Odkrywcy tajnych przejść

Rozmowy o P2: Share the Pain i podstawowym Postalu 2.

Moderatorzy: Admini, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14457
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

23 lut 2009, 10:39

prawdziwy 666 pisze:jak powiesz mi jak mogli poskładać zdjęcia tak żeby kościół był ustawiony odwrotnie niż powinien być albo jak można było złym poskładaniem dodać drogi których niema to będziesz mistrzem :D :P ;)
Photoshop wszystko może. :P Pozwala więc dorysować to i owo, w tym drogi. ;)

Najprawdopodobniej są to mapy bliskie finału, które poskładano w jedną całość z lotu ptaka, aby mieć ogólny pogląd na całe Paradise. Po czym dopiero taki kościół przeniesiono w miejsce, w którym jest w wypuszczonej na rynek wersji gry.
prawdziwy 666 pisze:btw czy droga za stacją benzynową nie zgadza się przypadkiem z drogą którą znalazł dziś Silver?? https://forum.postalsite.info/co ... .html#38780
A bliżej, o co ci chodzi? Silver Dragon wskazał, że to jest właśnie droga za stacją benzynową. Więc do jakiej drogi ty się odnosisz?


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7040
Rejestracja: 11 sie 2007, 22:28
Lokalizacja: East Mayberry

23 lut 2009, 11:04

Tiquill pisze:...że to jest właśnie droga za stacją benzynową.
Nie za, tylko naprzeciwko. A dokładniej, za wzniesieniem na lewo od tunelu (w stronę zajezdni)

EDIT:
Moim zdaniem to była kiedyś jedna mapa. Kościół, zajezdnia oraz wysypisko odpadów w jednym. Plany jednak się zmieniły i podzielono tą mapę na dwie części
Ostatnio zmieniony 23 lut 2009, 11:07 przez Silver Dragon, łącznie zmieniany 2 razy.


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14457
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

23 lut 2009, 12:53

Silver Dragon pisze:Nie za, tylko naprzeciwko. A dokładniej, za wzniesieniem na lewo od tunelu (w stronę zajezdni)
PostEd na start i przyjrzałem się. To wygląda jak pomysł aby dać graczowi dostęp z rowów za zajezdnią (oddzielających zajezdnię od śmietniska przy cmentarzu) bezpośrednio do terenów przy stacji. Czyli przejścia z mapy Church (ów rów za kościołem i zajezdnią) do mapy Highlands (stacja paliw). Bo ta droga, jaką wskazujesz, jest też na mapie z kościołem. Ale zrezygnowano z tego połączenia, a zamiast niego dano trudny do znalezienia tunel-wczytanie (znajdujący się właśnie pod tą zaniechaną drogą na mapie z kościołem) do mapy underhub.fuk, czyli Obligatory Sewer Complex.
Czyli moja sugestia, że droga ta prowadzi na tyły RWS, jest niesłuszna.

Silver Dragon pisze:Moim zdaniem to była kiedyś jedna mapa. Kościół, zajezdnia oraz wysypisko odpadów w jednym. Plany jednak się zmieniły i podzielono tą mapę na dwie części
Kościół i zajezdnia to ten sam teren, zmodyfikowany tylko tu i tam na potrzeby każdej z map. Ale to nie jedyny przykład takich zabiegów.

Podobnie rzecz ma się z suburbs-1 (Ulica Główna) i suburbs-3 (Dom). Oraz z RWSBlock z Estates (czyli Chicken Queen). Każda z tych trzech par map ma wspólny terrain. Możliwe, że robione to było celowo, bo mapy z tych par graniczą ze sobą. Ale bardziej prawdopodobne, że te pary map były kiedyś pojedyńczymi mapami, a potem zostały podzielone na dwie. Podział może miał zoptymalizować grę, ale przynajmniej w przypadku suburbs'ów podział odbił się niekorzystnie na ocenie samej gry. Bo już na początku gry każdy gracz może odczuć nadmierny podział Paradise na mapy. Co krok, to wczytanie - w recenzjach gry spotykałem to jako wadę gry.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 13:24

23 lut 2009, 15:34

Jeżeli ktoś ma słaby komputer, wczytywanie może trwać bardzo długo, nie mówiąc już, że nawet jak trwa długo to wkurza. Zamieszczenie, jednak, jednej wielkiej mapy byłoby o wiele gorsze dla posiadaczy słabych komputerów.

Swoją drogą w świecie Postala znajduje się wiele ciekawych rzeczy wartych zbadania. Np. bawiąc się w Paradise Mall użyłem kodu IFeelFree i doleciałem aż do dziwnych tekstur nieba i jeszcze czegoś. Poniżej prezentuję screeny:
Obrazek
Obrazek


To mi wygląda jak obraz nieba widzianego przez szklany sufit w Paradise Mall...
Skoro są jakieś miejsca poza mapą, może są też takie gdzie można chodzić?

Obrazek
Tek broni wolve'a nie mogłem znalesc, a cheaty mi jej nie dawały, jednak wspaniały mod [kank]a i cheat na bronie z modów pozwolił mi na to!


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14457
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

23 lut 2009, 16:17

Każda mapa "na dworzu" ma takie niebo, Mr Minio, lub podobne. Jeśli chcesz robić mapę z terenem, to potrzeba też niebo. Można samemu wszystko zrobić, na wzór powyższego, można też po prostu skopiować z jakiejś mapy takie niebo. Bez tego nie byłoby nieba, jakie znamy w grze.

Co do broni wolve'a, to trzeba ją poszukać na mapie używając PostEd'a a nie gry. Znajdujesz, zapamiętujesz i wchodzisz do gry. Choć nie wiem już, czy ta broń rzeczywiście była na tej mapie, skąd pochodzi twój skrin, czyli chyba cus-nightmare.fuk z moda freddyvsjasonbeta1.zip
Mr Minio pisze:Jeżeli ktoś ma słaby komputer, wczytywanie może trwać bardzo długo, nie mówiąc już, że nawet jak trwa długo to wkurza.
Dwie mapy zamiast jednej nie jest jeszcze dokuczliwe. A w przypadku map z tym samym terrain i leżących tuż obok siebie wczytywanych jest tyle wspólnych obiektów dla obu map, więc trudno nawet mówić, że wczytywane są dwie oddzielne mapy.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 13:24

23 lut 2009, 17:01

Ale po wpisaniu tego kodu na inne bronie z modów dostaję tą broń na każdej mapie, a że akurat tam grałem robiąc skrina to co innego.
PS: Swoją droga wspaniała mapa! Szczególnie przypadł mi do gustu pociąg, czy też tramwaj.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
prawdziwy 666
Master of Dead & Hell
Master of Dead & Hell
Posty: 2182
Rejestracja: 30 sie 2007, 19:37
Lokalizacja: Apocalyptic City

23 lut 2009, 17:20

Tiquill pisze:Oraz z RWSBlock z Estates
niestety te mapy nie mają takiego samego terenu i nie da się ich razem połączyć (wiem bo próbowałem) pozostałe dwie pary się zgadzają

co do kościoła to on przylega do kontenerów wiec nawet jak by zrobić zdjęcie od góry to tylko idiota by to błędnie z robił


btw na tej mapie cały Highlands jest inny niż ten w finalce


I am not dead, I'm a Death muhahahahaha
Obrazek
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 13:24

23 lut 2009, 17:23

Warto przy tym zauważyć, że na mapach w których są zawarte części innych map różnią się od tego co możemy zobaczyć na tamtych mapach.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14457
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

23 lut 2009, 18:28

Mr Minio pisze:Swoją droga wspaniała mapa! Szczególnie przypadł mi do gustu pociąg, czy też tramwaj.
Oryginał tej mapy to to cus-Vigilante by John Marsh. To napowietrzne metro, faktycznie, bardzo fajne. Sama mapa to skarb, niezależnie, czy to oryginał, czy wersja by wolve.
prawdziwy 666 pisze:
Tiquill pisze:Oraz z RWSBlock z Estates
niestety te mapy nie mają takiego samego terenu i nie da się ich razem połączyć (wiem bo próbowałem)
rwsblock: Texture'mex_height.Alphamaps.rws_block'
Estates: Texture'mex_height.Alphamaps.estates_height'
Inne tekstury, ale podobieństwo obu map wskazuje, że pierwotnie był to jeden teren. Choćby tworzony po to wspólnie, aby ułatwić sobie pokazanie terenu sąsiedniej mapy przy punkcie wczytywania do niej (mostek, dom za którego tyłami jest przejście). Po jego rozdzieleniu oba tereny zostały zmodyfikowane (spłaszczone itd). Wspólny początek, od którego łatwiej zacząć, niż kopiować jedno z drugiego. Łatwiej dzielić, niż kopiować, mam za sobą próby kopiowania, to gehenna. I, na upartego, można te mapy ze sobą skleić. Wiem, bo próbowałem.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
prawdziwy 666
Master of Dead & Hell
Master of Dead & Hell
Posty: 2182
Rejestracja: 30 sie 2007, 19:37
Lokalizacja: Apocalyptic City

23 lut 2009, 18:55

po użyciu narzędzia Visibility na teren kościoła zajezdni i domu ulicy głównej widzimy ten sam teren(twórcy ukryli to co było nie potrzebne na drugiej mapie) (teren można kopiować tak jak wszystko)

jednak w przypadku RWSBlock Estates mamy dwa zupełnie niepasujące do siebie tereny (tak jak by z robili je osobno i tylko zachowali pozor że do siebie pasują)


I am not dead, I'm a Death muhahahahaha
Obrazek
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14457
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

23 lut 2009, 19:28

Ten pozór to grzbiet rozdzielających obie mapy gór i widoczne z miejsc wczytywania ścieżki do sąsiednich map. To starczy, by połączyć. Gdy nałożyłem obie mapy na siebie, uwzględniając owe góry i ścieżki, wszystko było prawie zgodne. Nie pasowała tylko wysokość terenu względem położenia domów i innych obiektów. Ale gdyby się uprzeć, dałoby się to połączyć, wymaga to tylko samozaparcia i czasu. I dobrej woli. Której mi zabrakło. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 13:24

23 lut 2009, 20:36

Pewnie już to wiecie, ale napiszę. Za kościołem, a nawet jeszcze za cmentarzem ukryte jest pewne przejście, taka rura do Tora Bora. Pewnie już ktoś o tym wspominał, ale to w ramach małego przypomnienia.
Obrazek

No to mamy już 2 wejścia do Tora Bora. To i tamto za domem Kolesia. Może jest jeszcze jakieś?

Edit: Właśnie doczytałem, że właśnie o tym pisze Tiquill u góry.
Ale jakby co dałem zdjęcie.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2009, 20:38 przez Mr Minio, łącznie zmieniany 1 raz.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14457
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

23 lut 2009, 20:47

Mr Minio pisze:Pewnie już ktoś o tym wspominał
No wspomniał, i to nawet na tej stronie. :D O:
Tiquill pisze:a zamiast niego dano trudny do znalezienia tunel-wczytanie (znajdujący się właśnie pod tą zaniechaną drogą na mapie z kościołem) do mapy underhub.fuk, czyli Obligatory Sewer Complex.
Może ktoś pamięta, jak długo w tej zabawie (klik) nikt nie udzielał odpowiedzi na moje o tym pytanie. Chodziło własnie o to wczytanie do Obligatory Sewer Complex, a nie bezpośrednio do Tora Bora, jak napisałeś.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Silver Dragon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7040
Rejestracja: 11 sie 2007, 22:28
Lokalizacja: East Mayberry

24 lut 2009, 09:41

Mr Minio pisze:No to mamy już 2 wejścia do Tora Bora. To i tamto za domem Kolesia. Może jest jeszcze jakieś?
Pod mostem, na mapie z lasem (na lewo od strony parkingu) ;)


Przybyłem, zobaczyłem... i polała się krew :evilbat:
Obrazek
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 13:24

24 lut 2009, 12:48

Nie mogę znaleść. Możesz dać skrina?

EDIT: Znalazłem, dobrze ukryte to przejście. Po co tyle tych tajnych przejść? Może są jeszcze jakieś ukryte, a może Talibowie chcą móc przejść ze swojej kryjówki do każdego zakątka Paradise?
Ostatnio zmieniony 24 lut 2009, 13:50 przez Mr Minio, łącznie zmieniany 1 raz.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
ODPOWIEDZ