Porady odnośnie trybu MP

Dział w pełni poświęcony grze w necie. Miejsce na ustawki, propozycje i pomoc.
Obrazek

Moderatorzy: Moderatorzy, ServerAdmin

Awatar użytkownika
Dr. Dundersztyc
Szalony Naukowiec
Szalony Naukowiec
Posty: 1299
Rejestracja: 05 gru 2007, 22:48
Lokalizacja: Druelselstein
Kontakt:

26 maja 2008, 23:03

Jeżeli ktoś ma siły, chęci i jest dobrym i życzliwym człowiekiem może tu zamieszczać posty odnośnie tej tematyki. Temat nie jest przeznaczony dla starych wyjadaczy Postala, którzy od 4 lat młócą w niego po 35 godzin w tygodniu, a dla nowych, nie obeznanych jeszcze z tematyką. Nie umieszczamy tutaj postów typu "co będzie w danej misji" gdyż możemy popsuć całą zabawę nowym userom. Ciekawe lokacje, jak dostać sie do rożnych przedmiotów, broni itp. To będzie mile widziane.

I coś na dobry początek:

Z życia snajpera nauk kilka.

Obrazek

Najważniejsze to miejsce. Najlepiej w krzakach, gdzieś w odosobnieniu. Jak mamy granaty to tyły możemy zaminować, będą naszą jedyną obroną i ostrzeżeniem, jeżeli ktoś będzie próbował nas podejść po wykryciu stanowiska [co jest niedopuszczalne dla prawdziwego snajpera ;) ]. Wykonywać jak najmniej zbędnych ruchów i strzelać z pozycji kucznej [bo innej niema].

Obrazek

Cele są bardzo ruchliwe, a ich ruchy kompletnie nieprzewidywalne. Najlepszym rozwiązaniem jest strzelać, gdy cel jest nieruchomy w głowę, ponieważ mamy tylko 3 strzały. Na multi, gdy mamy tryb optyki tak jak tu ↑↑ nie używać go za często, ponieważ cel wie [jeżeli zwróci na to uwagę], że jest namierzany, gdyż jego obraz się przyciemni [głupie trochę, ale jednak...]

Obrazek

Oto przykład, dlaczego chociażby warto grać w stroju wojskowym. Idealne maskowanie, i gdyby nie ta snajperka ktoś mógł by mi zarzucić, że spam, bo tylko sam krzak widać. Takie coś może też uratować nasze dupsko. Dzisiaj ścigało mnie dwóch - jeden z deglem drugi z shotganem na IceHole. Miałem degla i 46 HP, więc na zakręcie [tam gdzie samochód się pali], gdy straciłem ich z oczu wskoczyłem w krzaki, które rosły przy murze. Zaraz rozpętała się bitwa, bo z drugiej strony też doszli jacyś gracze. Gdy strzały ucichły, odczekałem chwile i poszedłem po fajkę zdrowia.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2008, 23:05 przez Dr. Dundersztyc, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

26 maja 2008, 23:17

Całego Postala? Czy tylko multi? Bo porad dla całego jest całe forum pełne, a dla multi nie ma. Treść posta też do multi się odnosi.

A więc, zielAK, multi tylko, czy ogólnie?


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Dr. Dundersztyc
Szalony Naukowiec
Szalony Naukowiec
Posty: 1299
Rejestracja: 05 gru 2007, 22:48
Lokalizacja: Druelselstein
Kontakt:

26 maja 2008, 23:27

Tiquill pisze:Całego Postala? Czy tylko multi? Bo porad dla całego jest całe forum pełne, a dla multi nie ma. Treść posta też do multi się odnosi.

A więc, zielAK, multi tylko, czy ogólnie?
Tiquill, bardziej się orientujesz na tym forum. Chciałem to zrobić ogólnie, bo planowałem ze screnami zrobić posty odnośnie różnych ciężko dostępnych miejsc w całym P2. Jeżeli uważasz, że forum ma dosyć tego typu info to wrzuć to do tematów z multi, a ja z edytuje tego posta.


Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

26 maja 2008, 23:53

Chm, przyznam, że łatwiej mi będzie w przyszłości podzielić ten temat na odrębne wątki, niż teraz określić swoje jednoznaczne stanowisko. Może pozostawmy to teraz według Twoich zamiarów. Zobaczymy, jak będzie.

Co prawda, każdy kto spotyka się się z nowym problemem, zakłada temat i oczekuje rady. Ale idea wspólnych porad danych od wyjadaczy z góry, "na zasię", bardzo mi się podoba. Więc póki co temat pozostawiam jak jest, w Pomocy - i przyklejam go. :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

27 lip 2008, 23:43

Zmiana tytułu tematu z Porady odnośnie całego Postala. na bieżący, zmiana lokalizacji i temat tylko dla porad multi. Piszcie swoje triki, spostrzeżenia, którymi chcecie się podzielić.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Demonical Monk
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 138
Rejestracja: 25 lip 2008, 17:27

31 lip 2008, 05:01

Lekcja 2. Cios śmierci (z ukrycia)
Warto szukać ciekawych punktów na swojej mapie. Jakiś uroczy tunel, będzie wspaniałą zasadzką na przeciwnika. Tą technikę najlepiej wykonuje się w duecie, bo nic nie odstrzeli Ci łba z tyłu. Położenie jest następujące:
Obrazek
Jeśli rzeźnik stałby z obrzynem, to ofiara wychodząca z tunelu dostała by zawału bo nawet by go nie zauważyła. Warto żeby jego ochroniarz (ja na screenie) stał w kierunku przeciwnym z kilkoma fajkami zdrowia. W ten sposób ani z jednej, ani z drugiej strony przeciwnik nie ma szans. Najlepiej w ten sposób obstawiać małe punkty z mocną bronią. Gracze chodzą tam czasami, żeby zabrać broń, a tu bum! No i głowy nie ma... Przy takiej formacji liczy się refleks, bo długo nie pożyjecie... W następnym odcinku: Minowanie respawnu - Jak zabić przeciwnika z użyciem granatów.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2008, 05:04 przez Demonical Monk, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Demonical Monk
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 138
Rejestracja: 25 lip 2008, 17:27

31 lip 2008, 05:18

Lekcja 3. Minowanie respawnu
Czasami przeciwnicy mają za duży score. Chcesz się wybić z ostatniego miejsca na liście więc możesz zastosować podłą sztuczkę. Najpierw należy podpatrzeć lub sprawdzić w PostED gdzie na mapie są punkty respawnu. Jak już to zrobimy, zdobywamy trochę granatów i kładziemy po 2 na każdy punkt respawnu. Przeciwnik respi się i BAH! Traci jeden punkcik.
Obrazek


Awatar użytkownika
Robseßed
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4986
Rejestracja: 14 paź 2006, 13:33
Lokalizacja: Lodsch
Kontakt:

31 lip 2008, 11:10

Demonical Monk pisze:Przeciwnik respi się i BAH! Traci jeden punkcik.
Jest to równie sprytne, co denerwujące. Nie lubię, gdy ginę nie ze swojej winy (wliczając w to lagi serwera, czy właśnie pułapki w miejscach respawnów).

Co do Lekcji Trzeciej:
Polecam także ustawianie granatów krzakach - taki zabieg pełni podwójną funkcję: pułapki oraz kary dla noobków, którzy potrafią przez całą rundę siedzieć w zaroślach*. Może to ich czegoś oduczy.

*Nie raz zdarza mi się schować w krzakach, gdy, mając mało życia, goni mnie przeciwnik. Jednak nie ukrywam się tam przez 20 minut, atakując, będąc praktycznie niewidzialnym. Co innego pojedynek na snajperki - tam liczy się umiejętność dobrego zamaskowania oraz celne oko. ^^
Ostatnio zmieniony 31 lip 2008, 11:11 przez Robseßed, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Awatar użytkownika
Dr. Dundersztyc
Szalony Naukowiec
Szalony Naukowiec
Posty: 1299
Rejestracja: 05 gru 2007, 22:48
Lokalizacja: Druelselstein
Kontakt:

31 lip 2008, 20:27

Lekcja Czwarta - Gradobicie Granatów

Po pierwsze:

Należy ustawić kilka granatów w kupie, ale tak by były one ukryte za winklem.

Obrazek

Następnie wystawić się (dosłownie jako przynęta) w odległości 2 m na wprost od od wejścia i czekać na przeciwnika, a gdy sie pojawi...

Obrazek

...odskok na lewo i z kopa w kupkę!

Po drugie:

Można mieć odbezpieczony granat, trzymać w ręku gotowy do rzutu, a co efektywniejsze odpalony Koktajl Mołotowa, by dobić przeciwnika.

Uwagi:

Nie rzucać przed siebie granatów w linii prostej do wejścia, ponieważ przeciwnik wstrzeli się w nie i po zawodach. To ma być element zaskoczenia...


Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

01 sie 2008, 21:16

Dodam od siebie, że jeśli staniemy w płomieniach, wystarczy na siebie nasikać (pionowo w górę) i po kłopocie. Nie wiem dlaczego prawie nikt tego nie stosuje w multi X_x w czasie ucieczki to nie problem, a można sobie punkcik zaoszczędzić 8-)


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
Dr. Dundersztyc
Szalony Naukowiec
Szalony Naukowiec
Posty: 1299
Rejestracja: 05 gru 2007, 22:48
Lokalizacja: Druelselstein
Kontakt:

01 sie 2008, 23:04

Lothar pisze:Dodam od siebie, że jeśli staniemy w płomieniach, wystarczy na siebie nasikać (pionowo w górę) i po kłopocie. Nie wiem dlaczego prawie nikt tego nie stosuje w multi X_x w czasie ucieczki to nie problem, a można sobie punkcik zaoszczędzić 8-)
Teoretycznie tak, ale uciekając możemy dostać z M16 po plecach lub z Degla w głowę. Większość graczy woli "podzielić" się płomyczkiem z tym który ich tak urządził - wtedy albo sami się gaszą albo walczą w płomieniach. Najlepiej do kombinacji Mołotow (cały czas gotowy do rzutu) dodać Shotguna albo właśnie M16 lub nożyczki w trybie alternatywnego strzału. Zawsze trzeba zachować do przeciwnika dystans (gdy się pali).

Lekcja Piąta - Uderzenie z zasadzki (versja solo).

W niektórych miejscach np. na Ice Hole są wnęki na broń. Możemy je wykorzystać by ustrzelić kilka ofiar. Wymaga to cierpliwości, ponieważ trzeba się trochę niekiedy naczekać by przeciwnik wpadł po giverę, a wtedy my go w łeb z Shotguna.

Obrazek

Po ustrzeleniu musimy zmienić pozycję na taką by mieć wszystko na oku (drzwi, okna) - najlepiej ustawić się w kącie, przykucnąć i schować Shotguna. Gdy namolny pacjent będzie myślał, że siedzimy w tej wnęce i nie rozejrzy się dokładnie (wyjdzie z lewej na screnie) wtedy do niego podbiegamy i hedshot. Można przedtem zaminować wnękę, gdy mamy granaty by Shotgun był dla nich nieosiągalny (ale nie dla nas).


Awatar użytkownika
Lothar
Pierwsi PSI
Pierwsi PSI
Posty: 2570
Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:10
Lokalizacja: Lublin

01 sie 2008, 23:42

zielAK pisze:
Lothar pisze:Dodam od siebie, że jeśli staniemy w płomieniach, wystarczy na siebie nasikać (pionowo w górę) i po kłopocie. Nie wiem dlaczego prawie nikt tego nie stosuje w multi X_x w czasie ucieczki to nie problem, a można sobie punkcik zaoszczędzić 8-)
Teoretycznie tak, ale uciekając możemy dostać z M16 po plecach lub z Degla w głowę. Większość graczy woli "podzielić" się płomyczkiem z tym który ich tak urządził - wtedy albo sami się gaszą albo walczą w płomieniach. Najlepiej do kombinacji Mołotow (cały czas gotowy do rzutu) dodać Shotguna albo właśnie M16 lub nożyczki w trybie alternatywnego strzału. Zawsze trzeba zachować do przeciwnika dystans (gdy się pali).
Do mnie jeszcze nikt nie dobiegł, płonąc - padał po drodze :-P
zielAK pisze: Lekcja Piąta - Uderzenie z zasadzki (versja solo).

W niektórych miejscach np. na Ice Hole są wnęki na broń. Możemy je wykorzystać by ustrzelić kilka ofiar. Wymaga to cierpliwości, ponieważ trzeba się trochę niekiedy naczekać by przeciwnik wpadł po giverę, a wtedy my go w łeb z Shotguna.
Za czasów Quake II czy III takie coś zwano "kampowaniem", zaś samo przezwisko "kamper" do pochlebstw nie należało. Leciały za to bany na serwerach, po czasie powstał nawet mod rozsadzający owego kampera na mięsko, kiedy ten pozostawał za długo w jednym miejscu 8-)
Innymi słowy - kampienia nie pochwalam i uważam za nieczystą zagrywkę. Bo patrząc na to z innej strony - byle n00b'ek, z zerowym poziomem umiejętności może tak załatwić mega pr0 gracza 8-)


Nobody Expects The Spanish Inquisition! :biskup:
Awatar użytkownika
Dr. Dundersztyc
Szalony Naukowiec
Szalony Naukowiec
Posty: 1299
Rejestracja: 05 gru 2007, 22:48
Lokalizacja: Druelselstein
Kontakt:

02 sie 2008, 00:22

Lothar pisze:Za czasów Quake II czy III takie coś zwano "kampowaniem", zaś samo przezwisko "kamper" do pochlebstw nie należało. Leciały za to bany na serwerach, po czasie powstał nawet mod rozsadzający owego kampera na mięsko, kiedy ten pozostawał za długo w jednym miejscu 8-)
Innymi słowy - kampienia nie pochwalam i uważam za nieczystą zagrywkę. Bo patrząc na to z innej strony - byle n00b'ek, z zerowym poziomem umiejętności może tak załatwić mega pr0 gracza 8-)
Wiem, zdawałem sobie z tego sprawę pisząc tego posta, lecz... To by oznaczało również, że strzelanie z ukrytej pozycji snajperskiej też by się w to wliczało (tak jak w pierwszym poście). Poza tym napisałem, że należy zmieniać pozycję bo na tym polega atak z zaskoczenia (podobnie jest ze snajperem, lecz mapy na MP oferują niewiele dobrych kryjówek).

Wszystko zależy oczywiście od upodobań admina servera. Co by było gdyby stworzyć mapę tylko do walk pozycyjnych, z małą dozą mobilności?

A i jeszcze jedno:

Przed wejściem do wnęki należy skopa potraktować drzwi i automatycznie odsunąć się w tył, by nie dostać heda... Trzeba się pilnować, podobnie jak z zaminowanymi przedmiotami i bronią...
Ostatnio zmieniony 02 sie 2008, 00:25 przez Dr. Dundersztyc, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Dragonmatix
Seryjny zabójca
Posty: 383
Rejestracja: 31 lip 2008, 10:52

02 sie 2008, 19:41

Lekcja 6.
Jak sprawdzić czy leżący granat to pułapka.

Podchodząc do granata(u?) pewnie chcemy go wziąść i wtedy BANG nie żyjemy bo granat wybucha.
Lecz jest na to sposób.
Podchodząc patrzymy na wielkość granat pułapka jest mniejszy, a granat pickup jest większy.
Drugim sposobem jest strzelenie w niego z większej odległości.

Ps jak będę grał to dodam screeny.
Pozdrawiam dragonmati


"Złap wiatr który przecina motyle"
Awatar użytkownika
Demonical Monk
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 138
Rejestracja: 25 lip 2008, 17:27

03 sie 2008, 11:56

Kontynuacja lekcji szóstej.
Mniejszy granat to pułapka. Większy to pickup. Przy zestawieniu widoczne jest to jak na dłoni. Ponadto granaty pułapki nie świecą tak jak pickup.
Obrazek
Kiedy testujemy za pomocą strzału, należy stać przynajmniej 8 kroków dalej, bo możemy explodować.
Obrazek
Obrazek


ODPOWIEDZ