Niebo

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
adana4
Modder
Modder
Posty: 142
Rejestracja: 02 lis 2007, 12:10
Lokalizacja: czersk

06 lip 2009, 16:48

Jak zrobić niebo ?


damdan/adana4
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

07 lip 2009, 22:28

Najkrócej, choć może wbrew Twoim oczekiwaniom to odpowiem tak: Skopiować z innej mapy.

Można robić samemu, ale wychodzą często potworki, że szkoda czasu. Robimy przecież mapy, gdzie są domy, teren, gdzie gracz chodzi, wchodzi, strzela itd. Niebo jest tylko dla ozdoby, gdzieś w górze, i żeby nie szpeciło. A gdy chcemy, aby było dobre, albo nawet takie jak w P2, to najlepiej skopiować z mapy samego P2.
W załączniku daję dwa pliki. Aby je użyć, to:
1. W PostEd otwierasz swoją mapę.
2. Bierzesz plik Niebo.txt i otwierasz go w Notatniku, klawiszami Ctrl+A zaznaczasz wszystko i kopiujesz zawartość do Schowka (czyli zwykłe kopiowanie).
3. Wracasz do swojej mapy i w menu PostEd'a dajesz 'Edit - Paste'. Wszystko co do nieba potrzebne, jest już, jest też zaznaczone. Nie odznaczasz, ale przesuwasz wszystko tak (w widoku z góry i w widoku z boku) aby sześcian nieba był oddalony od sześcianu twojej mapy, czyli: nie zachodził w żaden sposób jeden na drugi. Oddzielne sześciany.
4. Przechodzisz do sześcianu ze swoją mapą i będąc w nim zaznaczasz (od środka) cztery boki i górę, naraz (używając klawisza Shift). Wybierasz 'View - Show Surface Properties'. Na widocznej zakładce (gdzie nic nie jest zaznaczone) zaznaczasz 'Two Sides' i 'Fake Backdrop', jak na obrazku:
Obrazek
Dzięki temu nie będzie widać podczas gry tekstur tych ścian (w PostEd nadal będą widoczne), ale będą te ściany przeźroczyste, tak żeby widać było przez nie samo niebo.

A żeby pokazać, jak to wygląda w praktyce, to efekt takich zabiegów masz na drugim pliku w załączniku, mapce Niebo.fuk Prosty jak drut sześcian, tekstura gruntu, reszta ścian niewidoczna i... piękne niebo, jak Vince przykazał. xD Takie jak na mapie Dom. Zaś pliczek Niebo.txt można wykorzystać w każdej mapce. Zaoszczędzi to każdemu sporo czasu.


Ale czasem są mapy, które, no, niebo muszą mieć inne. Moje własne i żadne inne, bo musi być ciemniej, pochmurniej. Możesz edytować przedstawione wyżej niebo, ale możesz też zrobić je od podstaw, jeśli się uprzesz. Dla takich upartych i ambitnych uploaduję tutek Scotta o tym: https://www.sendspace.com/file/h13kd8

No, i to by było na tyle. ;)
Załączniki
Niebo.zip
Niebo.txt i efekt wklejenia na mapę - Niebo.fuk
(7 KiB) Pobrany 219 razy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 2 razy.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Slayer
Zabójca na sterydach
Zabójca na sterydach
Posty: 656
Rejestracja: 01 lip 2009, 19:02

19 sty 2010, 18:04

Odkopuję temat ale jest problem.Czy ktoś kto umie to na 100% mógłby zrobić video poradnik jak to niebo skopiować lub samemu zrobić?Wiem że mnie wyśmiejecie ale szału dostaję jak zrobię już w miarę ładna mapę, patrzę w górę i widzę co?! kiepską teksturę coś na podobieństwo nieba.Smutne :/ .
Ostatnio zmieniony 19 sty 2010, 18:05 przez Slayer, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

23 sty 2010, 07:57

OK! dzisiaj zrobię dla ciebie poradnik i dam link na YouTube. :)
link :

:) !!! Nie bój się tylu punktów !!!! :)

Teraz opis słowny napisze to w punktach.
1 Włącz 2 razy edytor do Postala.
2 W jednym edytorze naciśnij {FILE}-->{OPEN}(W górnym pasku ekranu) .
3 Następnie znajdź folder z Postalem i otwórz folder {Maps}.
4 Z folderu {Maps} wybierz {mpDGT-Cemetery.fuk).
5 Poczekaj aż mapa się uruchomi.
6 Gdy mapa się uruchomi podnieś kamerę troszkę do góry.
7 Następnie zaznacz dowolna ścianę np {z prawej strony}.
8 Teraz przejdź na drugi włączony edytor.
9 W tym drugim edytorze zacznij od stworzenia podstawowego {Kwadratu}.
10 Aby wybudować kwadrat wystarczy kliknąć na przycisk {Cube} .
11 Przycisk {Cube} znajduje się na lewej stronie ekranu {w pasku narzędzi} i ma obrazek {Kwadratu}.
12 Prawym przyciskiem myszy {ppm}.
13 Pojawi się okienko z siedmioma opcjami ale nas obchodzą tylko pierwsze trzy czyli {Height} {Widht} oraz {Breadth}.
14 Teraz wyjaśnię co oznaczają te funkcję:
- {Height}--> wysokość.
- {Widht}--> szerokość.
- {Breadth}--> długość.
15 Naprzeciwko tych funkcji mamy domyślne wartości jest to wartość (256.000000).
16 Jeśli chcemy zwiększyć np wysokość czyli {Height} to zmieniamy pierwsze trzy liczby np
{2451.000000} {Nie obchodzą nas liczby po kropce}.
17 Naciskamy przycisk {Build}.
18 W ten sposób zrobiliśmy pierwszy kwadrat.
19 Teraz gdy mamy już kwadrat naciskamy na przycisk {Subtract}.
20 Zobaczymy teraz że do kwadratu którego zrobiliśmy doszły ściany które są teraz .{Szare,dziwne}.
21 Gdy mamy już zrobiony kwadrat i ściany to:
- Wystarczy z kopiować niebo z mapy która włączyliśmy na samym początku.
22 Aby jednak to zrobić należy:
- kliknąć na jedną z dowolnych ścian {w mapie którą włączyliśmy na początku}.
- nacisnąć na klawiaturze klawisze {Ctrl+C}.
23 Teraz włączyć drugi edytor w którym zrobiliśmy {Kwadrat z Ścianami}.
24 I nacisnąć na jedną z ścian {ściana zmieni kolor na niebieski}.
25 Gdy mamy podświetloną ścianę naciskamy klawisze {Ctrl+V}.
26 W ten sposób mamy niebo na jednej z ścian {z innymi robimy tak samo od 21 do 25.

W sprawie jakiś kłopotów pisać w tym temacie,przy jakim punkcie kłopot!
Postarałem się napisać najprościej ten poradnik.

PS Link na YouTube dodam potem bo jeszcze mi się dodaje.
Często patrze na ten temat...
Ostatnio zmieniony 23 sty 2010, 12:17 przez ArtekXDPL, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Slayer
Zabójca na sterydach
Zabójca na sterydach
Posty: 656
Rejestracja: 01 lip 2009, 19:02

26 sty 2010, 12:17

Strasznie się podjarałem jak zobaczyłem pierwszą linijkę twojego postu, a straciłem już nadzieję bo tyle dni nikt nie odpisywał.Dzięki :bravo1:
-----------------
Edit:
Jak zrobić taką hmm...mgłę?Aby zakrywała te kanty kwadratu bo tak śmiechowo to wygląda.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2010, 15:36 przez Slayer, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Reality Master
Modder
Modder
Posty: 1094
Rejestracja: 07 lis 2007, 19:41
Kontakt:

27 sty 2010, 15:06

To nie jest prawdziwe niebo. To jest nic innego jak bardziej skomplikowane nałożenie tekstur nieba na ściany kwadratu. Tu masz tutorial jak się robi skyboxa: https://wiki.beyondunreal.com/Legacy:Building_A_SkyBox (niestety po angielsku)

Potem musisz stworzyć teren:
https://www.box.net/shared/ork7tndyhz
Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, 15:07 przez Reality Master, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Slayer
Zabójca na sterydach
Zabójca na sterydach
Posty: 656
Rejestracja: 01 lip 2009, 19:02

27 sty 2010, 15:30

hmm...trochę kiepsko, angielskiego jeszcze na tym poziomie tak nie czaje, a tłumacze są do dupy!


Teachin bitches how to swim
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

27 sty 2010, 17:07

hmm... trochę nie wiem o co ci chodzi ale u mnie to wygląda tak.
Screen https://img707.imageshack.us/img707/6905/25285711.png
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 11:16 przez ArtekXDPL, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

27 sty 2010, 17:17

Screeny nie działają(o ile w ogóle je dodałeś).


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Reality Master
Modder
Modder
Posty: 1094
Rejestracja: 07 lis 2007, 19:41
Kontakt:

27 sty 2010, 19:22

Dobra, daję ten tutek po polsku:

1. Stwórz planszę z terenem (link do tutoriala wcześniej).
2. Stwórz dodatkowy prostokąt o wymiarach np. 128/1024/1024 z daleka od mapy.
3. Oteksturuj go (tekstury nieba - paczka zo_skies).
4. Na każdej ścianie skyboxa zastosuj No Smooth w Surface Properties.
5. Dodaj oświetlenie.
6. Dodaj Actor Classes - Actor - Info - ZoneInfo - SkyZoneInfo na środku skyboxa.
7. Na każdej ścianie kwadratu z planszą zastosuj ustawienia Unlit i Fake Backdrop w Surface Properties.
8. Skompiluj level.


Awatar użytkownika
Pangia
Koleś
Koleś
Posty: 3710
Rejestracja: 20 lip 2009, 11:06

27 sty 2010, 20:14

ArtekXDPL pisze:hmm... trochę nie wiem o co ci chodzi ale u mnie to wygląda tak.
Screen 1
Screen 2
Screen 3
Zajefajne screeny.


Awatar użytkownika
Slayer
Zabójca na sterydach
Zabójca na sterydach
Posty: 656
Rejestracja: 01 lip 2009, 19:02

28 sty 2010, 11:11

Tiquill pisze:Bierzesz plik Niebo.txt i otwierasz go w Notatniku, klawiszami Ctrl+A zaznaczasz wszystko i kopiujesz zawartość do Schowka (czyli zwykłe kopiowanie).
Nie za bardzo rozumiem jakiego schowka?


Teachin bitches how to swim
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

28 sty 2010, 11:30

Slayer pisze:
Tiquill pisze:Bierzesz plik Niebo.txt i otwierasz go w Notatniku, klawiszami Ctrl+A zaznaczasz wszystko i kopiujesz zawartość do Schowka (czyli zwykłe kopiowanie).
Nie za bardzo rozumiem jakiego schowka?
Kopiujesz skrótem CTRL+C, ale wklejasz CTRL+V.


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
Awatar użytkownika
Slayer
Zabójca na sterydach
Zabójca na sterydach
Posty: 656
Rejestracja: 01 lip 2009, 19:02

28 sty 2010, 12:52

To wiem, ale gdzie wkleić?


Teachin bitches how to swim
Awatar użytkownika
Mr Minio
Redaktor
Redaktor
Posty: 7035
Rejestracja: 16 wrz 2007, 14:24

28 sty 2010, 12:53

Tiquill pisze: 3. Wracasz do swojej mapy i w menu PostEd'a dajesz 'Edit - Paste'.
:bolek:


"Are the hills going to march off?
Will heaven fall upon us?
Will the Earth open under us?
We don't know. We don't know, for a total eclipse has come upon us..."
ODPOWIEDZ