[POMOC]Jak zrobić licznik wrogów do zabicia ?

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

29 gru 2008, 23:12

chciałbym się dowiedzieć jak zrobić licznik wrogów tak jak w grze fag hunter albo mortal kombat ?


Awatar użytkownika
Dragonmatix
Seryjny zabójca
Posty: 383
Rejestracja: 31 lip 2008, 10:52

30 gru 2008, 21:05

Myślę, że ci chodzi o takie coś jak było w AW z misją zabicia tych zombie? Dobrze zrozumiałem?
Jeśli tak to proponuję podejrzeć mapkę z tą misją i popatrzeć w skryptach.
Lecz nie wiem dobrze.
Poczekaj jeszcze na odpowiedź bardziej doświadczonych w edytorze PostED.


"Złap wiatr który przecina motyle"
Awatar użytkownika
Spoonman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 319
Rejestracja: 30 lip 2007, 12:29
Lokalizacja: zza węgła

30 gru 2008, 21:56

Wstawiasz na mapę (byle gdzie, ale najlepiej w takim miejscu, żeby łatwo ci było go później znaleźć) Actor'a P2ScriptedSequence (znaleźć go można w Object>Actor>Keypoint>AIScript>ScriptedSequence>FPSScriptedSequence) i tam w grupie AIScript>Actions dodajesz akcję, która nosi nazwę ACTION_KillCounter.
Z dwiema zmiennymi, które się tam wprowadza powinieneś sobie poradzić, jak również z innymi akcjami, takimi jak na przykład wyzwalaniem za pomocą jakiegoś zdarzenia (Event'u) tej sekwencji. Jeżeli jednak sobie nie poradzisz, to zrób tyle, co tu napisałem, a później powiedz, czego konkretnie jeszcze nie potrafisz zrobić.


Speed means freedom of the soul
Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

30 gru 2008, 23:37

nie chce marudzić ale za bardzo nie rozumie jestem słaby w skryptach
ale zrobiłem tak jak powiedziałeś aha i mam pytanie czy żeby to się włączyło trzeba kills trigger wpisać nazwe taga jakiegoś triggera ?


Awatar użytkownika
Spoonman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 319
Rejestracja: 30 lip 2007, 12:29
Lokalizacja: zza węgła

31 gru 2008, 00:16

W właściwie to odpowiedź na twoje pytanie brzmi tak, ale nie do końca. Osobom, których zabójstwa KillCounter będzie zliczał wyzwalają po śmierci Eventa takiego, jaki im wpiszesz (Events>Event). Zatem w KillsTrigger wpisujesz tą właśnie nazwę Eventa.
A żeby dać ograniczenie ilości zabójstw, należy wstawić Actora AWTrigger (Object>Actor>Triggers>Trigger>TriggerSuper>AWTrigger) i tam w AWTrigger>TimesTillTrigger ustawiasz liczbę, ile razy musi on zostać wyzwolony, aby sam wyzwolił swojego Eventa. Zatem w jego Tag'u wpisujesz nazwę taką samą jak w tym KillsTrigger, a w Event wpisujesz jakąś inną nazwę, która będzie sterowała np. innym trigger'em, dajmy na to, kończącem misję.


Speed means freedom of the soul
Awatar użytkownika
Spoonman
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 319
Rejestracja: 30 lip 2007, 12:29
Lokalizacja: zza węgła

31 gru 2008, 00:20

Oops, pomyłka!
Nie używaj P2ScriptedSequence tylko ScriptedTrigger (jest również podklasą KeyPoint). I jeżeli w grupie AIScript bit bWaitForTrigger będzie ustawiony na False, zadziała to od razu, a jeżeli będzie tam True, musi zostać wyzwolony Trigger o takim Even'cie, jakie Tag został wpisany w tym ScriptedTrigger'ze.


Speed means freedom of the soul
Awatar użytkownika
prawdziwy 666
Master of Dead & Hell
Master of Dead & Hell
Posty: 2182
Rejestracja: 30 sie 2007, 20:37
Lokalizacja: Apocalyptic City

01 sty 2009, 15:51

dobra Spoonman napisał to trochę chaotycznie i pominą jedna ważną rzecz wiec do to uporządkuje

potrzebujemy dwóch rzeczy

ScriptedTrigger i AWTrigger

w ScriptedTrigger ustawiamy KillCounter

a w nim KillsTrigger (ty wpisujemy co chcemy i to co tu wpiszemy będzie ważne)

HudPawnIcon tu podajemy ikone jaka ma się wyświetlić w hudzie


a w AWTrigger ustawiamy tak

TimesTillTrigge liczba przeciwników do zabicia

w Events ustawiamy tak

Event - tu wpisujemy co chcemy (kiedy skończymy zostanie uruchomiony skrypt lub zdążenie które ma ustawione taki sam "Tag")

Tag - tu wpisujemy to samo co w KillsTrigger

teraz potrzeba jeszcze podpiąć "ofiary" do licznika



w Events postaci do zabicia ustawiamy tak

Event - tu wpisujemy to samo co w KillsTrigger


mam nadzieje że jest to zrozumiałe (ostatnio nie jestem pewien co do logiki tego co pisze)


I am not dead, I'm a Death muhahahahaha
Obrazek
Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

01 sty 2009, 17:27

zaraz zaraz coś spieprzyłem bo licznik pokazuje mi 0/2 tak jak ustawiłem i ludkom
którym wpisałem event to samo co w kills triger a i tak jak pozbędę ich życia
to licznik nadal pokazuje to samo
wie ktoś jak to naprawić
Ostatnio zmieniony 03 sty 2009, 13:54 przez Tiszer, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Edek
Modder
Modder
Posty: 116
Rejestracja: 30 paź 2007, 13:46
Lokalizacja: Rapture

04 sty 2009, 15:54

Aby naliczało ofiary musisz wejść w AWtrigger -> Object i w linijce InitialState wybrać CountTriggers.


Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

04 sty 2009, 19:18

dzięki działa


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

23 gru 2014, 15:13

Możesz jeszcze zrobić własny al'a KillCounter w STP jeśli nie robisz moda pod AW.
Wystarczy globalna zmienna licząca wyzwolenia z danego event'u, która będzie sprawdzać i liczyć do wymaganej ilości, wyznaczonej przez inna globalną stałą, która będzie można ustawić w Default Properties - no to zależy gdzie byś wstawił, bo np. najlepiej to zrobić w zakładce Action i robisz własną akcję ACTION_LiczStrzaly, i ona zlicza trafienia albo wyzwolenia. :)
Tyle teorii.
Po zliczeniu wymaganej ilości wyzwoleń możesz potem dopisać w skrypcie, co ma dalej robić, albo np. że ma potem wyzwolić kolejny event.
Kod prosty, na kilka linijek góra.
Oczywiście rozwiązanie będzie miało kilka wad ale działa w miarę nieźle.
Jednak jeśli to nie problem to lepiej już użyć tego KillCounter'a z AW, bo jest jednak bardziej dopracowany, niż taki licznik zrobiony na szybko. :)


Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

17 lut 2016, 12:04

Próbowałem też sam to zrobić, ale mi się nie udało. Dopiero po dokładnym przeczytaniu wszystkich postów.
Może by to tak poprawić i spiąć wszystko w jednym poście, i wstawić w odpowiedni dział, z dopiską [Poradnik]?


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

17 lut 2016, 17:33

ArtekXDPL pisze:Próbowałem też sam to zrobić, ale mi się nie udało. Dopiero po dokładnym przeczytaniu wszystkich postów.
Może by to tak poprawić i spiąć wszystko w jednym poście, i wstawić w odpowiedni dział, z dopiską [Poradnik]?
Jest już coś takiego w tym poradniku:
https://forum.postalsite.info/m ... vt4255.html


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

17 lut 2016, 17:59

Przepraszam, masz racje, jest w poradniku.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2016, 14:48 przez ArtekXDPL, łącznie zmieniany 1 raz.


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
ODPOWIEDZ