Nakładanie się BSP a glitche

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

18 lip 2018, 02:29

Ma ktoś zajmujący się tworzeniem map, jakieś legitne info czy jeśli BSP na siebie nachodzi, to czy to jest bezpieczne czy czymś grozi? Chodzi mi o wywalanie GPF przez fizykę takich BSP, artefakty, itp.

Załóżmy, że buduję dom i chcę dostawić ścianę wewnątrz niego w pokoju, ale nie mogę dopasować nawet na setne UnrealUnits tego na "styk", więc zrobię trochę dłuższą ścianę, która wejdzie w ścianę domu.

Na unreal wiki jest niby coś tam napisane o tym, ale nie wiem czy to chodziło o ten przypadek. Bo BSP to nie jest zwykły model w przestrzeni, więc mam obawy czy jeśli tak zrobię (nałożę ściany z BSP na siebie), to czy potem mapa nie straci na stabilności albo czy nie będzie błędów na mapie.


Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

18 lip 2018, 23:31

Ja początkowo budowałem tak całe mapy i jakoś działały więc... myślę że to nie ma aż tak dużego znaczenia.


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
Dev4ever
Modder
Modder
Posty: 2483
Rejestracja: 27 lis 2010, 20:12
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

18 lip 2018, 23:34

Mój szpital strachu był budowany z kawałków BSP często nakładających się na siebie i też wszystko hula :)


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

20 lip 2018, 19:06

seebeek17, z tym twoim tematem poczułem, że - że przekroczyłem swego rodzaju Rubikon i znalazłem się w nowej rzeczywistości. Kiedyś ludzie nie wiedzieli jak zaznaczyć zrobionego przez siebie brusha, psztykali następne, klonując kilka tych samych, nie bacząc na otymalizację gry. Byle leciało. A teraz na odwrót: czytam jak się ktoś martwi, co się stanie, jak dwa brushe nie najdą na siebie. No: miód! :D


Jeśli kopiujesz jakiś BSP Brush z innej mapy, to bądź gotów, że nie będzie on z resztą mapy "na styk". Ja nie polecam zachowywania kopiowanych, tylko - zrobienie podobnego od początku. Lecz jeśli chcesz go zachować, to w properties w Movement możesz ręcznie edytować/zaokrąglić współrzędne tychże. I będzie "na setne". Jeśli nie kopiowałeś, a i tak nie jest na "styk" to mogłeś mieć wyłączone przyciąganie do siatki. Najlepiej zrób nowy - albo też edytuj współrzędne wg tego, do którego ma pasować - jest szansa że się uda.

Włącz przyciąganie do siatki (jeśli nie masz). Jak tworzysz budynki to z podziałką minimum 8. Jeśli zachowujesz przyciąganie do siatki, to każdy nowy BSP elegancko przysunie się i "przylepi" do siąsiadów, w tym samym punkcie, co do setnej. ;)

Pytasz o "legitne" info. A weź tak na zdrowy rozsądek. O rozejście się brushy podczas tworzenia mapy nie jest łatwo, nie każdy ma chęć by wszystko dopasowywać. I co, przez takie rzeczy gra miałaby crashować? To co to by się działo, co? Nikt spokojnie grać w nic nie może! :D Jeśli W pokoju chcesz kominek, to dodajesz Adda, może włazić w ścianę, nawet wyłazić na zewnątrz domu, nic się nie stanie. Potem w tym Add wycinasz Substractem wnętrze kominka - i wszystko gra - nic nie ścina! Bo zrobiłeś przepisowe dla gry sześciany, żadnych wygibasów. I zachowałeś kolejność tworzenia BSP - co też bardzo ważne.

Ścinać będzie, gdy to będą nierówne bryły, o przesuniętych wierzchołkach. Gdy przekonwertujesz StaticMesh na Brusha i w efekcie uzyskasz BSP o "otwartej" geometrii (zamiast krawędzi zbiegających się do jednego wierzchołka, wierzchołków będzie parę i nie będą połączone ze sobą krawędziami), "kłującej" w mapę swoimi wierzchołkami. I już obliczeń więcej. Możesz nawet nieopatrznie przesunąć jeden wierzchołek Substracta będącego pokojem w domu tak, że ściana pokoju wyjdzie poza dom - ty zobaczysz w grze dom bez zewnętrznej ściany - a gra "zobaczy" masę nowych i niepotrzebnych obliczeń.

I jak tworzysz wnętrza w domu nie musi być wszystko tak naprawdę na styk. Dopiero, kiedy dzielisz mapę ZonePortalami, to wtedy ów "styk" na decydujące znaczenie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

20 lip 2018, 20:34

PostED mi się wywalił i nie zapisałem mapy, więc i tak musiałem zrobić cały budynek od nowa. Tym razem samo z siebie wszystko się dopasowało do "setnych". A pytanie zadałem profilaktycznie, co nie oznacza, że nie lubię jak wszystko na mapie jest jak najlepiej dopasowane. ;) Dzięki wam za odpowiedzi.

A no i ostatnio się naczytałem o BSP Hole i trochę się zaniepokoiłem. :P
Ostatnio zmieniony 20 lip 2018, 20:35 przez seebeek17, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

20 lip 2018, 21:27

seebeek17 pisze:A no i ostatnio się naczytałem o BSP Hole i trochę się zaniepokoiłem.
Za dużo czytasz. Nie wiem co to jest = nie mam niepokoju. :P


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

20 lip 2018, 22:57

Temat podobny do mojego następnego pytania więc zadam tutaj. Po oddzieleniu pokoi w budynku od innych stref, da się zachować jakoś światło z Sunlight'a? Tak żeby to światło słoneczne wpadało przez okna, czy jedyne wyjście to zrobić je sztucznie Spotlight'ami? Szukałem na wiki, ale google coś ostatnio mi nie pokazuję tego czego szukam, tylko głównie linki do UE4 albo jakichś ruskich stron


Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

21 lip 2018, 01:12

Nie znam takiej możliwości. Ale możesz też choćby punktowy Light dać przy oknie o kolorze SunLighta, albo nawet samego SL skopiować, tylko zmniejszyć mu zasięg i moc światła. Przedrze się przez ZonePortal. Takimi punktowymi światłami można dokonać różnych ciekawych korekt, choćby w nierównym oświetleniu dwóch połączonych brushy, kiedy jasność ścian, będących przedłużeniem tego samego pokoju, jest inna od reszty.

A gdy chcesz imitować wpadające światło słońca do wnętrza - to już Emitter. Jest taki fajny na jakiejś mapie, teraz nazwy jej nie pamiętam. Ale w Lost Island "siedzi" jego kopia na drzewie, na pierwszej mapie, po prawo. Ten długi kanion a'la Serious Sam. ;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lip 2018, 10:14

seebeek17 pisze:Po oddzieleniu pokoi w budynku od innych stref, da się zachować jakoś światło z Sunlight'a? Tak żeby to światło słoneczne wpadało przez okna, czy jedyne wyjście to zrobić je sztucznie Spotlight'ami?
Kopiujesz sunlight do pomieszczenia, a światło wpada przez zone portal.


8=======D
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lip 2018, 16:02

Rycho3D pisze:Kopiujesz sunlight do pomieszczenia, a światło wpada przez zone portal.
Jeśli to jest to, co działa jak fajny trick, w stylu że ta kopia pozwala wiązce światła oryginalnego SunLighta przeniknąć (albo daje takie wrażenie), co brzmi super, to jednak to nie działa, albo wymaga większych zabiegów, by działało. W banku na mapie Greenbelt1 choćby takie są pod tym szklanym dachem w holu. Usunięcie tych kopii, skopiowanie na nowo, pełen build - już nie daje pożądanego efektu, poświaty nie ma. Ale i na mojej mapie to nie działało. I to jest ciekawe, masz rozwiązanie tego?


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lip 2018, 16:14

Tiquill pisze:Ale i na mojej mapie to nie działało. I to jest ciekawe, masz rozwiązanie tego?
Pewnie coś źle zrobiłeś. np w pomieszczeniu nie było zone info, lub źle dopasowałeś portal.
Tiquill pisze:poświaty nie ma
Poświata to SM zobacz na mapie Asylum jak jest zrobiona


8=======D
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lip 2018, 17:17

Rycho3D pisze:Pewnie coś źle zrobiłeś. np w pomieszczeniu nie było zone info, lub źle dopasowałeś portal.
No właśnie wszystko było jak trzeba. Nie działa tak samo jak wspomniane usunięcie i dodanie kopii w banku.
Rycho3D pisze:Poświata to
Zależy, co przez to słowo rozumiesz. StaticMesh jak światło lampy na RedLight, czy owe Asylum. Emitter, jak pisałem powyżej. Albo właśnie efekt działania Lighta przez otwór zakryty ZonePortalem - i o tym teraz pisałem.
Załączniki
SunLightproblem.png
SunLightproblem.png (285.21 KiB) Przejrzano 3116 razy
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Tiquill, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
Rycho3D
Modder
Modder
Posty: 11978
Rejestracja: 24 kwie 2011, 15:47
Lokalizacja: SinCity
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lip 2018, 18:20

Na drugim przykładzie światło pada w innym kierunku, więc światło świeci w inne miejsce, na poręcz za bystkiem.
Ktoś ustawił światło w banku w innym kierunku, może żeby lepiej wyglądało.
I nie gadaj że nie działa.


8=======D
Awatar użytkownika
Tiquill
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 14479
Rejestracja: 25 sty 2007, 02:00
Lokalizacja: z naprzeciwka
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

22 lip 2018, 21:28

Nie zmieniałem kierunku, ale faktycznie, światło pada za bystanderem. Gadam, że działa. :one:

Dałbym pomógła, ale to nie mój temat. ;)


Zawsze jest ryzyko, że wyczerpałeś już limit dobrych dni i czeka cię już tylko samo zło...
Obrazek
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

22 lip 2018, 23:03

Ja już dałem, bo mi też to chyba pomoże.

Jeszcze kwestia tego, czy światło jest liczone od tego nowego słońca w pomieszczeniu, czy to wklejone kolejne słońce pozwala "głównemu" słońcu na niebie wpadać do środka przez okna?


ODPOWIEDZ