Najpierw przypomnę, jak wypakować wszystkie skrypty do postaci edytowalnych plików *.UC. W PostEd, w jego przeglądarce klas, klikasz na zakładkę Actor Classes. Wybierasz z menu 'File - Open Package'. W standardowym oknie wyboru pliku masz paczki o rozszerzeniu U. Zaznacz wszystkie i otwórz, to da ci pewność, że w dalszej pracy PostEd niczego nie przeoczy. A dalsza praca to: z menu dajesz 'File - Export All Scripts'. Potwierdzasz w nowym okienku, że chcesz to zrobić i czekasz, aż PostEd skończy robotę. W głównym folderze gry przybędzie Ci kilkanaście folderów. To w nich są skrypty, które są potrzebne w dalszej części tego tutka. Bo przecież trzeba poniższymi narzędziami mieć na czym robić.

UnCodeX
1. Na początek okno programu, które pokazuje co ten program nam daje. Mamy cztery panele: jeden pokazuje paczki ze skryptami (czyli nasze wypakowane foldery skryptów), drugi - drzewo klas, trzeci treść skryptu a czwarty to okno loga z czynności, jaką zadaliśmy programowi.

Obrazek 1
2. Ale jak to jeść? Skrypty już wypakowałeś, pora się im przyjrzeć. Przy pierwszym uruchomieniu UnCodeX pyta cię, gdzie ma widzieć folder ze skryptami *.UC. Wszystkie foldery wypakowanych paczek najlepiej wrzucić do odrębnego folderu, aby mieć je zawsze w jednym miejscu, np ...STP\AWP\SkryptyAWP\ Taki folder wskazujesz UnCodex'owi. Z jego menu 'Tree' wybierasz polecenie 'Rebuild and Analyse' i czekasz aż swoje zrobi. Restartujesz program. Możesz już wyszukiwać określoną klasę lub linię kodu (menu 'Find'). I masz wygodną wyszukiwarkę! Dwuklik na jakiejś klasie otwiera skrypt do edycji w domyślnym edytorze tychże skryptów. Musisz jednak zdefiniować w Windows ów domyślny edytor. Polecam program Notepad++.
Notepad++
1. Jak zrobić, by Notepad++ był domyślnym edytorem? Prawoklik na jakimś pliku *.uc i z systemowego menu kontekstowego wybierasz 'Otwórz za pomocą'. Wybierasz Notepad++ z listy lub szukasz na dysku, jeśli nie ma go tam na liście. Zaptaszasz opcję, by zawsze pliki UC były otwierane przez ten program i potwierdzasz wybór. Otwiera się okno programu, już jako domyślnego edytora.
2. Teraz musisz skojarzyć w nim pliki .UC z językiem C++, aby składnia skryptów była poprawnie i czytelnie wyświetlana. Z menu wybierasz 'Ustawienia -> Konfigurator stylów' i w okienku dodajesz uc jako rozszerzenie użytkownika, jak na obrazku:

Obrazek 2
3. Masz teraz wszystko co potrzeba w NPP (skrótowa nazwa Notepad++). Kolorowanie składni, porównywanie plików, wyszukiwanie danej frazy wśród otwartych plików i w zawartości plików we wskazanym folderze (które nie są otwarte) wraz z filtrami. Masz też listę otwartych plików, listę klas, i wiele innych narzędzi, nie tylko dla postalowego skrypto-edytora (jak np. klienta FTP zapisującego bezpośrednio na serwerze FTP). Sam zobacz:

Obrazek 3
Możesz hulać po skryptach i wszystko poznawać, porównywać i edytować. Tylko z tymi dwoma programami. Życzę wielu przyjemnych koderskich olśnień!
