[ POMOC] Modyfikowanie skryptów broni

Uczymy się edytowania P2 i rozwiązujemy nasze problemy. Nowi adepci mile widziani!

Moderatorzy: Moderatorzy, Admini

Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

20 mar 2016, 08:37

Podstawowe bronie w Postalu STP, składają się domyślnie z 7 plików UC.
Są to pliki:
PistolAmmoPickup
PistolAttachment
PistolBulletAmmoInv
PistolMuzzleFlash
PistolPickup
PistolWeapon
PistolWeaponSS
Napiszę mi ktoś za co każdy z tych plików jest odpowiedzialny, oraz co znaczą i za co są odpowiedzialne wszystkie parametry znajdujące się poniżej "defaultproperties"?
Daje POMÓGŁ za aktywność w temacie.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2016, 08:38 przez ArtekXDPL, łącznie zmieniany 1 raz.


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

20 mar 2016, 14:37

ArtekXDPL pisze:Podstawowe bronie w Postalu STP, składają się domyślnie z 7 plików UC.
Ja tam robiłem broń na tylko jednym skrypcie. :D
ArtekXDPL pisze:Napiszę mi ktoś za co każdy z tych plików jest odpowiedzialny
Jak byś zajrzał do tych skryptów, mógłbyś sam wydedukować za co każdy jest odpowiedzialny. :roll:
ArtekXDPL pisze:PistolAmmoPickup
Klasa pickupa amunicji - po prostu magazynek do pistoletu
ArtekXDPL pisze:PistolAttachment
Klasa broni w widoku z 3. osoby (głównie ustawia się tu StaticMesh'a)
ArtekXDPL pisze:PistolBulletAmmoInv
Tego, jak robisz zwykłą broń do napierdalania, nie musisz zbytnio ruszać.
Wystarczy, że ustawisz kilka opcji w defaultproperties i tyle (np. ikonkę HUD)
ArtekXDPL pisze:PistolMuzzleFlash
Efekty wystrzału w 3rd person
ArtekXDPL pisze:PistolPickup
Klasa od pickupu pistoletu
ArtekXDPL pisze:PistolWeapon
Główna klasa broni. Jeśli chcesz zrobić coś zajebistego z bronią, to dokonasz tego przeważnie tutaj
ArtekXDPL pisze:PistolWeaponSS
To chyba było do multi (jak źle to niech mnie ktoś poprawi)
ArtekXDPL pisze:co znaczą i za co są odpowiedzialne wszystkie parametry znajdujące się poniżej "defaultproperties"?
Parametrów jest za dużo żeby chciało mi się pisać. Tutaj wystarczy średnia znajomość j. angielskiego.
Jeśli serio jakaś zmienna jest nie do zrozumienia, to wchodzisz sobie na przykład do klasy P2Weapon i wyszukujesz deklarację tej zmiennej, po niej zazwyczaj masz komentarz za co ta zmienna odpowiada.


Awatar użytkownika
EvilT-ModZ
Modder
Modder
Posty: 159
Rejestracja: 16 sie 2010, 17:30

20 mar 2016, 15:32

to create new gun, you need these classes:
-PistolWeapon
-PistolPickup
-PistolBulletAmmoInv
-PistolAttachment

First contains main FP params, animated model, SP fire sound, muzzle flash texture, etc
Important param GroupOffset determines position in inventory list, and should't match with other guns

The seconds is pickup.
Param ShortSleeveType can be PistolWeapon class, not PistolWeaponSS

The third contain main damage params, such as Damage type and damage amount

The last one is 3rd model and MP fire sound.

Also all these classes include class-links to each other


Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

20 mar 2016, 15:55

Proszę o wytłumaczenie za co odpowiadają te parametry:

bCanFireAgain=True
WeaponSpeedShoot1MP=1.700000
SPAccuracy=0.150000
ViolenceRank=3
RecognitionDist=900.000000
AI_BurstCountExtra=3
AI_BurstTime=0.800000
ShotMarkerMade=Class'Postal2Game.GunfireMarker'
BulletHitMarkerMade=Class'Postal2Game.BulletHitMarker'
holdstyle=WEAPONHOLDSTYLE_Single
switchstyle=WEAPONHOLDSTYLE_Single
firingstyle=WEAPONHOLDSTYLE_Single
MinRange=250.000000
ShakeOffsetTime=2.200000
CombatRating=3.000000
FirstPersonMeshSuffix="Pistol"
WeaponSpeedLoad=1.500000
WeaponSpeedReload=1.500000
WeaponSpeedHolster=1.500000
WeaponSpeedShoot1Rand=0.040000
AmmoName=Class'Inventory.PistolBulletAmmoInv'
AutoSwitchPriority=2
ShakeRotMag=(X=220.000000,Y=30.000000,Z=30.000000)
ShakeRotTime=2.200000
ShakeOffsetMag=(X=10.000000,Y=2.000000,Z=2.000000)
TraceAccuracy=0.020000
aimerror=400.000000
AIRating=0.200000
MaxRange=1024.000000
FireSound=Sound'WeaponSounds.pistol_fire'
FlashOffsetY=0.150000
FlashOffsetX=0.215000
FlashLength=0.010000
MuzzleFlashSize=128.000000
MFTexture=Texture'Timb.muzzle_flash.pistol_corona'
bDrawMuzzleFlash=True
MuzzleFlashScale=2.400000
MuzzleFlashStyle=STY_Normal
InventoryGroup=2
GroupOffset=1
PickupClass=Class'Inventory.PistolPickup'
PlayerViewOffset=(X=0.000000,Z=-1.000000)
BobDamping=0.975000
AttachmentClass=Class'Inventory.PistolAttachment'
ItemName="Pistol"
Mesh=SkeletalMesh'MP_Weapons.MP_LS_Pistol'
Skins(0)=Texture'MP_FPArms.LS_arms.LS_hands_dude'
AmbientGlow=64
SoundRadius=255.000000


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
EvilT-ModZ
Modder
Modder
Posty: 159
Rejestracja: 16 sie 2010, 17:30

20 mar 2016, 17:21

Many of these params speak for themselves

Params can be usefull:

SPAccuracy=0.150000 aim accuracy
ViolenceRank=3 determine police loyallity to holding this gun
RecognitionDist=900.000000 distance that police can see you have a gun
ShotMarkerMade=Class'Postal2Game.GunfireMarker' shoul be default
BulletHitMarkerMade=Class'Postal2Game.BulletHitMarker' too
holdstyle=WEAPONHOLDSTYLE_Single determine 3rd animation type - can be WEAPONHOLDSTYLE_Double for example (so player will hold gun like shotgun)
switchstyle=WEAPONHOLDSTYLE_Single
firingstyle=WEAPONHOLDSTYLE_Single
WeaponSpeedLoad=1.500000 FP animations speed
WeaponSpeedReload=1.500000
WeaponSpeedHolster=1.500000
WeaponSpeedShoot1Rand=0.040000
AmmoName=Class'Inventory.PistolBulletAmmoInv' class-link to ammoinv
AutoSwitchPriority=2 when you picked up gun, it will automatically switched to this gun (if higher number)
TraceAccuracy=0.020000 same as SPAccuracy
FlashOffsetY=0.150000 position of muzzle flash texture
FlashOffsetX=0.215000
FlashLength=0.010000 as I remember, it determine apmlitude of muzzle texture vibration
MuzzleFlashSize=128.000000 scale of muzzle flash texture decal
MFTexture=Texture'Timb.muzzle_flash.pistol_corona' muzzle flash texture
bDrawMuzzleFlash=True
PickupClass=Class'Inventory.PistolPickup' class-lin to pickup
PlayerViewOffset=(X=0.000000,Z=-1.000000) FP model position
AttachmentClass=Class'Inventory.PistolAttachment' class-link to attachment
Mesh=SkeletalMesh'MP_Weapons.MP_LS_Pistol' FP animated model


Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

21 mar 2016, 09:44

Może ktoś to przetłumaczyć na nasze i wytłumaczyć mi jak debilowi?

Edit: Jak zrobić całkiem nową broń? Aby na początku się w tym nie pogubić, chciałbym, aby animacje w broni pozostały takie samę, a jedynie zmieniła się broń którą trzyma Koleś po wejściu w Pickup.

Dobrze zgaduję, że za podniesioną broń i związane z nią animacje odpowiada linijka:

Kod: Zaznacz cały

Mesh=SkeletalMesh'MP_Weapons.MP_LS_Pistol'
?


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
Pan Szatan
Modder
Modder
Posty: 6207
Rejestracja: 05 gru 2013, 13:16
Lokalizacja: Paradise
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy
Kontakt:

21 mar 2016, 10:03

ArtekXDPL pisze: Dobrze zgaduję, że za podniesioną broń i związane z nią animacje odpowiada linijka:

Kod: Zaznacz cały

Mesh=SkeletalMesh'MP_Weapons.MP_LS_Pistol'
?
Tak to lokalizacja animacji pistoletu ;)


I'm fucking insane in the brain. :axe:
Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

21 mar 2016, 11:03

Pobrałem UModel z tego forum, z jego pomocą wypakowałem plik USX, otrzymałem pliki PSA i PSK. Użyłem programu Noesis z tego forum, i podejrzałem animacje, jednak jak je zmodyfikować?

Edit: Za pomocą Noesis przekonwertowałem do OBJ, użyłem Blendera, i mogę teraz przemieszczać ręce i pałkę policyjną. No ale ja chcę zamienić tylko pałkę policyjną, no ale jak to zrobić?
Ostatnio zmieniony 21 mar 2016, 11:09 przez ArtekXDPL, łącznie zmieniany 1 raz.


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

21 mar 2016, 19:26

Ja to robię w 3DS Maxie, bo łatwiej.
Po eksporcie z UModel, wrzucam to do Maxa i po prostu wywalam mesh starej broni i daję w to miejsce nową i podpinam do starej kości żeby chodziło na wcześniejszych animacjach.


Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

21 mar 2016, 20:14

Do jutra postaram się załatwić sobie ten program, zrobisz mi jakiś poradnik jak zamienić ten mesh broni i połączyć ją z kością?

PS Z którego roku masz wersję?
Ostatnio zmieniony 21 mar 2016, 20:28 przez ArtekXDPL, łącznie zmieniany 2 razy.


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

21 mar 2016, 22:42

ArtekXDPL pisze:Z którego roku masz wersję?
2010 bodajże
ArtekXDPL pisze: zrobisz mi jakiś poradnik jak zamienić ten mesh broni i połączyć ją z kością?
"3ds max tutorial" na youtube


Awatar użytkownika
Tiszer
Wytrenowany morderca
Wytrenowany morderca
Posty: 1144
Rejestracja: 30 lis 2008, 18:55

21 mar 2016, 22:43

[youtube][/youtube]


Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

21 mar 2016, 22:49

Obczaj to:
https://www.resurrection-studios.net/smf ... pic=3270.0

tutorial zrobiony przez wolve


Awatar użytkownika
ArtekXDPL
Seryjny zabójca
Posty: 461
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:30
Lokalizacja: Przemyśl

21 mar 2016, 23:09

seebeek17 pisze:Obczaj to:
https://www.resurrection-studios.net/smf ... pic=3270.0

tutorial zrobiony przez wolve
Obejrzałem na szybko i nic z tego nie wiem, zbyt skomplikowane dla mnie, na dodatek po angielsku - jednym słowem kicha.


Umieram i powstaje z popiołów jak Phoenix, już od stuleci.
Awatar użytkownika
seebeek17
Modder
Modder
Posty: 8399
Rejestracja: 10 cze 2013, 13:25
Lokalizacja: Z Zewnątrz
Kontakt:

21 mar 2016, 23:22

ArtekXDPL pisze:
seebeek17 pisze:Obczaj to:
https://www.resurrection-studios.net/smf ... pic=3270.0

tutorial zrobiony przez wolve
Obejrzałem na szybko i nic z tego nie wiem, zbyt skomplikowane dla mnie, na dodatek po angielsku - jednym słowem kicha.
Nie musisz znać angielskiego, po prostu wzoruj się na tym co wolve robi na filmiku. :D

Zawsze możesz zająć się robieniem mapek


ODPOWIEDZ