Witam
Jak wiecie, a jak nie wiecie to się dowiecie, ja zajmuję się moddingiem do wielu gier. W wielu przypadkach muszę pisać sobie kieszonkowe poradniki, bo jabym miał pamiętać 4 języki skryptowe, albo pełną obsługę 3 programów o różnej konstrukcji to sory
Poradniki te są cholernie przydatne. Ja piszę je językiem prostym, w punktach bez jakiś zdjęć etc., ale nawet ktoś zielony z nich wyłuska co i jak. Zazwyczaj składają się z opisanych przeze mnie mini-tutków lub tutków autorstwa innych użytkowników, ale z deczka zmienionych przeze mnie.
Pomyślałem, że taki poradnik, który napisałem do P2 wam się może przydać. Opisałem w nim tylko charakterystyczne rzeczy dla AI, bo dotyczące mapki mam zapisane w poradniku innego użytkownika, który również mi pomaga.
To nie jest poradnik dla zielonych (nie ma screenów etc.). Prosto, zwięźle i konkretnie.
Zwykle takich rzeczy nie publikuję, robię je dla siebie, ale dla was zrobię wyjątek. Nie publikuje ich również dlatego, ze nie wszystko z tego "zestawu pomocy" jest moje (czasem jakiś tutek, albo nawet cały poradnik dotyczący czegoś nie jest mój).
Have fun
Poradnik kieszonkowy - sztuczna inteligencja
Moderatorzy: Moderatorzy, Admini
- Pablo Abruzzi
- Seryjny zabójca
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
- Lokalizacja: Niedaleko Katowic
- Załączniki
-
- Postal 2 poradnik.rar
- Poradnik
- (23.68 KiB) Pobrany 385 razy
Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
Wegecjusz
- Pablo Abruzzi
- Seryjny zabójca
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
- Lokalizacja: Niedaleko Katowic
Czepiać się szczegółów to każdy potrafi, ale robić to nie ma komu ł: Precz z Żydo-komuną.Pangia pisze:Pablo Abruzzi pisze:nawet ktoś zielony z nich wyłuska co i jakNadajesz się na polityka.Pablo Abruzzi pisze:To nie jest poradnik dla zielonych
Ostatnio zmieniony 04 gru 2010, 16:01 przez Pablo Abruzzi, łącznie zmieniany 1 raz.
Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
Wegecjusz
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Kieszonkowe poradniki? Ha! bardzo dobra idea, by przez minimum słów zawrzeć to co potrzeba. Może i ja wreszcie jakiego tutka zrobię, bez zbędnego gadulstwa i nadmiaru spędzonego czasu. Bo takie podejście jest dobre - rady są przejrzyste i pomocne. Albo i sam kontynuuj swoją zacną ideę.
Mam jednak takie uwagi. Przy tworzeniu bystandera - wstawianiu go na mapę dałeś
bIgnoresHearing=True - ignoruje krzyki i strzały, stoi obojętny
bIgnoresSenses=True - ignoruje widok broni i masakry
Więcej błędów nie dostrzegłem.
Mam jednak takie uwagi. Przy tworzeniu bystandera - wstawianiu go na mapę dałeś
Lepiej to robić w widoku 3D, wtedy na pewno postawisz go tam gdzie trzeba. Bo w widoku 2D, na przykład z góry, stawiając go na mapie może okazać się że... on jest hen! za wysoko ponad mapę. Gra bowiem uwzględnia tylko twój wybór odnośnie dwóch wymiarów, trzeci, w tym przypadku góra-dół zapodaje domyślny.Przejdź do mapy 2D
Znak '=' zamiast '-'ArmorMax-1000.000000
Błąd (brak 'b' na początku) i nie wyjaśniłeś, co one dają spawnowanemu bystkowi. A więc:PawnAttributes -> IgnoreHearing: TRUE;
PawnAttributes -> IgnoreSense: TRUE;
bIgnoresHearing=True - ignoruje krzyki i strzały, stoi obojętny
bIgnoresSenses=True - ignoruje widok broni i masakry
Więcej błędów nie dostrzegłem.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
- Pablo Abruzzi
- Seryjny zabójca
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 11:45
- Lokalizacja: Niedaleko Katowic
No spoko, nie planowałem wcześniej publikować tego, ja to piszę dla siebie, żeby nie zapomnieć "moim językiem", więc mogą być błędy stylistyczne. Opisuje tak jak robię, więc i niektórym może się to wydawać dziwne.
Może przyklejmy temat, przyda się na widoku
Ehm...zależy do jakiej gry. Nie wiem czy ty siedzisz w moddingu, ja tak i muszę powiedzieć że do P2 jest krótko, zwięźle i przyjemnie, ale na przykład do CoD'a 4 pisałem taki poradnik najściślej jak można, a żeby sobie opisać wszystko "swoim językiem" musiałem zapełnić 40 stron A4 , więc wiesz... Tam jest tego znacznie więcej i jest 10 razy trudniejsze, bo tam masz to bardziej rozbite, ale chociaż do każdej części ta sama konstrukcja, raz się nauczysz i umiesz - dobre i to.Tiquill pisze: i nadmiaru spędzonego czasu.
Może przyklejmy temat, przyda się na widoku
Ostatnio zmieniony 07 gru 2010, 22:12 przez Pablo Abruzzi, łącznie zmieniany 1 raz.
Si vis pacem, para bellum - Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny
Wegecjusz
Wegecjusz
- Tiquill
- V.I.P.
- Posty: 14479
- Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
- Lokalizacja: z naprzeciwka
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Wiem, pisałeś dla siebie, to i błędy są, normalna rzecz. I może bym ich nie wytykał, ale przydadzą się te korekty innym, którzy tego "kieszonkowca" użyją.
Siedzę w moddingu, dwóch gier. Jak na potrzeby przystępnego i wyczerpującego tutka, to imo P2 jest i tak zbyt rozbudowany. Czytaj: Nie mam czasu i chęci by taki tutek zrobić. Ale inni robią.
Siedzę w moddingu, dwóch gier. Jak na potrzeby przystępnego i wyczerpującego tutka, to imo P2 jest i tak zbyt rozbudowany. Czytaj: Nie mam czasu i chęci by taki tutek zrobić. Ale inni robią.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 2 razy.
Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...