[STP] Poradnik użytkowania trybu Multi
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
Jeśli masz konto bankowe/kartę kredytową, to możesz zakupić tutaj (możliwy zakup "bez nośnikowy" - kupujesz i ściągasz): https://gopostal.com/postal2/ i być pewnym, że dostaniesz angielską wersję.darnok pisze:A na angielkiej wersji moge wszedzie? Jak tak to skad ja wziasc?
Nobody Expects The Spanish Inquisition!
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Ważny temat, a mnie nie było... Sam zacząłem swą obecność na tym forum, od tej nieprzyjemnej sprawy...
A więc tak, żeby to wyglądało jak poradnik:
1. Przede wszystkim ta fatalna niezgodność. Niezgodność wersji językowych. Jest o tym temat [STP] Wersja paczki, proponuję zapoznać się z nim. Albo pipki albo rybki, niestety. Niemal na 100 %, kiedy podłączysz się do gry w necie, trafisz na anglojęzyczną stronę. Więc jeśli chcesz długo i aktywnie bawić się w multi, nie da rady, potrzebna oryginalna anglojęzyczna wersja Postala 2: StP. Granie na polskiej wersji to niecodzienny luksus i rarytas, niestety, takie są realia. Nie ma sensu dobierać po kolejnej niezgodnej paczce, kolejną - różne mapy wymagają różnych plików i nigdy nie wiesz, kiedy spotka Cię owa niezgodność...
2. Mody sieciowe nie są powodem niezgodności wersji językowej. Wyjątkiem od tego jest jakaś przeróbka oryginalnego moda, która wymaga danego pliku systemowego wersji angielskiej (ale jeszcze się z tym nie spotkałem). Są też różne wersje modów (jedna rozwinięciem drugiej). Z modami jednak jest łatwiej. Jeśli już zdobędziesz właściwą wersję moda - w 99,9% pójdzie na polskiej wersji gry, bez konieczności posiadania "anglika".
3. Jak zachować sobie ściągnięte przez grę mapy i mody? I jak udostępnić je sobie na własnym hoście lub przez cheat 'goto' w trybie single? A więc, gra takie ściągnięte pliki przechowuje w podfolderze Cache. W nim pojawiają się wtedy pliki takie jak ten:
C92E8E0D47513AB787F60DB2F7E6D70D.uxx
W katalogu tym masz też plik cache.ini. Otwórz go w Notatniku. Masz tam większą lub mniejszą (zależy ile ściągnąłeś) kolumnę takich ciągów znaków. Wyszukujesz odpowiednią frazę. W tym przypadku jest to:
C92E8E0D47513AB787F60DB2F7E6D70D=xClanCharsBeta1Fix.u
Po znaku równości masz właściwą nazwę pliku. Jest to mapa (*.fuk), paczka tekstur (pliki *.utx), skryptów (*.u) itp. Skopiuj tą nazwę xClanCharsBeta1Fix.u i nadaj ją temu plikowi o rzędzie znaków. W tym przypadku plik C92E8E0D47513AB787F60DB2F7E6D70D.uxx zmienił się w plik xClanCharsBeta1Fix.u. Wrzucasz ją do właściwego folderu, tu: System. Gra już zawsze będzie go widziała i pozbywasz się ryzyka, że ściągnięta zawartość folderu cache zostanie wykasowana. Jeśli takie pliki to mapy, możemy je sobie obejrzeć w trybie single - patrz poniższy punkt.
4. Każda mapa sieciowa, wczytana w trybie single, ruszy na każdej wersji językowej. Niezgodność występuje tylko w trybie multi. Bo to nie mapa wymaga właściwej wersji językowej, tylko serwer, do którego się podpinamy. Serwer gry uruchamia pliki jakich mapa wymaga - a uruchamia swoje własne pliki, swojej wersji językowej. I to serwer żąda zgodnej ze swoją wersji językowej, aby z grą klienta poprawnie się komunikować. Jeśli gramy sami, każda mapa nam "pójdzie" na naszej wersji językowej, także singlowa. O ile mapę trybu single (zaczyna się frazą 'cus-') uruchomimy bezpośrednio z menu gry single, o tyle mapę sieciową przejrzymy w trybie single używając w konsoli komendy 'goto', np. dla mapy Ice Hole, będzie to
goto mpDGT-IceHole
To tyle o trybie single, bo temat odnosi się do multi. Wspomniałem jednak o tym, aby pokazać, że każda mapa, niezależnie jakiego trybu, pójdzie nam na naszej wersji językowej. O ile tylko mamy mody, których mapa wymaga. A te znajdziemy w dziale Download. Lub zostaną pobranie przez grę, po podpięciu się do serwera z grą.
5. Żaden patch nie pomoże na niezgodność wersji językowych. A tym objawiają się komunikaty typu "Wersja paczki xxx nie pasuje". Po prostu. Pierwsza wersja Postala 2 z trybem gry sieciowej to 'Share The Pain Version 1407 (initial multiplayer release)', potem był 'Patch 1408'. A ostatnią poprawką do trybu multi jest 'Patch 1409', który zawiera w sobie zmiany patcha v1408. Więcej o zmianach poczytasz w pliku changes.html w katalogu System. I po raz kolejny przypomnę, bo b. często patch jest bezcelowo ściągany: Polska wersja gry z Playa jest już spatchowana. Zaaplikowanie tego patcha popsuje tylko część polskiej wersji Playa - jak również pudełkowej.
6. Zalety podpinania do trybu multi. Zalety są dwie. Oprócz jednej, oczywistej, że pogramy sobie z innymi, mamy też drugą: Można natknąć się na zaskakująco dobre mapy i nietypowe mody...
A więc tak, żeby to wyglądało jak poradnik:
1. Przede wszystkim ta fatalna niezgodność. Niezgodność wersji językowych. Jest o tym temat [STP] Wersja paczki, proponuję zapoznać się z nim. Albo pipki albo rybki, niestety. Niemal na 100 %, kiedy podłączysz się do gry w necie, trafisz na anglojęzyczną stronę. Więc jeśli chcesz długo i aktywnie bawić się w multi, nie da rady, potrzebna oryginalna anglojęzyczna wersja Postala 2: StP. Granie na polskiej wersji to niecodzienny luksus i rarytas, niestety, takie są realia. Nie ma sensu dobierać po kolejnej niezgodnej paczce, kolejną - różne mapy wymagają różnych plików i nigdy nie wiesz, kiedy spotka Cię owa niezgodność...
2. Mody sieciowe nie są powodem niezgodności wersji językowej. Wyjątkiem od tego jest jakaś przeróbka oryginalnego moda, która wymaga danego pliku systemowego wersji angielskiej (ale jeszcze się z tym nie spotkałem). Są też różne wersje modów (jedna rozwinięciem drugiej). Z modami jednak jest łatwiej. Jeśli już zdobędziesz właściwą wersję moda - w 99,9% pójdzie na polskiej wersji gry, bez konieczności posiadania "anglika".
3. Jak zachować sobie ściągnięte przez grę mapy i mody? I jak udostępnić je sobie na własnym hoście lub przez cheat 'goto' w trybie single? A więc, gra takie ściągnięte pliki przechowuje w podfolderze Cache. W nim pojawiają się wtedy pliki takie jak ten:
C92E8E0D47513AB787F60DB2F7E6D70D.uxx
W katalogu tym masz też plik cache.ini. Otwórz go w Notatniku. Masz tam większą lub mniejszą (zależy ile ściągnąłeś) kolumnę takich ciągów znaków. Wyszukujesz odpowiednią frazę. W tym przypadku jest to:
C92E8E0D47513AB787F60DB2F7E6D70D=xClanCharsBeta1Fix.u
Po znaku równości masz właściwą nazwę pliku. Jest to mapa (*.fuk), paczka tekstur (pliki *.utx), skryptów (*.u) itp. Skopiuj tą nazwę xClanCharsBeta1Fix.u i nadaj ją temu plikowi o rzędzie znaków. W tym przypadku plik C92E8E0D47513AB787F60DB2F7E6D70D.uxx zmienił się w plik xClanCharsBeta1Fix.u. Wrzucasz ją do właściwego folderu, tu: System. Gra już zawsze będzie go widziała i pozbywasz się ryzyka, że ściągnięta zawartość folderu cache zostanie wykasowana. Jeśli takie pliki to mapy, możemy je sobie obejrzeć w trybie single - patrz poniższy punkt.
4. Każda mapa sieciowa, wczytana w trybie single, ruszy na każdej wersji językowej. Niezgodność występuje tylko w trybie multi. Bo to nie mapa wymaga właściwej wersji językowej, tylko serwer, do którego się podpinamy. Serwer gry uruchamia pliki jakich mapa wymaga - a uruchamia swoje własne pliki, swojej wersji językowej. I to serwer żąda zgodnej ze swoją wersji językowej, aby z grą klienta poprawnie się komunikować. Jeśli gramy sami, każda mapa nam "pójdzie" na naszej wersji językowej, także singlowa. O ile mapę trybu single (zaczyna się frazą 'cus-') uruchomimy bezpośrednio z menu gry single, o tyle mapę sieciową przejrzymy w trybie single używając w konsoli komendy 'goto', np. dla mapy Ice Hole, będzie to
goto mpDGT-IceHole
To tyle o trybie single, bo temat odnosi się do multi. Wspomniałem jednak o tym, aby pokazać, że każda mapa, niezależnie jakiego trybu, pójdzie nam na naszej wersji językowej. O ile tylko mamy mody, których mapa wymaga. A te znajdziemy w dziale Download. Lub zostaną pobranie przez grę, po podpięciu się do serwera z grą.
5. Żaden patch nie pomoże na niezgodność wersji językowych. A tym objawiają się komunikaty typu "Wersja paczki xxx nie pasuje". Po prostu. Pierwsza wersja Postala 2 z trybem gry sieciowej to 'Share The Pain Version 1407 (initial multiplayer release)', potem był 'Patch 1408'. A ostatnią poprawką do trybu multi jest 'Patch 1409', który zawiera w sobie zmiany patcha v1408. Więcej o zmianach poczytasz w pliku changes.html w katalogu System. I po raz kolejny przypomnę, bo b. często patch jest bezcelowo ściągany: Polska wersja gry z Playa jest już spatchowana. Zaaplikowanie tego patcha popsuje tylko część polskiej wersji Playa - jak również pudełkowej.
6. Zalety podpinania do trybu multi. Zalety są dwie. Oprócz jednej, oczywistej, że pogramy sobie z innymi, mamy też drugą: Można natknąć się na zaskakująco dobre mapy i nietypowe mody...
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Dzieki ju zainstalowalem orginal i dziala posciagalem tez mody. Zawaliscie sie gra! Teraz mam problem z frapsem xP
https://forum.postalsite.info/in ... 7c52#10427
https://forum.postalsite.info/in ... 7c52#10427