomocą trigger-a,ale działa tylko 1 raz i przestaje chodzić za graczem.
W akcji "shoot target" mamy takie parametry :
NumShot=0
FiringMode=None
bSprey=False
Wie ktoś jak je ustawić by działały ?
Gdy zapętlam akcję "go to player" Ignoruje całkowicie na strzały i tylko chodzi za graczem.
Próbowałem uruchamiać niezapętlone "scripted sequence" co kilka sekund za pomocą trigger-a,ale działa tylko 1 raz i przestaje chodzić za graczem.
W akcji "shoot target" mamy takie parametry :
NumShot=0
FiringMode=None
bSprey=False
Wie ktoś jak je ustawić by działały ?
8=======D
- Silver Dragon
- V.I.P.
- Posty: 7080
- Rejestracja: 11 sie 2007, 23:28
- Lokalizacja: East Mayberry
- Otrzymał piwo: 2 razy
W AVPC v.1420 są bystandery które działają na podobnej zasadzie. Możesz je obadać:
SMCharactersSP.SMVanessaHudgens
SMCharactersSP.SMAnnaVasquez
SMCharactersSP.SMVanessaHudgens
SMCharactersSP.SMAnnaVasquez
Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew